Netflix zgłosił mieszane zarobki w miarę rozszerzania się kampanii haseł

Netflix zgłosił mieszane zarobki w miarę rozszerzania się kampanii haseł

18 kwietnia (Reuters) – Netflix Inc (NFLX.O) pokonał prognozy zysków Wall Street za pierwszy kwartał, ale we wtorek przedstawił prognozę niższą niż oczekiwano, podkreślając wyzwania stojące przed dojrzałą usługą przesyłania strumieniowego w dążeniu do wzrostu.

Netflix powiedział, że przesunął szersze uruchomienie planu rozprawienia się z nieautoryzowanym udostępnianiem haseł w drugim kwartale, aby wprowadzić ulepszenia, opóźniając niektóre korzyści finansowe, ale powiedział, że jest zadowolony z dotychczasowych wyników.

Ponieważ pionier strumieniowego przesyłania wideo napotyka oznaki nasycenia rynku, szuka nowych sposobów zarabiania pieniędzy, takich jak kampania haseł i nowa usługa obsługiwana przez reklamy.

Przychody i zyski za pierwszy kwartał były mniej więcej zgodne ze średnimi szacunkami analityków Refinitiv. Zysk na akcję wyniósł 2,88 USD, a przychody 8,162 mld USD.

Po opublikowaniu raportu akcje Netflix spadły aż o 11% w handlu po godzinach, ale wzrosły o 1,4%.

Od stycznia do marca Netflix dodał 1,75 miliona subskrybentów transmisji strumieniowych, pomijając szacunki analityków na temat 2,06 miliona dodatków.

Analityk Paolo Pescatore z BB Foresight nazwał wyniki pierwszego kwartału mieszanymi.

„Netflix to dojrzała firma, która w mniejszym stopniu polega na wzroście liczby abonentów. Jednak ten wskaźnik wciąż porusza igłę dla kluczowych interesariuszy” — powiedział.

Grafika Reutera

Firma zaczęła wdrażać swoje rozwiązanie do udostępniania haseł – oferując opcję „płatnego udostępniania” – w 12 krajach w lutym, ale opóźnia ekspansję.

„Wierzymy, że doprowadzi to do lepszych wyników dla naszych członków i naszej firmy” – powiedziała firma. Netflix powiedział również, że jest „na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów finansowych na cały rok 2023”.

Netflix powiedział, że rozprawa z udostępnianiem haseł rozpocznie się w Stanach Zjednoczonych w tym kwartale.

W okresie od kwietnia do czerwca firma spodziewała się przychodów w wysokości 8,242 mld USD i 2,86 USD rozwodnionego zysku na akcję. Wall Street spodziewał się przychodów w wysokości 8,476 mld USD i rozwodnionego zysku na akcję w wysokości 3,05 USD.

READ  Kanadyjczycy wezwali do przetestowania domów na obecność radonu

Netflix był pionierem w branży transmisji strumieniowych, gdzie wzrost zwolnił wraz ze wzrostem konkurencji.

Rok temu Netflix stracił 200 000 subskrybentów – był to pierwszy spadek liczby abonentów od ponad dekady, co spowodowało, że jego akcje zawirowały i zresetowały oczekiwania Wall Street wobec sektora.

Według firmy badawczej MoffettNathanson Netflix dodał prawie 9 milionów subskrybentów w 2022 roku, połowę z 18 milionów abonentów rok wcześniej, przy czym znaczna część tego wzrostu pochodzi z Azji. Firma twierdzi, że zyski w Azji i Ameryce Łacińskiej wpłynęły na średni przychód na użytkownika, co skłoniło Netflix do wprowadzenia zmian w modelu biznesowym.

W czwartym kwartale firma wprowadziła tańszą wersję swojego serwisu z reklamami w 12 krajach.

Analityk medialny UBS, John Hodulik, napisał, że kampania udostępniania haseł może napędzać raczkujący biznes reklamowy Netflix, ponieważ kieruje te „akcje” do tańszej wersji usługi.

Dodatkowe relacje Dona Chmelewskiego i Lisy Richwin w Los Angeles; Edytowanie przez Petera Hendersona i Matthew Lewisa

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *