Nowe oskarżenia skierowane są przeciwko Fernando Alonso po katastrofie George'a Russella: PlanetF1

Nowe oskarżenia skierowane są przeciwko Fernando Alonso po katastrofie George'a Russella: PlanetF1

Twierdząc, że w okresie poprzedzającym wypadek George'a Russella wystąpiły „pewne problemy” z jego AMR24, Robert Doornbos twierdzi, że niepowodzenie Fernando Alonso w wykonaniu „pracy godnej Oscara” doprowadziło do interwencji FIA.

Alonso i Russell mieli wypadek pod koniec Grand Prix Australii, kiedy Brytyjczyk, który gonił Hiszpana na szóstym miejscu, stracił kontrolę nad swoim mercedesem i mocno się rozbił.

„Pchanie i ciągnięcie jest częścią tego, ale to idzie za daleko”.

Chociaż nie było między nimi kontaktu, stewardzi zbadali wypadek i nałożyli 20-sekundową karę na Alonso za „potencjalnie niebezpieczną” jazdę.

Opierało się to na danych potwierdzających, że kierowca Astona Martina zahamował na 100 metrów przed wykonaniem jakiegokolwiek wcześniejszego okrążenia, co stoi w sprzeczności z Artykułem 33.4 Regulaminu Sportowego FIA, który stanowi, że „w żadnym wypadku pojazd nie może jechać niepotrzebnie powoli”. Albo nieregularnie, albo w pozycji zygzakowatej. W sposób, który można uznać za niebezpieczny dla innych kierowców lub jakiejkolwiek innej osoby.”

Alonso rozmawiał ze Sky Sports przed wizytą stewardów, początkowo o problemie z jego samochodem.

„Miałem pewne problemy przez ostatnie 15 okrążeń czy coś z akumulatorem i jego uruchomieniem” – powiedział. „Tak, na pewno miałem trochę problemów pod koniec wyścigu, ale nie mogę się skupić na samochodach za nami”.

Jednak podczas przesłuchania stewardów wyjaśnił, że „miał zamiar podejść do zakrętu 6 w inny sposób, podnosząc się wcześniej i z mniejszą prędkością wchodząc w zakręt”, aby uzyskać lepsze wyjście. Jednak „popełnił mały błąd i musiał podjąć dodatkowe kroki, aby odzyskać prędkość”.

Doornbos zgadza się ze stewardami, że za wypadek Russella odpowiedzialny był Alonso.

„Zahamowałem trzysta metrów temu” – przesadził podczas wyścigu Café Race w Ziggo Sport. „Następnie zahamuj ponownie. Dlatego Russell nagle tak szybko dogonił.

„Jeśli spróbujesz dobrze wyjechać, jest to możliwe. Ale jeśli spowodujesz wypadek, pojawią się pytania, a następnie FIA ​​zapyta cię: Czy możemy zobaczyć dane? Dane nigdy nie kłamią”.

READ  Nasze pierwsze spojrzenie na nowe wzory koszulek NHL Reverse Retro 2023? - Wiadomości SportsLogos.Net

Były kierowca stwierdził, że gdyby Alonso chciał go sprzedać stewardom, powinien był wykonać w radiu „pracę godną Oscara”, narzekając na akumulator swojego samochodu.

„Gdybyś dał swojemu zespołowi pracę godną Oscara i krzyknął, że masz problemy z przepustnicą, a oni nie mieli” – kontynuował Dorenbos. „FIA też to zauważyła.

„FIA po prostu mówi: Czy możemy zobaczyć dane? Po prostu jedzie czterdzieści kilometrów na godzinę wolniej, więc tempo zamykania jest ogromne. A potem to samo wraca.

„Pchanie i ciągnięcie jest częścią tego, ale to idzie za daleko”.

PlanetF1.com poleca

„Wiedział, co robi” – były kierowca Formuły 1 wspomina karę nałożoną przez Fernando Alonso za Grand Prix Australii

UJAWNIONE: dane telemetryczne Fernando Alonso, które doprowadziły do ​​ogromnej kary od FIA w Australii

Doornbos sugeruje coś więcej za wezwaniem Russella do wywieszenia „czerwonej flagi”.

Kiedy Russell W15 zaparkował na boku na środku toru, rozległ się zaskakujący dźwięk Brytyjczyka gorączkowo wzywającego do wywieszenia czerwonej flagi.

„Czerwona flaga! Czerwona flaga! Czerwona flaga!” Krzyknął przez radio. „Jestem na środku toru! Czerwona flaga! Czerwona flaga! Czerwona! Czerwona! Czerwona! Czerwona! Czerwona!”

„Jestem w środku! Czerwony! Cholera!”

Chociaż Doornbos uważa, że ​​właśnie to powinien był pokazać system kontroli wyścigu, a nie wirtualny samochód bezpieczeństwa, zastanawia się, czy za rozmową radiową Russella kryło się coś więcej niż tylko strach.

„Z obawy o jego życie, ale także spisałem na straty samochód, więc byłoby całkowicie właściwe, aby teraz wywiesić czerwoną flagę” – powiedział.

„Następnie wynik wyścigu cofa się o jedno okrążenie, a on nadal zdobywa kilka punktów”.

„Są w tym za wolni. Myślałem, że wirtualny samochód bezpieczeństwa tu nie wystarczy” – dodał.

Przeczytaj następujące: Oceny kierowców Grand Prix Australii: Imponujący Sainz i Russell Russell trafiają na pierwsze strony gazet

READ  Laurent Duvernay-Tardif ogłasza odejście na emeryturę

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *