Wstępny raport zawiera nowe szczegóły dotyczące wykolejenia pociągu w USA | Nowości regulaminowe

Wstępny raport zawiera nowe szczegóły dotyczące wykolejenia pociągu w USA |  Nowości regulaminowe

Raport Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu powiedział, że załoga pociągu otrzymała ostrzeżenie tuż przed wypadkiem.

Według amerykańskich federalnych śledczych ds.

Według wstępnego raportu opublikowanego w czwartek przez National Transportation Safety Board (NTSB), inżynier zwolnił i zatrzymał pociąg po otrzymaniu „krytycznego alarmu dźwiękowego”. W raporcie napisano, że załoga zobaczyła ogień i dym i została ostrzeżona o możliwym wykolejeniu.

W raporcie stwierdzono, że oś, na której skupili się śledczy, nagrzewała się podczas jazdy pociągu po torach, ale jej temperatura nie osiągnęła progu zatrzymania i kontroli pociągu, aż do momentu tuż przed wykolejeniem pociągu. Według śledczych, pociąg jechał wówczas z prędkością 75 km/h (47 mil/h), czyli nieco poniżej ograniczenia prędkości 80 km/h (50 mil/h).

NTSB opublikowało swoje wstępne ustalenia, gdy minister transportu Pete Buttigieg po raz pierwszy odwiedził Wschodnią Palestynę na wycieczkę terenową.

Wykolejenie 3 lutego wywołało ewakuację i obawy dotyczące zanieczyszczenia powietrza i wody po kontrolowanym spalaniu toksycznych chemikaliów, które miały zapobiec wybuchowi.

Rząd spotyka się z rosnącą krytyką w związku z federalną reakcją na wykolejenie. Biały Dom bronił swojej odpowiedzi, mówiąc, że urzędnicy z EPA, NTSB i innych agencji byli na wsi w ciągu kilku godzin od wykolejenia. Biały Dom twierdzi, że zapewnił również pomoc federalną, a FEMA koordynuje działania z stanowym Centrum Operacji Kryzysowych i innymi partnerami.

Buttigieg spotkał się z krytyką za to, że nie odwiedził tego miejsca wcześniej, w tym ze strony byłego prezydenta Donalda Trumpa, który w środę udał się do Ohio. Departament Transportu powiedział, że Buttigieg odwiedza teraz, gdy amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) ogłosiła, że ​​faza awaryjna zawalenia się skończyła i że trwają długoterminowe prace porządkowe.

Heather Babel, która mieszka dwie przecznice od miejsca zjazdu z torów kolejowych, powiedziała, że ​​czuje ulgę, że w końcu pojawiają się wyżsi urzędnicy rządowi.

READ  „Złośliwy” Trump zostaje spalony przez swojego byłego prawnika, który ma się zmienić

„Potrzebujemy tej uwagi, ponieważ po prostu jej nie mieliśmy. Powinni byli tu być przez cały czas” – powiedział Babel, który był wśród tłumów mieszkańców, którzy ustawili się wzdłuż ulic w ulewnym deszczu, aby powitać Trumpa w środę.

Odbiór Buttigiega był bardziej wyciszony, z niewielkimi fanfarami w mieście liczącym mniej niż 5000 osób. Trump zdobył około 72 procent głosów w tym silnie republikańskim okręgu w wyborach w 2020 roku.

Wizyta Buttigiega miała miejsce prawie trzy tygodnie po tym, jak ponad trzydzieści wagonów towarowych – w tym 11 przewożących materiały niebezpieczne – wykoleiło się na przedmieściach wschodniej Palestyny, w pobliżu granicy stanu Pensylwania, co skłoniło do ewakuacji, gdy narastały obawy przed możliwą eksplozją tlących się gruzów.

Chcąc uniknąć niekontrolowanej eksplozji, urzędnicy celowo uwolnili i spalili toksyczny chlorek winylu z pięciu wagonów kolejowych, wysyłając płomienie i czarny dym w niebo. To spowodowało, że ludzie zastanawiali się nad możliwymi skutkami zdrowotnymi, mimo że władze twierdzą, że robią wszystko, co w ich mocy, aby chronić ludzi.

Ponieważ naprawy na miejscu trwają, Norfolk Southern Railroad ogłosiło późną środę, że zgodziło się wykopać ziemię pod dwoma torami. Gubernator Ohio, Mike DeWine, zaapelował o to, że kolej nie oczyściła zanieczyszczonej gleby pod torami przed jej naprawą i przywróceniem ruchu towarowego.

„Naszym pierwotnym planem była skuteczna i bezpieczna naprawa gleby pod naszymi torami. Gdy przez ostatnie dwa tygodnie słuchałem członków społeczności, dzielili się oni swoimi obawami dotyczącymi tego podejścia” – powiedział Alan H. Shaw, prezes i dyrektor generalny Norfolk. pisemne oświadczenie.

Demokratyczny przedstawiciel USA Chris DeLuzio, którego hrabstwo w Pensylwanii graniczy z miejscem katastrofy we wschodniej Palestynie, poprosił Norfolk Southern o rozszerzenie granic obszaru geograficznego, na którym oferuje pomoc finansową i testy. Podkreślił, że obecny dystrykt wyklucza wielu mieszkańców Pensylwanii i firm, których to dotyczy, i powiedział, że firma musi zobowiązać się do oczyszczenia gleby i wody do 48 kilometrów (30 mil) poza nią.

READ  Oto, co wiemy o wariancie XBB.1.5 dla COVID w Kanadzie

„Norfolk Southern nie wykazuje żadnego zaangażowania w odbudowę utraconego zaufania do naszej społeczności” – napisał DeLuzio w liście do Shawa. Zapewnienie dodatkowych zasobów, powiedział, „pomoże twojej firmie przywrócić poczucie bezpieczeństwa, które zostało zniszczone przez wykolejenie w Norfolk Southern i jego następstwa”.

Tymczasem przewodniczący Senatu Ohio zapowiedział publiczne przesłuchanie w sprawie wykolejenia w przyszłym tygodniu, aby wysłuchać zeznań urzędników państwowych.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *