Czterech innych pracowników, którzy byli na moście, gdy się zawalił, nadal uważa się za zaginionych i uważa się, że nie żyją.
Nurkowie wydobyli ciała dwóch pracowników budowlanych, którzy zginęli w wyniku zawalenia się mostu Francisa Scotta Key w Baltimore w Stanach Zjednoczonych.
Władze USA znalazły w środę szczątki pracowników czerwonego pickupa, który dzień wcześniej wrzucono do ujścia rzeki Patapsco, kiedy kontenerowiec pływający pod banderą Singapuru Daly zderzył się z mostem Francisa Scotta Key Bridge.
Ustalono, że dwóch mężczyzn to Alejandro Hernandez Fuentes, lat 35, pochodzący z Meksyku, i Dorlean Ronial Castillo Cabrera, lat 26, pochodzący z Gwatemali.
Czterech innych pracowników, którzy wypełniali dziury w moście, nadal uważa się za zaginionych i uważa się, że nie żyją. Dwóch innych pracowników zostało wyciągniętych żywych z wody po zawaleniu się we wtorek wczesnym rankiem.
Roland Butler, pułkownik policji stanowej Maryland, powiedział, że ciężarówka wioząca ciała pracowników znajdowała się na głębokości 7,6 metra (25 stóp) pod wodą, w pobliżu środkowej części zawalonego mostu.
Władze rozpoczęły akcję ratunkową po tym, jak sonar wskazał, że więcej pojazdów zostało uwięzionych pod betonowymi gruzami i poskręcaną stalą mostu, powiedział Butler.
„Na podstawie skanów sonaru jesteśmy głęboko przekonani, że pojazdy są przykryte nadbudówką i betonem, który tragicznie się zawalił” – powiedział Butler na konferencji prasowej.
Admirał Shannon Gilreath ze Straży Przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych powiedziała, że władze dowiedziały się, że przed katastrofą statek przeszedł w porcie rutynową konserwację silnika.
Dodał: „Jeśli chodzi o silnik, nie zostaliśmy poinformowani o żadnych problemach ze statkiem”.
Władze portu w Singapurze stwierdziły, że statek przeszedł zewnętrzne inspekcje i uzyskał ważne certyfikaty potwierdzające jego integralność konstrukcyjną i funkcje wyposażenia w momencie kolizji.
W środę śledczy z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu weszli na pokład Daly, aby rozpocząć przesłuchania członków załogi uszkodzonego statku, który pozostaje na miejscu katastrofy z częściami zniekształconego mostu na dziobie.
„Zostaliśmy poinformowani, że w porcie będą przeprowadzali rutynową konserwację silnika. To jedyna rzecz, jaką zostaliśmy poinformowani o statku w tym zakresie.
„Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży.”