Ogromna awaria Rogersa trwa nadal w usługach telekomunikacyjnych, bankowych i rządowych

Ogromna awaria Rogersa trwa nadal w usługach telekomunikacyjnych, bankowych i rządowych

Ogromna awaria w Rogers zakłóciła usługi internetowe i komórkowe w całej Kanadzie, a także zakłóciła usługi rządowe i systemy płatności dla firm i osób fizycznych.

Awaria rozpoczęła się w piątek rano, a od godziny 17:00 czasu wschodniego nie została jeszcze naprawiona.

Kee Brig, starszy wiceprezes ds. sieci dostępowych i operacji w CBC, powiedział, że firma nie ma oszacowania, kiedy całodniowa awaria zostanie naprawiona. polityka władzy.

„Nie powiedziałbym, czy dzisiaj będzie w pełni online, czy nie, ale bardzo ciężko pracujemy, aby wszystko działało tak szybko, jak to możliwe” – powiedział gospodarzowi Catherine Cullen.

„[But] Jesteśmy bardzo blisko zrozumienia podstawowej przyczyny niepowodzenia. Wraz z naszymi dostawcami sieci podejmujemy działania w celu przywrócenia tej sytuacji”.

„Nie rozumiemy, w jaki sposób różne poziomy redundancji, które budujemy w całej sieci od wybrzeża do wybrzeża, nie działały” – dodał.

Firma ma prawie dziewięć milionów klientów bezprzewodowych i zaledwie trzy miliony po stronie kablowej i internetowej firmy.

Grupa monitorująca Internet Netblocks.org poinformowała, że Całkowity ruch internetowy w Kanadzie osiągnął 75 procent Od normalnego w piątek rano.

Wpływ na różne usługi

Marki należące do Rogersa, takie jak Fido i Chatr, również są offline, ale nawet usługi, których Rogers nie kontroluje bezpośrednio, takie jak służby ratunkowe, sieci turystyczne i finansowe, napotykają problemy.

Odcięto również usługi spłaty zadłużenia.

Rzecznik Interac potwierdził CBC News, że „ogólnokrajowa awaria telekomunikacji u dostawcy sieci… wpływa na dostępność niektórych usług Interac”.

„Obciążenie nie jest obecnie dostępne online i przy kasie. Przelew elektroniczny Interac również nie jest powszechnie dostępny, co wpływa na możliwość wysyłania i odbierania płatności”.

Maszyny bankowe i inne sieci finansowe zostały zakłócone w całym kraju, najwyraźniej z powodu problemów w Rogers. (Angela McIvor/CBC)

Bell potwierdził, że nie ma żadnych problemów w swojej sieci, chociaż twierdzi, że klienci mają trudności z połączeniem się z czymkolwiek w sieci Rogersa.

READ  Dwóch byłych dyrektorów FTX przyznaje się do oszustwa i zgadza się na współpracę z Samem Bankmanem-Friedem na amerykańskiej ziemi

„Sieć Bell działa i nie ma to wpływu na połączenia i wiadomości tekstowe między klientami firmy Bell lub innymi usługodawcami” Firma powiedziała na Twitterze.

CBC Radio w Kitchener, Ontario, Zrobione offline i poza anteną wynik przerwy.

911 problem

Departament Policji w Toronto napisał na Twitterze, że klienci Rogers w tym mieście mają problemy z dzwonieniem pod numer 911, ale potwierdził, że sama usługa 911 działała prawidłowo, o ile ludzie nie dzwonili z urządzenia Rogers.

„Pracujemy nad rozwiązaniem tych problemów” – powiedziały siły.

Inne służby ratownicze zgłosiły podobny przypadek.

„Chociaż Rogers ma awarię w całym kraju, nasze testy wykazały, że 911 nadal działa” – powiedział CBC News rzecznik policji Fredericton.

Urzędnicy w Winnipeg i Vancouver również potwierdzili, że służby ratunkowe działają, ale ludzie w sieci Rogers nie wydają się mieć do nich dostępu.

pod Przepisy Kanadyjskiej Komisji Radia, Telewizji i Komunikacji (CRTC) obowiązujące od 2017 r.Sieci komunikacyjne mają zapewnić, że telefony komórkowe będą w stanie zadzwonić pod numer 911, nawet jeśli nie mają usługi.

Kanadyjski regulator komunikacji nie odpowiedział natychmiast na prośbę CBC News dotyczącą tego, czy 911 problemów zaobserwowanych w piątek naruszyło te zasady. W tweecie CRTC powiedział, że nie ma również niezawodnej usługi telefonicznej z powodu awarii Rogers.

Przerwa w dostawie prądu „niezrozumiała” dla Kanadyjczyków

Nie są jedynymi. Zwykli Kanadyjczycy powiedzieli w piątek CBC, że przerwy w dostawie prądu są niedopuszczalne.

„To nie może się powtórzyć bez wprowadzenia zmian” – powiedział CBC News Andrew Riffy Torontonian. „Ludzie mogą tweetować wszystkie memy o utracie kontaktu, które chcą, ale jak Rogers ma zapobiec temu ponownemu?”

Oglądaj | Oto, co zwykli Kanadyjczycy powiedzieli nam o zaciemnieniu:

Wielka awaria Rogersa dotyka firmy i klientów w całej Kanadzie

Klienci Rogersa byli zaskoczeni piątkową masową awarią zarówno sieci komórkowych, jak i Internetu, co spowodowało również szerokie zakłócenia w bankach, firmach i niektórych służbach ratunkowych w całej Kanadzie.

Robert Hubacher, który ma siedzibę w Ottawie, powiedział, że to „niezrozumiałe”, że firma tak duża jak Rogers mogła doświadczać rozległych przestojów przez tak długi czas.

Używa Rogersa do swojego telefonu komórkowego i domowego Internetu, aw piątek w wywiadzie powiedział, że cieszy się, że ma na razie pewne usługi z innymi firmami, aby utrzymać połączenia.

„To trochę przerażające, że organy regulacyjne nie traktują tego poważniej” – powiedział Hubacher.

Dotyczy to również usług rządowych, w tym już zgromadzonych biur paszportowych, Service Canada, Public Services, Canada Procurement i Canada Revenue Agency.

Kanadyjska Agencja Usług Granicznych twierdzi, że aplikacja ArriveCan jest wyłączona w wyniku przerwy w świadczeniu usług, w wyniku której każdy przybywający do Kanady Musisz mieć papierową kopię ich statusu szczepień.

Klienci gromadzą się wokół patio lokalu Starbucks w Toronto z dostępem do Internetu, podczas gdy ciężarówka Rogersa jest z przodu. (Alex Lopol/CBC)

Rogers oferuje rabaty po ostatniej przerwie w dostawie

Analityk ds. komunikacji Vince Valentini z TD Bank, który obsługuje firmę, mówi, że reputacja firmy nie jest dobra, aby cierpieć z powodu awarii na taką skalę, zwłaszcza że wydaje się, że jest ona obecna we wszystkich jej usługach, od Internetu po bezprzewodowe.

„Im dłużej ta sytuacja będzie się utrzymywała, uważamy, że może pojawić się niewielkie ryzyko dla klientów” – powiedział. „A także mogą wystąpić problemy z wiarygodnością Rogersa w przyszłości, gdy będą próbować zwiększyć sprzedaż”.

Już po raz drugi w ciągu ostatnich lat Rogers doświadczył poważnych awarii, takich jak sieci bezprzewodowe i kablowe firmy Podobnie w kwietniu 2021 r.. W tamtym czasie Rogers obwiniał dostawcę sprzętu komunikacyjnego za problem z aktualizacją oprogramowania.

W tym czasie firma oferowała klientom rabaty na swoje usługi, które ostatecznie wyniosły kilka dolarów na klienta. Gdyby tym razem zastosowano ten sam wskaźnik, Valentini twierdzi, że firma może mieć kłopoty z około 28 milionami dolarów rabatów.

Analityk technologiczny Ritesh Kotak mówi, że podejrzewa, że ​​awaria jest spowodowana „błędem aktualizacji” w jednym z wewnętrznych systemów Rogersa.

Słabość gospodarcza

Bez względu na powód, Kotak mówi, że podkreśla, jak podatna jest kanadyjska gospodarka na takie przestoje i twierdzi, że upewnia się, że wszystkie jego usługi telekomunikacyjne pochodzą od różnych dostawców właśnie z tego powodu.

„To pokazuje, jak bardzo jesteśmy zależni od tej technologii” – powiedział w wywiadzie. „Od niektórych usług rządowych… po pracę w domu, dosłownie wszystko jest zamknięte”.

Kanadyjski gigant telekomunikacyjny Rogers powiedział, że pracuje nad jak najszybszym przywróceniem usług w piątek rano. (Patrick Morrell/CBC)

Awaria podkreśla długotrwały problem kanadyjskiej sieci telekomunikacyjnej, który polega na tym, że infrastruktura i usługi same w sobie są własnością prywatnych firm, mówi Vas Bednar, dyrektor wykonawczy programu Master of Public Policy w Społeczeństwie Cyfrowym Uniwersytetu McMaster.

Nie dzieje się tak wszędzie na świecie, gdzie prywatni gracze kontrolują jednego lub drugiego, często konkurując z wyborem publicznym.

„Internet i usługi komórkowe… wydają się dobrem publicznym” – powiedziała CBC News w piątkowym wywiadzie. „Wygląda na niezbędną infrastrukturę cyfrową, z której wszyscy musimy korzystać, ale jest własnością prywatną i jest zarządzana”.

„Może nadszedł czas, aby Kanadyjczycy poważnie to przemyśleli”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *