Facebook udostępnia „historię linków” i wykorzystuje te dane do ukierunkowanych reklam

Facebook udostępnia „historię linków” i wykorzystuje te dane do ukierunkowanych reklam

Facebook rozpoczął archiwizację historii zaangażowania wszystkich użytkowników na całym świecie, zarówno na urządzeniach z Androidem, jak i iOS.

Chociaż użytkownicy mają możliwość rezygnacji, funkcja ta jest domyślnie włączona, co pozwala Meta na wykorzystanie zebranych danych do celów reklam ukierunkowanych.

Dlaczego nas to obchodzi? W miarę jak branża marketingu cyfrowego zmierza w kierunku przyszłości wolnej od plików cookie i bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących prywatności, reklamy ukierunkowane, choć skuteczne, stają w obliczu niepewności. Nowa funkcja Facebooka może stanowić lukę dla marketerów chcących dotrzeć do wartościowych konsumentów, ale rozwiązanie może być tymczasowe.

Dostępność. Ta funkcja jest wprowadzana stopniowo i dlatego może obecnie nie być dostępna w Twojej lokalizacji. Meta nie podała jeszcze konkretnego harmonogramu uruchomienia opcji archiwizacji historii linków, ale potwierdziła, że ​​zostanie ona rozszerzona na wszystkich użytkowników mobilnych na całym świecie.

Obecnie ta funkcja jest dostępna wyłącznie na urządzeniach mobilnych i nie jest dostępna na komputerach stacjonarnych.

Meta historia linków na Facebooku 338x600

Jak to działa. Historia linków to funkcja śledząca witryny odwiedzone przez Ciebie w przeglądarce mobilnej Facebook w ciągu ostatnich 30 dni. Jeśli jest włączona, przez ten czas przechowuje linki, które kliknąłeś w przeglądarce mobilnej Facebook. Należy pamiętać, że linki odwiedzane w rozmowach na Messengerze nie są uwzględniane w historii linków.

Jak wyłączyć historię linków. Aby wyłączyć tę funkcję, wykonaj następujące kroki:

  1. Wybierz dowolny link w aplikacji Facebook, aby uruchomić mobilną przeglądarkę Facebook.
  2. Kliknij trzy kropki w prawym dolnym rogu, a następnie wybierz Ustawienia przeglądarki.
  3. Aby włączyć historię linków, przełącz przełącznik obok Zezwalaj na historię linków i potwierdź, klikając Zezwalaj.
  4. Aby wyłączyć historię linków, przełącz przełącznik obok Zezwalaj na historię linków i potwierdź, klikając Nie zezwalaj.

Co mówi Facebook. Rzecznik Facebooka powiedział:

  • „Możesz w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć historię linków. Kiedy wyłączysz historię linków, natychmiast wyczyścimy Twoją historię linków i nie będziesz już widzieć żadnych odwiedzonych linków. Ponadto nie będziemy zapisz historię linków lub użyj jej do optymalizacji swoich reklam za pomocą technologii Meta.
  • „Gdy historia linków jest wyłączona, zakończenie procesu usuwania może zająć do 90 dni.”
  • „Gdy włączona jest historia linków, możemy wykorzystać informacje o historii linków z Twojej przeglądarki mobilnej na Facebooku, aby zoptymalizować Twoje reklamy za pośrednictwem Meta Technologies”.
READ  Microsoft opracowuje sprzęt serwerowy AI, aby zmniejszyć zależność od Nvidii: raport

Otrzymuj codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy.


Głębokie nurkowanie. Czytaj Facebooka reklama W pełni, aby uzyskać więcej informacji.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *