CRTC poprosił Rogersa o szczegółowe wyjaśnienie przyczyny ogromnej awarii sieci

CRTC poprosił Rogersa o szczegółowe wyjaśnienie przyczyny ogromnej awarii sieci

Kanadyjska Komisja ds. Radia, Telewizji i Komunikacji (CRTC) poprosiła Rogersa o szczegółowe wyjaśnienie przyczyny awarii sieci w zeszłym tygodniu, jej wpływu na służby ratunkowe i tego, co firma planuje zrobić, aby zrekompensować klientom.

W liście do Teda Woodheada, starszego wiceprezesa ds. regulacyjnych w firmie Rogers, CRTC skrytykowała firmę Rogers za niepełną przejrzystość wobec swoich klientów.

„W ciągu pierwszych kilku godzin awarii stało się jasne, że Rogers albo nie był w stanie uspokoić swoich klientów, albo był nieskuteczny w uspokajaniu swoich klientów i dostarczaniu ważnych informacji o tym, czego się spodziewać” – czytamy w liście.

Rogers nie wyjaśnił szczegółowo przyczyny awarii. Dyrektor generalny firmy, Tony Staveri, wydał w sobotę oświadczenie, w którym obwinia ją o awarię systemu sieciowego po aktualizacji konserwacyjnej. Nie podał żadnych innych szczegółów.

CRTC wymienił dziesiątki pytań, na które Rogers ma odpowiedzieć. Rogers chce między innymi wyjaśnić pierwotną przyczynę przestoju i sposób, w jaki planuje spełnić obietnicę Staviri dotyczącą proaktywnego kredytowania kont klientów.

Awaria spowodowała, że ​​niektórzy klienci nie mogą zadzwonić pod numer 911, pomimo obowiązujących przepisów mających na celu zapewnienie, że telefony komórkowe mogą zadzwonić pod numer alarmowy nawet wtedy, gdy nie mają one żadnej usługi. CRTC wymaga od Rogersa zgłoszenia liczby połączeń 911, których nie udało się zrealizować podczas przerwy.

Z listu wynika, że ​​firma ma czas do 22 lipca na udzielenie odpowiedzi na pytania Komisji Radiokomunikacji.

W poniedziałek minister przemysłu François-Philippe Champagne zwołał spotkanie szefów firm telekomunikacyjnych – w tym Staviriego – w celu przedstawienia planu ograniczenia wpływu przyszłych przestojów na konsumentów.

„Chciałem się upewnić, że zrozumieli w sposób jednoznaczny, w jaki sposób Kanadyjczycy uznali tę sytuację za nie do przyjęcia i że muszą podjąć natychmiastowe wstępne kroki w celu poprawy odporności naszej sieci w Kanadzie” – powiedział Champagne dziennikarzom po spotkaniu.

READ  Dyrektor generalny Air Canada przeprasza za bariery w dostępie, wprowadza nowe rozwiązania – Business News

Oglądaj | Ottawa prosi operatorów o utworzenie planu tworzenia kopii zapasowych na wypadek awarii sieci:

Ottawa wzywa operatorów do stworzenia planu awaryjnego na wypadek awarii sieci

Rząd federalny daje przewoźnikom Wielkiej Trójki 60 dni na uzgodnienie planu pomocy podczas awarii; Roaming awaryjny i informowanie o poważnych zakłóceniach.

List CRTC mówi, że wielu klientów skontaktowało się z agencją, aby złożyć skargę, a niektórzy nawet zażądali publicznego dochodzenia. Pismo nie wykluczało pełnego dochodzenia, ale mówiło, że złożenie przez firmę odpowiedzi będzie „pierwszym krokiem”.

Analityk technologiczny Riteish Kotak powiedział, że prośba CRTC o odpowiedzi to „dobry początek”, ale to, co nastąpi, będzie zależeć od odpowiedzi Rogersa.

– Nadejdzie, gdy zobaczymy odpowiedzi. Czy będą to odpowiedzi, których szukamy? – powiedział Kotak.

Yuka Sai, prawniczka z Public Interest Advocacy Group, powiedziała, że ​​naciski CRTC na odpowiedzialność mogą nie wystarczyć i że publiczne dochodzenie jest jedynym sposobem, w jaki klienci i opinia publiczna mogą wyrazić swoje obawy.

„Nie jest do końca jasne, co się wydarzy, w tym, kiedy opinia publiczna może spodziewać się rekomendacji CRTC lub czy powstanie forum dla publicznego wkładu” – powiedział Sy.

Bez względu na to, co wynika z odpowiedzi Rogersa na temat Agricultural Research Center, Kanada musi popracować nad znalezieniem sposobów zapobiegania takim awariom w przyszłości, powiedział Rami Gohari, profesor inżynierii komputerowej na Carleton University.

„To łatwe rozwiązanie, aby mieć sieć kopii zapasowych, coś, co naprawdę może zaspokoić codzienne potrzeby. Nie powinniśmy się z tym mierzyć” – powiedział El Gohary. „Wiemy, że takie rzeczy mogą się zdarzyć. Jak to się dzieje… nie jesteśmy na to dobrze przygotowani?”

Peter Novak, wiceprezes dostawcy Internetu Teksavvy, powiedział, że rząd i CRTC muszą naciskać na większą konkurencję w branży telekomunikacyjnej.

READ  Najbliższe 60 dni będzie kluczowe dla banków centralnych i kredytobiorców hipotecznych o zmiennej stopie procentowej

„W wielu innych krajach, jeśli jeden dostawca upadnie, nie zabiorą ze sobą całego kraju” – powiedział Novak.

Awaria Rogersa dotknęła również małe firmy, które są zależne od jego sieci, w tym TekSavvy. Nowak powiedział, że Texave prowadzi rozmowy z Rogers, aby zapewnić swoim klientom również wynagrodzenie.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *