Wydatki na gry na konsole Xbox i PlayStation spadają, więc co się dzieje?

Wydatki na gry na konsole Xbox i PlayStation spadają, więc co się dzieje?

Nie była to najlepsza wiadomość dla Microsoftu czy Sony w tym kwartale, ponieważ podczas gdy niektóre wskaźniki są w górę, ogólnie rzecz biorąc, rysuje się bardzo wyraźny obraz. Wydatki na gry spadły, co jest niezwykłe w branży, która nie była wcześniej bardziej popularna i oczekuje się, że będzie rosła z roku na rok.

Microsoft Zarobki w grach spadły o 7%., który jest mieszanką sprzętu, oprogramowania i usług, które ulegają degradacji w różnym stopniu. Dzieje się tak pomimo wzrostów subskrypcji Game Pass, bez których liczba ta byłaby jeszcze większa.

W Sony zmiana się skończyła bardziej surowe. Sony przeniosło w zeszłym kwartale 47,1 miliona gier na PS4 i PS5, w porównaniu z 63,6 milionami w tym samym okresie rok wcześniej. Nieznacznie obniżono również prognozę sprzedaży PS5 na kolejny rok.

Co się dzieje? W przypadku tych kropli łączy się wiele rzeczy, niektóre wspólne dla firm, z innymi aspektami charakterystycznymi dla każdej marki.

  • Xbox może zacząć brać pod uwagę długoterminowe wyzwania Xbox Game Pass jako koncepcję. Możliwość grania w gry na PC, a teraz strumieniowania na innych urządzeniach, oznacza, że ​​sprzedaż sprzętu nie jest już tak ważna, jak kiedyś. Podobnie, jeśli chodzi o sprzedaż gier, Xbox Game Pass całkowicie neguje tę koncepcję gier własnych, a większość tytułów Game Pass nie zarabia zbytnio, aby zrekompensować. Tak więc Xbox zależy Niewiarygodnie To znacznie wpłynie na całkowitą liczbę subskrybentów Game Pass, a w tej chwili może to nie wystarczyć.

  • W międzyczasie Sony mocno polega na swoich pierwszych piosenkach na imprezie, aw tym roku po prostu niewiele się jeszcze dzieje. Gran Turismo nie jest tak niepowstrzymaną siłą jak kiedyś. Horizon Forbidden West został postawiony w niekorzystnej sytuacji, ponieważ został wydany blisko z Elden Ring, tegoroczną historią sukcesu sprzedaży. God of War Ragnarok ukaże się w tym roku, ale tak się jeszcze nie stało. Sony nie ma również żadnych znaczących gier „na żywo”, które generowałyby stałe przychody, co jest jednym z powodów, dla których niedawno przejęło Bungie, aby to zmienić.
  • Ogólne warunki rynkowe wpływają również na te dwie firmy. Zaczynamy dostrzegać opóźnienia z czasów pandemii, które podnoszą głowy i produkują 2022 pozbawione większej liczby gier, które zostałyby wydane w typowy rok. Nadal obserwujemy również spadki z okresu pandemii, ponieważ blokady dramatycznie zwiększyły sprzedaż i wydatki w sektorze gier wideo, a rynek nadal się poprawia, ponieważ większość ludzi wraca teraz do pracy lub szkoły w jednej formie lub inny. Jesteśmy również w środku ogromnej inflacji, gdzie ludzie mają inne priorytety budżetowe, co prawdopodobnie będzie ogromnym czynnikiem.

Jesienią sprawy mogą się nieco zmienić, ale do jakiego stopnia? To wciąż nie jest jasne. Po raz kolejny Sony ma God of War Ragnarok, który wygląda na ogromny hit. Microsoft wpadł w tarapaty, musząc opóźnić Starfielda do 2023 roku, ale znowu jest to tytuł Game Pass. Potrzebujesz jednak dużych tytułów Game Pass, aby ludzie nadal zapisywali się do Game Pass, ale wkrótce zacznę się martwić o nasycenie tą usługą.

Ogólnie branża gier wideo jest nadal nienaruszona, ale nie jestem zaskoczony, że teraz widzę taką korektę, biorąc pod uwagę wydarzenia z ostatnich kilku lat. Zobaczymy, co się stanie, gdy zbliżymy się do wakacji.

Chodź za mną na TwitterzeA youtubeA Facebook A Instagram. Zapisz się do naszego bezpłatnego cotygodniowego biuletynu treści, bułki Boga.

Odbierz moje powieści science fiction Seria Herokiller A Trylogia ziemska.

READ  Oryginalna gra Half-Life będzie dostępna za darmo w ten weekend, aby uczcić 25. rocznicę powstania

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *