Wideo: Miranda Miller bada kulturę MTB w Japonii

Dlaczego Japonia? No właśnie dlatego. I oczywiście jedzenie.

Prawda jest taka, że ​​ziarno zostało zasiane w mojej młodości i podlane przez przypadek, spotkania, wydarzenia i doświadczenia życiowe. Wydaje się to dziwne, ale jeśli dorastałeś na zachodnim wybrzeżu Kanady, wiesz, że sushi to uznana grupa żywności. Zacząłem jeść sushi, zanim mogłem mówić, i próbowałem ugryźć każdego, kto miał ochotę na ikrę latającej ryby. Kiedy dorastałem (i mogłem robić takie rzeczy, jak rozmawianie i jazda na rowerze), zanurzenie się w świecie rowerów górskich oznaczało, że oglądałem filmy o rowerach górskich równie obsesyjnie, jak jeździłem. Pamiętam, jak oglądałem mistrzostwa świata w Japonii w Sprung Series Alexa Rankina i Cyrku Warwicka Pattersona. Czy zamierzasz ścigać się w Pucharze Świata i odwiedzić Japonię? Nie mogłem nawet wyobrazić sobie życia na tyle niesamowitego, aby otrzymać takie możliwości.

W tym roku na Sea Otter, w rozmowie z Craigiem „Stikmanem” Glaspellem – który był tak stary, że brał udział w wyścigu w Arai – opowiedział mi o wszystkim. Historia Arai jest taka, że ​​Hideo Morita (najstarszy syn współzałożyciela Sony, Akio Mority) zapragnął stworzyć światowej klasy całoroczny kurort – swoją wersję Whistlera. Jego marzenie się spełniło i na początku lat 90. opracowali i otworzyli luksusowy ośrodek, zaledwie 4 godziny od Tokio. Wkrótce potem był gospodarzem Mistrzostw Świata w 1998, 2000 i 2001 roku. Ze względu na spowolnienie gospodarcze i wysokie koszty operacyjne rodzina musiała wycofać się z finansowania, więc ośrodek był opuszczony do 2017 roku, kiedy to został kupiony przez koreańską firmę i ponownie otwarty. Ośrodek Lotte Arai.

Arai, znowu luksusowy kurort.

Po Sea Otter utknąłem robiąc tu, tam i wszędzie. Ale nigdy nie zapomniałem tej rozmowy.

Here, There & Everywhere opiera się na założeniu, że otwieram się (i mam nadzieję, że inni) na szersze doświadczenia z kolarstwem. Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie sprawdziło się to na wiele sposobów. Moje doświadczenie, wraz z inspiracjami i informacjami, które otrzymałem od ludzi, których spotkałem na swojej drodze, zaczęło formować amorficzny pomysł budowy nowego pola w Arai związanego z historią Pucharu Świata. Wiedziałem, że choć w najbliższej przyszłości może się to nie udać, musiałem zrobić pierwsze kroki, widząc to miejsce na własne oczy w mojej wyobraźni. Więc… pojechaliśmy do Arai.

Ichi-go ichi-e to po japońsku „W sam raz” — coś w rodzaju japońskiego Carpe Diem, więc… chociaż nie mieliśmy pojęcia, czego się spodziewać ani czego szukać, wybraliśmy Szansa Nasz czas i nas nie było! Dlatego. Zobaczmy, co możemy zobaczyć. i jeść jedzenie. Ichi-go ichi-e.

Najpierw jednak musieliśmy opanować automat i punkt poboru opłat

Mio Suemasa, Junya Nagata, Hajimi Imoto i Yuki Kushima to utalentowani japońscy jeźdźcy, których spotkałem na wyścigach i choć wydawało mi się, że ich znam? Nic o nich nie wiedziałem. Widziałem Miu w finale, Yuki w Morzine, Hajime w Whistler czy Junyę w EWS, ale jeździliśmy przyjaciółmi – nic nie wiedziałem o nich, ich życiu, ani nawet gdzie mieszkają. Jednak znałem ich na tyle dobrze, aby dać im znać, że nadchodzimy. Od razu posmakowaliśmy pierwszej japońskiej gościnności. Junya zaprosiła nas na Red Bull Downtime, a dystrybutor Kony, firma A&F Bike, zorganizowała możliwość poprowadzenia Show & Shine w dniu zamknięcia Fujiten Bike Park. Kierownik ds. Marketingu firmy Arai pokazał nam widok ośrodka i starego toru DH. Yuki oprowadzała nas po Tokio i zabierała Hajime na przejażdżki konne.

Przyjechaliśmy późno i zatrzymaliśmy się w hotelu na lotnisku, gdy wędrowaliśmy ulicą do najbliższej izakaya na nasz pierwszy posiłek. Wspomnienia związane z jedzeniem są potężne, a ten pierwszy posiłek był świetnym wstępem do tego, co miało nadejść.

Graeme Meiklejohn Miranda Miller tu, tam, wszędzie

Leszcz ten jest obecnie w czołówce najlepszych ryb ze wszystkich.

Wydarzenie DownTime w Fujimi Panorama było moim wprowadzeniem do japońskiej sceny jeździeckiej i UWIELBIAŁEM to! Jazda z wieloma ludźmi, którzy są zmotywowani możliwością jazdy, ścigania się i spędzenia weekendu w górskim powietrzu. Wielu spało na parkingu pomimo ujemnych temperatur, ale następnego ranka wszyscy byli uśmiechnięci i ustawiali się w kolejce, ładnie iw uporządkowany sposób, lub oczywiście, aby dostać się na pierwszą windę. Kota Ishizaki z Red Bull Japan i Junya wykonali świetną robotę organizując i prowadząc – sprowadził nawet Brocka McDonalda! Jeźdźcy walczyli okrążenie po okrążeniu, próbując uzyskać najlepszy czas lub nadążyć za Brockiem. Wspólnie opracowali strategię online i przeważnie jeździli pociągami z przyjaciółmi. Nie wiem, czy była to cicha cierpliwość, czy dbałość o szczegóły, którą wszyscy posiadają, ale czułem, że jeźdźcy byli bardziej zanurzeni i skupieni, naprawdę ciesząc się każdą chwilą. Naprawdę żyję Ichi-go ichi-e – miałem wrażenie, że wszyscy zdawali sobie sprawę, że są dokładnie tam, gdzie chcieli być.

Po dwóch dniach wędrówki i jazdy konnej w Hakubie dotarliśmy do Fujiten na imprezę zamykającą, którą poprowadził freerider i budowniczy szlaków, Daiki Takahashi. To był doskonały sposób na zakończenie naszej podróży. Święto narodowe, wiele rodzin przyjechało razem jeździć. Dystrybutor firmy Kona, firma A&F Bikes, pomogła zorganizować dla wszystkich lunch przy grillu i przyznała Daiki nagrodę Best Whip i King of the Turn. Fujiten znajduje się bezpośrednio u podnóża góry Fuji, co oznacza, że ​​ziemia jest pokruszoną skałą wulkaniczną. Szybkie i płynne szlaki wiją się przez małe wąwozy i wąskie drzewa. Naprawdę wyjątkowy. Szlaki Fujiten były dla mnie główną atrakcją.

PO LEWEJ: Spike zdobył nagrodę Best Retro Rig podczas corocznej premiery DVRGNT Minds. Po prawej: Góra Fudżi z całą swoją mocą

Jedliśmy i piliśmy w całym Tokio, próbując delektować się każdą przekąską Lawsona i zapełniając się katsu, ramenem i sushi. Spojrzeliśmy na 1000-letnie Bonsai, oślepieni jasnymi światłami i zahipnotyzowani instalacją TeamLabs Planet. W końcu musieliśmy się pożegnać i obiecaliśmy sobie, że wrócimy następnego lata.

Zwykle mogę usiąść zaraz po nakręceniu jednego z takich odcinków, mając już w głowie historię, którą chcę opowiedzieć. Dlaczego jeździłeś 22-godzinnym szutrem. Dlaczego praca Ucluelet First Nations jest tak ważna. Jak Revolution Bike Park stał się jednym z największych Bike Parków na świecie. Pisanie pomaga mi przetwarzać doświadczenia również podczas grania, jako dodatkowy sposób na dzielenie się przemyśleniami, uczuciami i szczegółami, których nie mogliśmy umieścić w filmie. Ale tym razem było inaczej.

Trudno było przetworzyć wszystko, co widzieliśmy, czuliśmy i czego doświadczyliśmy w Japonii. Nie wiem dlaczego – to chyba oczywiste: bo to inna kultura. Japonia to jedyny kraj, z którego wróciłem, za którym tęskniłem. Nie zamierzam się pakować i przeprowadzać, ale teraz rozumiem ludzi, którzy to robią. Zawsze myślałem, że mieszkam w najlepszym miejscu na świecie, a czy jako Kanadyjczycy nie powinniśmy być bardziej mili, uprzejmi i gościnni niż inne kraje? Ale po tej podróży zastanawiam się. Może nie jesteśmy. Wszystko, co mogę zrobić, to starać się być tak dobrym jak moi japońscy przyjaciele i zaszczepić niektóre cechy, które uważałem za tak wspaniałe w japońskiej kulturze, w sposobie, w jaki traktuję innych.

Nie wiem, kiedy zobaczymy kolarstwo górskie w Arai, nie mówiąc już o kolejnym międzynarodowym wyścigu, ale wiem, że dzięki ciężkiej pracy i poświęceniu sportowców, takich jak Junya i Yuki, zobaczymy więcej jeźdźców z Japonii na międzynarodowych etap.

Tu, tam, wszędzie jest obsługiwany przez:
Firma rowerowa Kona

Oryginalna muzyka: Jeremy Wallace McClain
Marka DVRGNT Minds Autor: Taylor Macmillan

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.