Sędzia: Winę za śmierć kolejki linowej we Włoszech ponosi technik

RZYM – Trzem podejrzanym w katastrofie kolejki linowej we Włoszech, w której zginęło 14 osób, pozwolono opuścić więzienie w niedzielę po tym, jak sędzia wskazał, że większość winy spadła tylko na jednego z nich: technika serwisowego, który celowo wyłączył hamulce awaryjne samochodu, ponieważ samochód jest automatyczne blokowanie kontynuowane.

Sędzia Donatella Pansy Bonamichi powiedziała, że ​​nie ma wystarczających dowodów na to, że właściciel kolejki linowej Mutarone, Luigi Nerini, lub kierownik utrzymania, Enrico Perocchio, był świadomy, że technik kilkakrotnie zatrzymywał hamulce, jeszcze przed katastrofą 23 maja.

Po rozpatrzeniu wniosku prokuratury o dalsze przetrzymywanie trójki, Bonamichi nakazał uwolnienie dyrektorów, podczas gdy technikowi Gabrielowi Tadini pozwolono opuścić areszt domowy. Trzej mężczyźni, którzy nadal są objęci dochodzeniem, opuścili więzienie Verbania wczesnym rankiem w niedzielę w towarzystwie swojego prawnika.

Czternaście osób zginęło, gdy główny kabel kolejki linowej Mottarone z widokiem na jezioro Maggiore w północnych Włoszech został przecięty, a hamulce awaryjne nie zapobiegły stoczeniu się kolejki linowej poniżej linii wsparcia. Kolejka linowa zjechała całkowicie z linii, gdy uderzyła w wieżę podporową, uderzyła w ziemię, a następnie stoczyła się w dół góry, aż została zatrzymana przez platformę z drzewami.

Jedyny ocalały, 5-letni Eitan Biran, nadal przebywa w szpitalu, ale jest przytomny, a opiekuje się nim ciotka. W katastrofie zginęli rodzice, młodszy brat i dziadkowie Eitana.

Nie wiadomo, dlaczego linka pociągowa została przecięta.

We włoskim regionie Piemont w niedzielę w południe obchodzono minutę ciszy, a ponad połowa personelu została podniesiona, aby upamiętnić moment, w którym tydzień temu doszło do katastrofy.

Tadini przyznał podczas przesłuchania, że ​​zostawił wspornik w kształcie widelca na hamulcach awaryjnych kolejki linowej, aby go wyłączyć, ponieważ sam blokował się, gdy samochód był w ruchu, powiedział jego prawnik Marcelo Perello.

Przemawiając do reporterów przed więzieniem Verbania, Perio powiedział, że Tadini nigdy nie zostawiłby łuku na miejscu, gdyby sądził, że naraziłoby to mieszkańców na niebezpieczeństwo.

READ  Kanada będzie wymagać negatywnych testów na obecność COVID-19 od podróżnych z Chin

„On nie jest przestępcą” – powiedział Pirello – „i nie pozwoliłby ludziom jechać z wyłączaniem układu hamulcowego, gdyby wiedział, że istnieje możliwość zerwania linki”. „Nie może nawet zacząć obchodzić faktu, że kabel jest zepsuty”.

Prokuratorzy założyli, że kierownicy Tadyne wiedzieli o wyposażonych hamulcach Jerry i mieli ekonomiczny powód, aby ich używać do utrzymania kolejki linowej w ruchu. Prokurator generalny Olympia Bossi powiedział, że właściciel musiałby całkowicie wycofać żuraw z eksploatacji w celu przeprowadzenia bardziej kompleksowych „drastycznych” napraw, które były konieczne do naprawy uszkodzonych hamulców awaryjnych.

Winda została ponownie otwarta dopiero 26 kwietnia po długiej blokadzie z powodu COVID-19 i przygotowywała się do letniego sezonu turystycznego w malowniczej części północnych Włoch.

Ale prawnicy Nyerini i Pirocchio powiedzieli, że obaj zaprzeczyli, że wiedzą cokolwiek o manewrze Tadiniego i powiedzieli, że nie mają powodu, aby pozwolić kolejce linowej działać bez układu hamulcowego.

Prawnik Nyerini, Pascual Patano, powiedział, że właściciel „nie ma interesu w nie naprawianiu kolejki linowej”, ponieważ płacił stałą opłatę w wysokości 150 000 euro (183 000 dolarów) rocznie za nieograniczoną konserwację ze strony firmy zewnętrznej w celu zapewnienia bezpieczeństwa i działania kolejki linowej.

Podobnie Perocchio zaprzeczył jakiejkolwiek wiedzy na temat manewru Tadiniego, według swojego prawnika Andrei da Prato, który wskazał, że jego klient został aresztowany, ponieważ prokurator czuł presję, aby szybko uzyskać wyniki w śledztwie w sprawie tragedii.

Opuszczając więzienie, Peruccio powiedział, że jest „głęboko smutny” z powodu ofiar i nigdy nie zezwoliłby na wyłączenie hamulców awaryjnych.

„Pracuję nad kolejką linową od 21 lat i wiem, że na świecie nie ma powodu, aby to robić” – powiedział dziennikarzom.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *