Lucid postrzega produkcję pojazdów elektrycznych w 2023 r. jako rozczarowującą, ponieważ zamówienia spadają przy słabym popycie

Lucid postrzega produkcję pojazdów elektrycznych w 2023 r. jako rozczarowującą, ponieważ zamówienia spadają przy słabym popycie

22 lutego (Reuters) – (poprawiono tę historię z 22 lutego, aby zmienić okres na Q3 z Q2 w akapicie 8)

Lucid Group Inc (LCID.O) w środę spodziewał się, że produkcja w 2023 r. będzie znacznie niższa od oczekiwań analityków i odnotował znaczny spadek zamówień w czwartym kwartale w związku ze słabszym popytem, ​​co spowodowało spadek akcji producenta samochodów elektrycznych o 11% po godzinach.

Firma z Newark w Kalifornii, która już borykała się z problemami z łańcuchem dostaw i logistyką oraz walczyła o dostarczanie samochodów, została mocno dotknięta agresywnymi obniżkami cen wywołanymi przez Tesla Inc (TSLA.O), które odciągnęły konsumentów od jej luksusowych samochodów w obliczu wysokich stóp procentowych. i rosnąca inflacja.

„Konkurencja jest znacznie większa niż rok temu… wiele samochodów elektrycznych jest teraz dostępnych po niższych cenach niż Lucid Air” – powiedział Garrett Nelson, analityk z CFRA Research. „Prawdopodobnie jest wiele frustracji ze strony klientów, którzy muszą tak długo czekać na zamówione samochody”.

Lucid powiedział, że spodziewa się wyprodukować od 10 000 do 14 000 luksusowych samochodów elektrycznych w tym roku. Według Visible Alpha analitycy oczekiwali, że firma wyprodukuje średnio 21 815 pojazdów.

Najnowsze aktualizacje

Zobacz jeszcze 2 historie

Firma, która jest wspierana przez państwowy fundusz majątkowy Arabii Saudyjskiej, Publiczny Fundusz Inwestycyjny, dostarczyła w zeszłym roku 4369 samochodów, znacznie mniej niż 7180 sztuk wyprodukowanych przez firmę.

„Usunęliśmy główne wąskie gardła ograniczające produkcję, ale miało to pewien wpływ na popyt, który zbudowaliśmy na początku, a to zostało zaostrzone przez trudne środowisko makro”, powiedział dyrektor generalny Lucid, Peter Rawlinson, podczas rozmowy telefonicznej z analitykami. Firma odnotowała przychody w czwartym kwartale, które nie spełniły oczekiwań.

Obniżki cen Tesli i Ford Motor Co (FN) utrudniły rywalom, takim jak Rivian Automotive Inc (RIVN.O) i Lucid, zdobycie udziału w branży walczącej o zmniejszenie portfeli konsumentów.

READ  Czy Kolumbia Brytyjska powinna regulować ceny benzyny? - głosować

Lucid powiedział, że do 21 lutego otrzymał ponad 28 000 zamówień, co stanowi spadek o 6 000 rezerwacji w stosunku do trzeciego kwartału, po tym jak dostarczył około 1900 pojazdów i odnotował odwołania. Stało się tak pomimo tego, że Lucid zaoferował 9 lutego rabat w wysokości 7500 USD na zakup niektórych wariantów sedana przed 31 marca.

Dyrektor finansowy Sherry House powiedziała, że ​​Lucid nie będzie publikować kwartalnych numerów rezerwacji w przyszłości.

W tym roku firma skupi się na poprawie produkcji i dostaw oraz „agresywnie i kompleksowo” spojrzy na obniżenie kosztów operacyjnych i produkcyjnych.

House powiedział, że Lucid poniesie nakłady inwestycyjne w wysokości od 1,5 do 1,75 miliarda dolarów w 2023 roku. To 40% skok od 2022 roku, ale znacznie poniżej oczekiwań analityków na poziomie 2,24 miliarda dolarów.

Lucid odnotował saldo gotówkowe w wysokości 1,74 miliarda dolarów w czwartym kwartale, po zebraniu 1,52 miliarda dolarów w grudniu. Na koniec trzeciego kwartału posiadał rezerwy gotówkowe w wysokości 1,26 mld USD.

Przychody wzrosły do ​​257,7 mln USD w kwartale zakończonym 31 grudnia, z 26,4 mln USD rok wcześniej. Według danych IBES z Refinitiv analitycy oczekiwali średnio 302,6 mln USD sprzedaży.

Strata netto firmy zmniejszyła się do 472,6 mln USD, czyli 28 centów na akcję, ze straty w wysokości 1,05 mld USD, czyli 64 centów na akcję, w poprzednim roku.

Akcje Lucid spadły o 10,6% w rozszerzonym obrocie. Zapasy spadły o 82% w zeszłym roku po tym, jak Lucid obniżył prognozę produkcji o połowę z powodu problemów z łańcuchem dostaw.

Dodatkowe raporty Akash Sriram w Bengaluru i Abhiroop Roy w San Francisco; Edycja: Shingeni Ganguly, David Gregorio, Lincoln Feist i Leslie Adler

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *