Flair Airlines: Pasażerowie zastanawiają się nad możliwościami odszkodowania po kilkudniowym utknięciu w Cancun

Flair Airlines: Pasażerowie zastanawiają się nad możliwościami odszkodowania po kilkudniowym utknięciu w Cancun

Stu siedemdziesięciu jeden podróżnych powracających z marcowych wakacji w Cancun w Meksyku stanęło przed koszmarnym scenariuszem, ponieważ lot Flair Airline do Ottawy został opóźniony o dwa dni.

Dla wielu był to wyczerpujący cykl oczekiwania na lotnisku i pobytu w hotelach, a frustracja nie ustawała, gdy pasażerowie domagali się zadośćuczynienia poprzez Kanadyjską Kartę Praw Pasażera.

Samolot Flair Airlines, który miał wylecieć z Cancun w ubiegły czwartek, ostatecznie wylądował w Ottawie w sobotni wieczór po kilku opóźnieniach. Dla pasażerów takich jak Erika Carli i jej rodzina ta ciężka próba zrujnowała ich idealną podróż.

„Chcieliśmy się zafundować sobie po ciężkiej pracy przez ostatni rok” – mówi Carly. „To było bardzo stresujące i nie tak powinno się kończyć wakacje. To zostanie w mojej pamięci na zawsze.”

Carly wspomina podróż do domu, która rozpoczęła się w czwartek od licznych opóźnień podczas oczekiwania na lotnisku. Mówi, że otrzymali wiadomość od FLIR informującą pasażerów o opóźnieniu spowodowanym „objazdem”, na który linia lotnicza nie miała wpływu oraz ze względów bezpieczeństwa. Później tego samego wieczoru lot został odwołany. Na noc zostanie udostępniony hotel.

„Przeprowadziliśmy wszystkich pasażerów przez kontrolę bezpieczeństwa i usłyszeliśmy, że zawiezie nas autobusem do hotelu, a następnie staniemy w kolejce na kilka godzin” – mówi Carly. „W końcu dotarliśmy do hotelu pięć minut drogi i powiedziano nam, że zostaniemy odebrani o 11 rano następnego dnia, co też się stało, i w tym hotelu nas nakarmiono. Było miło. Potem nas odebrano, dotarliśmy na lotnisko, wybiegliśmy coś zjeść.” „A potem się spóźniliśmy. Potem pojechaliśmy autobusem, bardzo gorącym, zatłoczonym autobusem na pas startowy, aby wejść na pokład samolotu i czekaliśmy kilka godzin, aż mogliśmy tam dotrzeć. Powiedziano mi: „Występują problemy z nawigacją i mogę nie być w stanie latać”.

READ  Dyrektor generalny Scotii planował opodatkować, ale przegapił spotkanie z COVID

Ostatecznie autobusy dowiozły pasażerów na terminal lotniska, gdzie kontynuowano oczekiwanie. Ostatecznie pasażerowie weszli na pokład samolotu, gdzie ponownie czekali.

„Wystarczy powiedzieć, że występuje ten sam problem” – mówi Carly. „Powiedziano nam, że władze Meksyku nie pozwolą nam latać. Musieli podpisać i, wiesz, badamy tę sprawę. Wtedy nie, nie mogliśmy latać. Musieliśmy wysiąść z samolotu, a oni powiedzieli mieliśmy wsiąść do samolotu”. „Jesteś autobusem do hotelu. Nie wiem, gdzie jest ten moment, na lotnisku minęło już około 12 godzin”.

Carly twierdzi, że podczas całego procesu rozdano minimalną ilość jedzenia, w tym butelkę wody i małą przekąskę. Dodała, że ​​po powrocie do hotelu pasażerowie otrzymali kanapkę.

W sobotę pasażerowie wreszcie mogli odlecieć i późnym wieczorem powrócić do Ottawy.

W poniedziałkowym oświadczeniu linie Flair Airlines powtórzyły większość swoich wypowiedzi z weekendu, dodając: „W odniesieniu do nawigacji GPS linia Flair spełniła wymagania władz meksykańskich, zapewniając bezpieczeństwo dzięki w pełni funkcjonalnemu dodatkowemu systemowi nawigacji. Pasażerowie zostali poinformowani. i zaoferował możliwość zejścia na ląd bez dodatkowych opłat, lecz po wyczerpujących wyjaśnieniach kapitana wszyscy zdecydowali się pozostać na pokładzie.

„Pomimo nieoczekiwanego opóźnienia, nasze zaangażowanie w bezpieczeństwo i obsługę klienta pozostaje niezachwiane. Serdecznie przepraszamy za wszelkie spowodowane niedogodności i stale staramy się ulepszać nasze działania. Doceniamy cierpliwość i zrozumienie naszych podróżnych”.

Carly twierdzi, że kilku pasażerów, w tym ona i jej rodzina, złożyło skargę do linii lotniczej i rozważa możliwości uzyskania odszkodowania na mocy Kanadyjskiej Karty Praw Pasażera.

„Za spóźnienie o dziewięć godzin lub więcej otrzymasz rekompensatę w wysokości do 1000 dolarów. Jeśli się spóźnisz [the airline] Jeśli zdecydują się zaoferować Ci lot i nie spodoba Ci się oferowany przez nich lot, możesz tam pojechać i poprosić o nowy lot dowolną linią lotniczą, a oni zapłacą za tę usługę. W rzeczywistości przewoźnicy mają obowiązek zaoferować usługę za pośrednictwem dowolnego innego przewoźnika, jeśli opóźnienie przybycia przekracza 48 godzin. „Jest to warunek, który stanowi, że firma FLIR podlega obecnie temu reżimowi” – ​​mówi John Graddick, koordynator ds. lotnictwa międzynarodowego na Uniwersytecie McGill. Twierdzenie jest prawdziwe lub nie. – Są szanse, że tak się nie stanie.

READ  „Dziwny czas” dla rynków, ale zyski znów się liczą

Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona, należy ją złożyć za pośrednictwem Kanadyjska Agencja Transportu, ale proces ten może być powolny. Obecnie około 60 000 skarg jest zaległych, ponieważ linie lotnicze starają się uniknąć płacenia kar, mówi Graddick, powołując się na kwestie pozostające poza kontrolą linii lotniczej, takie jak bezpieczeństwo i niesprzyjająca pogoda.

„CTA [Canada Transport Agency] „CTA bardzo dobrze radzi sobie z rozszyfrowywaniem języka linii lotniczych, jeśli chodzi o próbę zrozumienia pierwotnej przyczyny niektórych opóźnień” – mówi Graddick. „W szczególności CTA jest bardzo selektywne, jeśli chodzi o kwestie związane z bezpieczeństwem. Wiesz, jeśli z samolotem wszystko w porządku, pasażerowie są na pokładzie, a ty się wycofujesz, a potem następuje wyciek powietrza lub olej, wyciek w samolocie, to jest bezpieczeństwo. Ale wiesz, „Jeśli pasażerowie siedzą w samolocie przez trzy godziny, a potem nagle przychodzi pilot i mówi: «To nadal nie działa i zamierzamy odwołać lot, „jest to opóźnienie mechaniczne ze względów bezpieczeństwa, ale opóźnienie mechaniczne wynikające z niemożności naprawienia problemu przez linię lotniczą przed odlotem”.

Martin Firestone, Prezes, Travel-Secure Inc.Mówi, że duże opóźnienia, takie jak te, które przydarzyły się pasażerom w Cancun, wynikają z tego, że przewoźnik po prostu nie ma wystarczającej liczby samolotów w swojej flocie.

„W przeciwieństwie do Air Canada czy WestJet, jeśli chodzi o problem z samolotem, mogą przywieźć inny samolot. Nie można przywieźć kolejnego samolotu, gdy ma się tylko 18 samolotów i tu właśnie leży problem. Nie można przełóż lot na późniejszy dzień, kiedy go nie ma. Masz zaplanowany samolot” – mówi.

Firestone zwraca uwagę na znaczenie ubezpieczenia od rezygnacji z podróży i jej przerwania w tego typu sytuacjach.

„W szczególności nasza sprzedaż wzrosła o 50 procent teraz, gdy ludzie kupują anulowanie i przerwanie lotu” – powiedział Firestone. „Anulowanie rezerwacji następuje aż do momentu, w którym powinieneś wsiąść do samolotu”.

READ  Porównaj ceny żywności Loblaws i Dollarama

„Jeśli nie możesz, będziesz mógł uzyskać zwrot poniesionych pieniędzy, które nie podlegały zwrotowi. Jednakże moment odlotu nie jest już odwołaniem, nazywa się to przerwaniem i istnieją postanowienia wielu towarzystw ubezpieczeniowych, które wypłacają sumę „To zrekompensuje ci utratę dwóch dni pracy lub czegokolwiek z tym związanego. W najlepszym wypadku zwróci Ci wydatki w ramach ustalonego limitu.”

W oświadczeniu Flair Airlines przesłanym w sobotę do CTV News firma stwierdziła: „Nasz zespół utrzymuje stały kontakt z pasażerami, których to dotyczy, oferując alternatywne opcje, takie jak zakwaterowanie w hotelu i rezerwacje w innych liniach lotniczych”.

Carly twierdzi jednak, że podobnie jak wielu innym pasażerom tego lotu nie zaproponowano jej innego lotu i dodaje, że nigdy więcej nie poleci liniami Flair Airlines.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *