WestJet wprowadza nowe niestandardowe ramię ładunkowe Boeing 737

Kanadyjski WestJet zamierza zintensyfikować swoje przewozy towarowe. Linia lotnicza z siedzibą w Calgary uruchamia nową dedykowaną usługę przewozu towarów przy użyciu przekonwertowanych frachtowców Boeing 737-800 (BCF). WestJet spodziewa się, że pierwszy dedykowany frachtowiec pojawi się w tym czasie w przyszłym roku.

WestJet rozpocznie dedykowane loty towarowe w 2022 roku. Zdjęcie: WestJet

„Nasz nowy komercyjny samolot towarowy jest naturalnym postępem w zakresie konkurencyjnych usług dla gości, które WestJet z powodzeniem świadczył w naszej 25-letniej historii” mówi Charles Duncan, dyrektor generalny WestJet Cargo.

Samolot ma odpowiedni rozmiar dla rynku standardowych ładunków nadwoziowych

Boeing nazywa swoje 737-800BCF samolotami wielkości standardowego rynku frachtu kadłubowego. Ten oszczędny pod względem zużycia paliwa samolot jest wyposażony w silniki CFM, ładowność 22,7 tony (jest tam 12 miejsc na głównej platformie załadunkowej) i zasięg 2230 mil (3750 kilometrów).

„(737 frachtowce) zapewnią klientom cargo niezawodną terminowość i przewagę nad konkurencją kosztową, będącą synonimem WestJet,powiedział Duncan.

WestJet wystartuje z jednym 737-800BCF. Samolot ten ma rozpocząć loty w drugim kwartale 2022 r., a kolejne są w przygotowaniu.

Jak większość komercyjnych linii lotniczych, Brama Zachodu Jego samoloty pasażerskie od dawna służą do transportu towarów. 737-800BCF będzie działać w połączeniu z istniejącymi możliwościami ładunkowymi. WestJet twierdzi, że posiadanie dedykowanych samolotów cargo zapewni klientom większą elastyczność i wydajność.

„Dedykowane, ekonomiczne, wąskokadłubowe samoloty towarowe sprawią, że WestJet Cargo stanie się dynamicznym i potężnym konkurentem”. mówi Duncan.

WestJet-Boeing-737-Cargo-Arm-Jetty
WestJet zawsze przewoził ładunki w usługach pasażerskich. Zdjęcie: Getty Images

Bądź na bieżąco: Udział Do codziennych i cotygodniowych podsumowań wiadomości lotniczych.

Odwołane loty pasażerskie podkreślają słabości globalnych łańcuchów dostaw

Ostatnie 15 miesięcy uwydatniło rolę, jaką komercyjne linie lotnicze odgrywają w łańcuchu dostaw, zwłaszcza w przypadku przesyłek łatwo psujących się i wrażliwych na czas. Luki w łańcuchu dostaw zostały ujawnione, ponieważ linie lotnicze, takie jak WestJet, ograniczyły rozkłady pasażerów w odpowiedzi na spowolnienie podróży.

READ  Amerykańskie akcje spadają, a obligacje rosną po raportach ekonomicznych

Od tego czasu wiele linii lotniczych zaczęło zwracać uwagę na zaniedbane wcześniej operacje cargo. Od tego czasu operacje towarowe pomogły finansowo wesprzeć kilka linii lotniczych i wspierać nieefektywne operacje pasażerskie.

konkurent Kanadyjska linia lotnicza W zeszłym roku zauważył wartość ładunku i zaczął przekształcać starsze Boeingi 767-300ER ze swojej floty Rouge w dedykowane frachtowce. Siedem 767-300ER przechodzi obecnie konwersję pasażersko-ładunkową (P2F) przez Israel Aerospace Industries (IAI). Air Canada poinformowała niedawno, że jej pierwszy przerobiony samolot 767 wkrótce zacznie latać do Ameryki Środkowej i Południowej.

WestJet-Boeing-737-Cargo-Arm-Jetty
WestJet wierzy, że jego niestandardowe samoloty towarowe zapewnią Air Canada bardzo potrzebną konkurencję. Zdjęcie: Getty Images

Boeing 737-800BCF pomaga WestJet na pierwszym miejscu

WestJet jest nieco wolniejszy niż znak. Ale linia lotnicza postrzega swoje dedykowane samoloty towarowe jako konkurencyjną alternatywę dla produktu Air Canada.

„Naszym wspólnym celem w WestJet było oferowanie konkurencyjnych cen i najwyższego poziomu usług” Powiedział Ed SimsWestJet, prezes i dyrektor generalny. „Wprowadzając naszą zindywidualizowaną usługę wysyłkową na rynku, który utrzymuje potrzebę bardziej konkurencyjnego wyboru niż widzieliśmy w 1996 r., nasze zobowiązanie do zapewnienia klientom większego wyboru, niższych kosztów i wyjątkowej obsługi klienta”.

Ponieważ regularne międzynarodowe loty pasażerskie nadal drastycznie spadają, linie lotnicze dysponujące wyspecjalizowanymi frachtowcami mają przewagę w zdobywaniu udziału w rynku frachtu. Boeing twierdzi, że rynek niestandardowych przewozów towarowych wzrośnie o ponad 60% do 3260 samolotów w ciągu najbliższych dwóch dekad.

Boeing spodziewa się, że fracht lotniczy między Ameryką Północną i Południową będzie rósł o 2,6% rocznie w ciągu najbliższych dwóch dekad. Przewiduje się, że fracht lotniczy między Ameryką Północną a Azją Północną (w tym Chinami) będzie rósł o 4,3% rocznie. Dzięki swojemu wcześniejszemu doświadczeniu w obsłudze międzynarodowych usług, WestJet jest dobrze przygotowany do uchwycenia fragmentu akcji.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *