Zaledwie kilka tygodni po uruchomieniu TD wstrzymało współpracę w zakresie programu pożyczkowego z Canada Post

Uruchomiono go zaledwie w zeszłym miesiącu, ale TD Bank i Canada Post przygotowały już nowy program, który tymczasowo oferuje pożyczki klientom w odległych społecznościach, powołując się na nieokreślone „problemy z przetwarzaniem”.

Listonosz i pożyczkodawca, znany jako program MyMoney, ogłosił w zeszłym miesiącu, że 6000 lokalizacji Canada Post w całym kraju będzie wkrótce mogło oferować osobom prywatnym małe pożyczki w wysokości od 1000 do 30 000 USD.

Program, skierowany do odległych społeczności, które nie miały oddziałów bankowych z pełnym zakresem usług, ale miały lokalizacje Canada Post, był uosobieniem tego, co jest znane jako bankowość pocztowa – system, który mają kraje takie jak Włochy, Brazylia, Nowa Zelandia, Szwajcaria i inne, z różnym powodzeniem, ale nie było ich w Kanadzie od ponad 50 lat.

Podczas gdy klienci składają wnioski osobiście lub online za pośrednictwem Canada Post, same pożyczki będą udzielane w TD Bank i będą oprocentowane do 20 procent rocznie – znacznie powyżej wielu innych tradycyjnych linii kredytowych, ale niższe niż pożyczki ratalne. pobierać Opłaty w społecznościach, które nie mają pełnych usług bankowych.

Raport Canadian Postmasters and Assistants Association z 2015 roku wykazał, że prawie 1200 placówek Canada Post znajduje się w społecznościach, które nie mają oddziału banku ani spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej. To mniej więcej połowa wszystkich witryn i są to społeczności, do których program stara się dotrzeć.

TD Bank wstrzymał program pożyczkowy, który niedawno ustanowił we współpracy z Canada Post. (Chris Watty/Reuters)

Kiedy program wystartował w październiku, TD powiedział, że planuje rozszerzyć program na więcej usług bankowych, ale około miesiąc później CBC News dowiedziało się, że pożyczkodawca tymczasowo zawiesił program.

„Od momentu uruchomienia produkt został tymczasowo zawieszony online i w lokalizacjach fizycznych po napotkaniu problemów z przetwarzaniem” – powiedział bank, nie wyjaśniając szczegółów. „Nadal nad tym pracujemy i odpowiednio zaktualizujemy”.

Witryna, na której Kanadyjczycy mogą ubiegać się o pożyczki, zawiera informację, że pożyczki są „tymczasowo niedostępne”.

Pytania bez odpowiedzi

Duff Conacher, współzałożyciel grupy praw obywatelskich Democracy Watch, ogólnie popiera koncepcję bankowości pocztowej, ale był sfrustrowany, gdy usłyszał szczegóły programu.

„W końcu to manipulacja” – powiedział w wywiadzie. „Linia kredytowa powinna teraz wynosić około 10 do 12 procent, chyba że jest związana z kredytem hipotecznym, a wtedy powinna być niższa”.

„Nie ma powodu, aby przekraczać to”.

Ben Daches, zastępca wiceprezesa ds. publicznych w think tanku CD Howe Institute, powiedział CBC News w czwartkowym wywiadzie, że „nie jest zaskoczony, że nie idzie to tak łatwo, jak można by się spodziewać”.

Jest jednym z tych sceptycznie nastawionych do idei bankowości pocztowej, zauważając, że opcje bankowości internetowej i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe już teraz wykonują dobrą robotę, wypełniając pustkę potrzeb bankowych w obszarach, w których ich brakuje.

„Bankowość pocztowa zawsze była rozwiązaniem w poszukiwaniu problemu.”

CBC News poprosiło Canada Post i TD Bank o więcej szczegółów na temat tego, jakiego rodzaju „problemy z przetwarzaniem” doprowadziły do ​​​​decyzji – i jaki jest status bieżących wniosków.

Canada Post kierowała wszelkie zapytania do TD Bank, który do tej pory odmawiał wyjaśnienia charakteru kwestii związanych z przetwarzaniem.

READ  Gigant aukcyjny z Kolumbii Brytyjskiej, Ritchie Bros., rozszerza swoją obecność dzięki przejęciu o wartości 1,3 miliarda dolarów Nowości

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top