Czas, aby NASA wkroczyła w przestrzeń komercyjną

Czas, aby NASA wkroczyła w przestrzeń komercyjną

Ostatnie wydarzenia wskazują, że podejście „business asusual” do obywatelskiej polityki przestrzeni kosmicznej staje się coraz bardziej nie do utrzymania. Jednocześnie partnerstwa handlowe nadal generują zyski, oszczędzając fundusze NASA i poszerzając jej zasięg i możliwości.

Rosyjska inwazja na Ukrainę otworzyła rozłam w amerykańsko-rosyjskim partnerstwie kosmicznym, które trwało prawie 30 lat. Rosja już anulowane Satelity OneWeb wystrzelone na rosyjskim pocisku rakietowym. Rosja też ma zatrzymać dostawę silników rakietowych RD-180, które były używane w amerykańskich pociskach rakietowych, takich jak Atlas 5. Moskwa również ma Post zawieszony W porcie kosmicznym Europejskiej Agencji Kosmicznej w Gujanie Francuskiej.

Perła w koronie zachodniej współpracy kosmicznej Rosji, Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS), jest teraz zagrożona. Szef rosyjskiej firmy kosmicznej Roscosmos Dmitrij Rogozin już zagroził wycofaniem się z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i, jego zdaniem, wywołaniem przestrzeni orbitalnej Laboratorium, aby przejść na niekontrolowany deorbit W Stanach Zjednoczonych lub Europie. NASA chciałaby utrzymać partnerstwo z Rosją, ale wraz z trwającą inwazją na Ukrainę staje się ona coraz bardziej krucha.

W międzyczasie, Według Ars TechnicaZeznając przed Komitetem Naukowym Izby Reprezentantów, inspektor generalny NASA ujawnił, że jednorazowe wystrzelenie Artemidy kosztowałoby 4,1 miliarda dolarów. Koszt obejmuje „2,2 miliarda dolarów na zbudowanie jednej rakiety SLS, 568 milionów dolarów na systemy naziemne, 1 miliard dolarów na statek kosmiczny Orion i 300 milionów dolarów na jednostkę serwisową Orion dla Europejskiej Agencji Kosmicznej”. Generalny Inspektor stwierdził, że koszt jest „nie do utrzymania”. NASA nie może mieć pożytecznego programu eksploracji kosmosu przy tych kosztach. Wnioski potwierdzają pogląd, że SLS był przestarzały przed jego uruchomieniem.

Widać, że czas na normalny biznes już minął. NASA musi dołożyć wszelkich starań w jeden obszar lotów kosmicznych, który odniósł całkowity sukces: przestrzeń komercyjną.

READ  Miasto otwiera dodatkowe miejsca schronienia w odpowiedzi na poważny alarm pogodowy

Coraz wyraźniej widać, że pytanie nie brzmi, czy Rosjanie opuszczą Międzynarodową Stację Kosmiczną, ale kiedy. Nawet gdyby inwazja na Ukrainę i prezydenta Rosji ustała Prezydent Rosji Władimir PutinWładimir Władimirowicz Putin: Trump płacze w Biden podczas konfliktu na Ukrainie Dwupartyjna grupa senatorów spotyka się z urzędnikami i odwiedza miejsca dla uchodźców w Polsce Republikanie wychwytują wzrost cen gazu podczas konfliktu na Ukrainie Więcej Rosyjska gospodarka, która wkrótce zostanie zdetronizowana, może zostać tak poważnie zniszczona przez wojnę i sankcje, że przez jakiś czas nie będzie w stanie utrzymać niezależnego programu kosmicznego.

Ars Technica ponownie sugeruje Że niewiele osób pracuje nad komercyjnym rozwiązaniem startu NASA i Rosji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Komercyjne statki kosmiczne, takie jak Cygnus, zmodyfikowany SpaceX Dragon, a nawet długo opóźniony Boeing Starliner mogą zapewnić możliwości ponownego doładowania. Komercyjna jednostka Axiom po rozwiązaniu w 2024 roku mogłaby zastąpić część zdolności, które pozostaną Rosjanom. NASA i jej partnerzy komercyjni będą zajmować się planowaniem ratowania Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, dopóki komercyjne alternatywy nie pojawią się w sieci, co należy przyspieszyć tak szybko, jak to możliwe.

Problem Oriona/SLS jest znacznie trudniejszy, przynajmniej politycznie. Logicznym rozwiązaniem byłoby się go pozbyć, odpisać dziesiątki miliardów wydanych na rozwój rakiety księżycowej i znaleźć sposób na podróż na Księżyc z samym statkiem kosmicznym SpaceX. Jednak dyrektor NASA Bill NelsonClarence (Bill) William NelsonDolna linia New Age American Space Franken o rezygnacji Senatu: „Uniemożliwili mi dotrzymanie należytego procesu” WięcejBiden, który musiał podjąć tę decyzję i sprzedać ją Kongresowi i Białemu Domowi, był jednym z założycieli Space Launch System. Musiał przyznać, że popełnił błąd, który kosztował Stany Zjednoczone prawie 100 miliardów dolarów.

Rada doradcza NASA, która spotkała się niedawno, aby złożyć raport agencji kosmicznej, ma szereg komitetów zajmujących się takimi obszarami, jak eksploracja i operacje ludzkie, nauka itp. widoczne pod jego nieobecność To było Komitet Organizacyjno-Polityczny, To było za kadencji byłego administratora NASA Jim BridenstineJames (Jim) Frederick Bridenstine Dlaczego były administrator NASA Jim Bridenstine poparł kandydata Kongresu Bill Nye promuje infrastrukturę Rachunki na wydatki społeczne z Bidenem NASA może ułatwić wyścig na komercyjnych stacjach kosmicznych Więcej Wniósł wkład w kwestie związane z rozkwitającym prywatnym sektorem kosmicznym. Komitet udostępnił komercyjnym firmom kosmicznym kanał, w którym NASA może udzielać porad w kwestiach politycznych mających wpływ na ich branżę. Pomógł ustalić politykę dla astronautów prowadzących interesy na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej i zagłębił się w ideę komercyjnego sponsorowania misji NASA i statków kosmicznych.

READ  Zderzenie gigantycznych gromad powoduje powstanie fali wibracyjnej na dużą skalę

Nelson mógłby ponownie ustanowić Komitet Organizacyjny i Polityczny, który zajmowałby się kwestiami przestrzeni komercyjnej. Stał się odrodzonym zwolennikiem przestrzeni komercyjnej, co podejrzewał, gdy był senatorem USA. Ponowne powołanie tej komisji dla powierzchni komercyjnych wskazywałoby, że zmiana sytuacji jest realna. Rosnące znaczenie zdolności przestrzeni prywatnej do zapewnienia pewnej stabilności i dynamizmu programom NASA, takim jak Międzynarodowa Stacja Kosmiczna i Artemis, poprzez partnerstwa publiczno-prywatne, tworzenie niezależnej gospodarki kosmicznej wymaga nie mniej.

Marka R. Whittington jest autorem Studium eksploracji kosmosu.Dlaczego tak trudno jest wrócić na Księżyc?” Obok „Księżyc, Mars i nie tylko”, „I”Dlaczego Ameryka wraca na Księżyc?Jest blogerem w Narożnik Strażników.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *