Ceny przestrzeni i prędkości mogą być ogromną zmianą dla LTL dla FedEx

Ceny przestrzeni i prędkości mogą być ogromną zmianą dla LTL dla FedEx

FedEx Freight wkracza na amerykański rynek LTL i pilotuje model cenowy z wybraną grupą klientów, który pobiera opłaty od nadawców na podstawie wagi lub wymiarów ich ładunku i szybkości obsługi.

Struktura cenowa „przestrzeń i prędkość” zastępuje tradycyjny model National Motor Freight Classification (NMFC) w segmencie LTL, który opiera się na ratingach frachtu i kombinacjach kodów pocztowych.

Według FedEx upraszcza to strukturę cenową i eliminuje niektóre dodatkowe zasady i opłaty nieodłącznie związane z NMFC.

powiedział Mike Lyons, wiceprezes FedEx ds. frachtu w dziale LTL Revenue Quality.

Satish Jindel, prezes SJ Consulting Group, z zadowoleniem przyjął to posunięcie, mówiąc, że mechanizm cenowy NMFC jest niezwykle złożony, dając potencjalnie 1,2 biliarda cen dla branży, która przewozi kilkaset milionów przesyłek rocznie.

Wyjaśnił, że został zaprojektowany na inną erę, kiedy nie było alternatyw, a rzadkie aktualizacje oznaczały, że ocena może nie zmieniać się przez ponad dekadę, a potem nagle wzrosnąć.

Ponadto, skupiając się wyłącznie na kategoriach produktowych, NMFC nie bierze pod uwagę opakowania, ani nie punktuje ciasniejszego opakowania czy rozluźnienia pudeł na palecie.

Technologia była kluczowa dla przejścia FedEx Freight na system, który eliminuje kategorie produktów z uwzględnieniem wagi i wymiarów przesyłek. Firma wprowadziła technologię Dimension in Motion (DIM), aby automatycznie rejestrować te aspekty i weryfikować informacje dostarczone przez nadawcę.

Dla FedEx nowy model lepiej wykorzystuje miejsce na ciężarówce, ponieważ może pracować z rzeczywistymi wymiarami i wagą przesyłki, podczas gdy ocena nie daje pojęcia o rozmiarze paczki i ile miejsca zajmuje wyściółka, aby chronić produkty w środku .

Podobnie spedytorzy mogą zaoszczędzić na kosztach, zaciskając opakowania i stosując mniej wyściółek.

Ponadto nowy model upraszcza proces ustalania cen i zapewnia brak rozbieżności między ceną podaną a ostateczną kwotą faktury, chyba że oryginalne informacje o wysyłce są nieprawidłowe. Nadawcy przesyłają do wyceny wagę i wymiary swojego ładunku, kody pocztowe źródła i miejsca docelowego oraz wybraną prędkość usługi, która jest weryfikowana, gdy technologia DIM skanuje przesyłki po przybyciu do placówki FedEx Freight.

READ  SpaceX opóźnia start rakiety z włoskim satelitą z powodu złej pogody

Firma wskazała, że ​​zamierza wdrożyć model obszaru i prędkości poza uczestnikami badania, ale nie wskazała, kiedy to może się stać.

Zdaniem Jindela jest to przełom, ale nie spodziewa się, że nowy model przyciągnie branżę LTL.

Nie zobaczymy przytłaczającej adopcji. Spodziewał się, że będzie to powolny proces. Spedytorzy powinni zostać odstawieni od NMFC.

Po pierwsze, tradycyjny model jest w dużej mierze „wbudowany” w istniejące systemy zarządzania transportem, co prowadzi do niechęci spedytorów do przyjmowania cen opartych na wadze i wymiarach.

„Jak możemy pomóc spedytorom w zarządzaniu przejściem?”, powiedział pan Gendel.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *