Bill Blair mówi, że system alarmowy nie jest wystarczająco dobry

Kanadyjski minister ds. gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych Bill Blair powiedział w piątek, że kanadyjski system alarmowy nie działa wystarczająco dobrze, gdy dochodzi do katastrofy.

Rozmawiając z dziennikarzami z Global Platform for Disaster Risk Reduction na Bali w Indonezji, Blair przyznał, że ostrzeżenia informacyjne wysłane przed nagłą, poważną burzą, która ostatnio nawiedziła południowe Ontario i Quebec, nie były tak pomocne, jak mogłyby być.

Zaniemówił, gdy zapytano go, czy system wczesnego ostrzegania działa tak dobrze, jak mógł być przed burzą.

„Prosta i jednoznaczna odpowiedź brzmi: nie”, powiedział Blair. „Myślę, że potrzebne są ulepszenia”.

Powiedział, że alerty powinny być wysyłane wcześniej, powinny dostarczać więcej i lepszych informacji o tym, co powinni zrobić odbiorcy i powinny być bardziej spójne pod względem tego, kto je otrzymuje.

Mieszkańcy krytykowali system

Burza z 21 maja i jej następstwa zabiły w Ontario 11 osób. Wiele osób w rejonie Ottawy nadal nie ma elektryczności.

Niektórzy mieszkańcy krytykowali system alarmowy, Mówiąc, że nie dostali ostrzeżenia, kiedy czuli, że powinni. Ostrzeżenia wysyłano na telefony komórkowe, a w niektórych rejonach emitowano je również w telewizji i radiu. Był to pierwszy natrętny alarm w audycji, ostrzegający o groźnej burzy z piorunami.

Blair przyznał się do krytyki i opisał system wczesnego ostrzegania jako „używany niekonsekwentnie”.

Jedną z najważniejszych rzeczy, których nauczył się na konferencji, powiedział, są dane, które sugerują, że solidny system wczesnego ostrzegania o klęskach żywiołowych może zmniejszyć straty i szkody średnio o 30 procent.

Powiedział, że rząd federalny będzie współpracował z prowincjami i terytoriami oraz ze środowiskiem Kanady w celu wprowadzenia zmian w systemie.

„To nie jest właściwa rzecz, to mądra rzecz”, powiedział.

„Oczywiście uważam, że tragiczna utrata życia i szkody, które miały miejsce w Ontario i Quebecu w ciągu ostatnich kilku dni, pokazują, że jest jeszcze więcej do zrobienia i jesteśmy zobowiązani do wykonania tej pracy”.

READ  Siedmiu członków rodziny wśród dziewięciu zabitych po tym, jak pędzący muscle car przejechał na czerwonym świetle w North Las Vegas

Federalni oferują pomoc Ontario, Quebec

Przychodzą oświadczenia Blaira Urzędnicy ostrzegają również przed niebezpieczeństwem przelewania się wody Gatineau, Q.; Blair powiedział, że został poinformowany o sytuacji i że urzędnicy rządu federalnego kontaktują się ze swoimi regionalnymi odpowiednikami.

Dodał, że rząd federalny zaoferował pomoc Ontario w odzyskaniu sił po burzy, ale prowincja jeszcze nie przyjęła tej oferty.

„Zaoferowaliśmy pomoc zgodnie z wymaganiami, ale hrabstwo poinformowało nas, że obecna reakcja na szkody spowodowane przez burze w ciągu ostatnich dwóch dni jest w stanie sobie z nimi poradzić” – powiedział Blair.

„Ściśle współpracujemy z powiatami i władzami lokalnymi i daliśmy im zapewnienie, że jeśli będą potrzebować naszej pomocy, będziemy tam, aby pomóc”.

Powiedział, że rząd federalny jest również gotowy do udzielenia pomocy finansowej poprzez: Porozumienia dotyczące pomocy finansowej w przypadku katastrof (DFAA) Na żądanie Ontario i Quebec.

Ale w wywiadzie wyemitowanym w CBC w sobotę, dom, Blair powiedział, że koszt programu rośnie.

Od około 9 miliardów dolarów odszkodowania Z powodu powodzi w Kolumbii Brytyjskiej Blair powiedział, że w zeszłym roku rząd federalny pokrył około 5 miliardów dolarów.

Hay Bales unosi się na środku zalanej ulicy w strefie zalewowej Sumas Prairie w Abbotsford w Kolumbii Brytyjskiej w poniedziałek 22 listopada 2021 r. Minister gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych Bill Blair powiedział w wywiadzie dla telewizji CBC The House, że rząd federalny przyjął większość kosztów rządu federalnego, zwrot w wysokości ponad 9 miliardów dolarów. (Ben Nelms/CBC)

„Jednym z problemów, jakie mieliśmy w rządzie federalnym, były ustalenia dotyczące pomocy finansowej dla katastrof, a widzimy, że koszty tego rosną wykładniczo” – powiedział Blair gospodarzowi Chrisowi Hallowi.

„Więc na początku tego roku zebrałem panel ekspertów, aby zacząć przyglądać się temu rozwiązaniu — nie po to, aby zmniejszyć ilość wydawanych pieniędzy, ale aby zacząć wydawać je mądrzej i zacząć inwestować w zapobieganie, łagodzenie i adaptację, abyśmy mogli ograniczyć koszt powstałych szkód”.

Blair dodał, że rząd mógłby zrobić więcej, aby dostarczyć Kanadyjczykom przydatnych informacji na temat reagowania na katastrofy.

„W maju mieliśmy Tydzień gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych i podjęliśmy wysiłek rozpowszechniania informacji w naszych społecznościach. Już w tym roku opinia publiczna bardzo mocno zainteresowała się lepszą gotowością na wypadek sytuacji kryzysowych oraz opracowaniem zestawów gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych „. powiedział.

„Kiedy ludzie mają te informacje i wiedzą, co robić, mogą być znacznie bezpieczniejsi i znacznie zmniejszyć straty i szkody spowodowane tymi zdarzeniami”.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top