Czy sztuczna inteligencja może pomóc zmienić rynek smartfonów?
Główny producent chipów Qualcomm Tak myśli.
W wywiad W CNBC we wtorek (5 września), dyrektor generalny Qualcomm Krystiana Amona Powiedział, że widzi ogromne możliwości w sztucznej inteligencji i że szczyt Snapdragon, który firma zorganizuje w październiku, może utorować drogę do znaczących postępów w technologii mobilnej.
„ [Snapdragon] Szczyt będzie poświęcony niesamowitym przypadkom użycia, które widzimy u naszych producentów OEM [original equipment manufacturers] „A telefony i… mogą stworzyć nowy cykl aktualizacji telefonów”.
„Nie znamy terminu, ale na pewno to nastąpi” – powiedział Amon.
Jak zauważono w raporcie, sprzedaż smartfonów spadła w tym roku ze względu na rosnącą ostrożność konsumentów, ponieważ wielu kupujących niechętnie modernizuje swoje urządzenia i unika innych większych zakupów.
Według firmy badawczej IDC, globalna sprzedaż smartfonów spadła w ubiegłym roku o 11,3% rok do roku do 1,21 miliarda, co stanowi najniższy poziom od 2013 roku. Podobny raport opublikowany na początku tego roku przez firmę badawczą Gartner przewidywał spadek popytu na urządzenia w 2023 roku.
Jednak PYMNTS Intelligence odkryło, że konsumenci chcą korzystać z technologii opartej na sztucznej inteligencji w swoich smartfonach.
Nieco ponad połowa konsumentów będzie korzystać z technologii głosowej w sytuacji awaryjnej, takiej jak wypadek samochodowy, jeśli będą musieli wezwać pomoc lub skontaktować się z bliskimi. Najbardziej otwarci na ten pomysł są milenialsi – 61%, podczas gdy nowi milenialsowie – 57%.
„Może to wynikać z ogólnej chęci tych grup wiekowych do korzystania z technologii głosowej, co samo w sobie może wynikać z czynników związanych z potencjalną oszczędnością czasu i wygodą” – napisał PYMNTS. „Ale dlaczego ta technologia nie jest bardziej popularna poza sytuacjami awaryjnymi?”
Część tego wahania może wynikać z wcześniejszych doświadczeń. W wywiadzie dla PYMNTS, dyrektora generalnego i współzałożyciela SoundHound Kayvan jest imigrantem Omówił swoją teorię dotyczącą niechęci konsumentów do zaufania technologii napędzanej dźwiękiem.
„[When voice AI first started] Konsumenci chcieli prowadzić otwarte rozmowy w stylu science-fiction [with robots]Wielu było rozczarowanych, ponieważ ówczesne gadżety mogły jedynie odtwarzać muzykę, ustawiać timery i informować o pogodzie.
Ale teraz, jak pisze Karen Webster z PYMNTS, technologia głosowa oparta na sztucznej inteligencji ma jeszcze większy potencjał: „Sztuczna inteligencja sprawi, że interakcje głosowe będą inteligentne, osobiste, adaptacyjne i wciągające. Podobnie jak w przypadku prawdziwego zaangażowania – rozmowy w każdym znaczeniu tego słowa”.
Jeśli chodzi o Qualcomm, współpracuje z martwy Aby aplikacje AI oparte na Llama 2 tej firmy były dostępne na smartfonach i komputerach.
Aplikacje mają zostać wprowadzone na rynek w przyszłym roku i umożliwią programistom wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji platform Qualcomm Snapdragon w aplikacjach i przeniesienie ich na urządzenie, podała firma w lipcu.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.