Dane TransLink pokazują, że w 2022 r. korzystanie z transportu publicznego w Metro Vancouver będzie zbliżone do poziomu sprzed pandemii

Dane TransLink pokazują, że w 2022 r. korzystanie z transportu publicznego w Metro Vancouver będzie zbliżone do poziomu sprzed pandemii

Dane pokazały, że liczba pasażerów transportu publicznego w Metro Vancouver wzrosła do prawie 80 procent poziomu sprzed pandemii pod koniec 2022 roku.

Statystyki TransLink, regionalnego organu tranzytowego, pokazują, że w zeszłym roku przez system odbyto 193,6 miliona podróży, co stanowi wzrost o 48 procent w porównaniu z 2021 rokiem.

Wzrost nastąpił po zniesieniu większości środków ograniczających tranzyt w zakresie zdrowia publicznego Początek 2022 roku. Liczba pasażerów w całym kraju gwałtownie spadł W ciągu ostatnich dwóch lat, w apogeum pandemii COVID-19.

Dan Mountain, rzecznik władz, powiedział, że TransLink widzi pasażerów wracających po wyższych stawkach niż większość innych północnoamerykańskich władz tranzytowych.

Dane z TransLink pokazują, że w 2022 roku liczba pasażerów wzrosła do prawie 80 procent poziomu sprzed pandemii. (translink)

„Mieliśmy piątą co do wielkości liczbę kalek ze wszystkich obszarów metropolitalnych w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych, pomimo 24. największej populacji” – powiedział CBC News. „Jeździmy wieloma różnymi głównymi agencjami transportowymi w Ameryce Północnej, ponieważ uważam, że transport jest integralną częścią stylu życia Metro Vancouver”.

Dane pochodzą z TransLink Coroczny przegląd wydajności usługpokazując, że południowo-wschodnia i wschodnia część Metro Vancouver odnotowała największy wzrost liczby pasażerów dojeżdżających do pracy – w tym Surrey, Langley, White Rock, Maple Ridge i Pitt Meadows.

Subregionalna mapa Metro Vancouver z wartościami procentowymi pokazującymi wskaźniki odzyskiwania pasażerów.  W regionie południowo-wschodnim wskaźnik odzysku wyniósł 93 procent.  Stopa wyzdrowienia w Prowincji Wschodniej wyniosła 98 procent.
Mapa przedstawiająca odzyskiwanie pasażerów w podregionach Metro Vancouver. Najwyższe tempo ożywienia odnotowano w podregionach południowo-wschodnich i wschodnich. (translink)

Mountain twierdzi, że w niektórych częściach regionu liczba pasażerów przekroczyła poziom sprzed pandemii.

„Co kwartał dostosowujemy nasze usługi autobusowe, aby pasowały do ​​popytu” – powiedział. „On był [providing] O 12 procent wyższe usługi autobusowe w Surrey i okolicach, ponieważ byliśmy na poziomie sprzed pandemii”.

Problemem jest przeludnienie

Wraz z liczbą odbieranych pasażerów przeludnienie jest ponownie problemem dla wielu użytkowników transportu publicznego, podobnie jak wirus COVID-19 przenosi się drogą powietrzną Rozprzestrzenia się na obszarach zamkniętych.

Dane TransLink pokazują, że jesienią 2022 r. ponad sześć procent autobusów było przepełnionych — zdefiniowanych, gdy liczba pasażerów przekracza docelową pojemność, a wszystkie siedzenia są pełne przynajmniej przez część podróży.

READ  Kanada miała we wrześniu ponad milion wolnych miejsc pracy

Problem prawdopodobnie stanie się widoczny, gdy więcej osób wróci do tranzytu, przyznał Mountain, dodając TransLink Więcej z RapidBuses Główne drogi były jednym ze sposobów na złagodzenie problemu zatorów.

RapidBusy – szybkie linie autobusowe wzdłuż głównych korytarzy wprowadzone na początku 2020 roku – cieszą się popularnością wśród osób dojeżdżających do pracy tranzytowej. Trzy z tras szybkiego tranzytu znalazły się wśród 10 najbardziej ruchliwych tras w 2022 r.

„Usługi RapidBus stały się podstawą systemu tranzytowego” – czytamy w recenzji. „Większość tras RapidBus należy do tras o największej liczbie przejazdów w obsługiwanych podregionach”.

Mountain powiedział, że władze planują wprowadzić BRT w ciągu najbliższych dziesięciu latktóre będą przewozić więcej pasażerów zwykłymi autobusami przegubowymi, a także większą liczbą linii autobusowych na żądanie.

Równoczesna recenzja nt Usługa HandyDART — który zapewnia transport „od drzwi do drzwi” dla osób niepełnosprawnych i potrzebujących pomocy w poruszaniu się — wykazał wzrost liczby pasażerów do około 70 procent poziomu sprzed pandemii.

„Będziemy nadal inwestować w nasz system, aby mieszkańcy mieli światowej klasy, niezawodną i niedrogą sieć transportu publicznego, na której mogą polegać każdego dnia” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny TransLink, Kevin Quinn.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *