Wycofanie Toyoty bZ4X nie pójdzie dobrze – firma proponuje odkupienie auta

Toyota wysłała list do właścicieli bZ4X, proponując wybór pomiędzy pożyczką i pakietem motywacyjnym lub pełnym wykupem samochodu, ponieważ firma nadal walczy (dosłownie) trzymaj koła Pierwsza próba samochodu elektrycznego.

Warto zauważyć, że wycofanie nie ma wpływu na elektryczne układy napędowe samochodu – akumulator i układ napędowy działają bez zarzutu.

Toyota ogłosiła zadzwoń do bZ4X pod koniec czerwca, co wskazuje na możliwość upadku nowych kół EV. Chociaż dotyczy to wszystkich wyprodukowanych samochodów bZ4X, biorąc pod uwagę, że wydarzyło się to niedługo po wypuszczeniu samochodu, jest to nadal stosunkowo niewielka wycofanie – tylko 2700 samochodów.

Teraz właściciele dostają listy od Toyoty opisujące, co Toyota oferuje w zamian za problem z wycofaniem, a biorąc pod uwagę zakres oferty, wycofanie nie wydaje się przebiegać pomyślnie.

Treść wiadomości znajduje się poniżej:

Niedawno poinformowaliśmy Cię o wycofaniu w związku z bezpieczeństwem Twojej Toyoty BZ4X 2023 I nie przestawaj prosić, abyś nie jeździł, dopóki leczenie nie będzie dostępne. Ciężko pracujemy nad leczeniem i powiadomimy Cię w przyszłości, gdy będzie ono dostępne.
W Toyocie Twoje bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, skontaktuj się z dowolnym autoryzowanym dealerem Toyoty, który zorganizuje bezpłatny odbiór i przechowanie pojazdu do czasu, gdy leczenie będzie dostępne. Bez żadnych kosztów udostępnimy Ci również wypożyczony samochód.
Przywiązujemy dużą wagę do doświadczenia gości i rozumiemy niedogodności związane z tą sytuacją. I dlatego, Toyota oferuje poszkodowanym właścicielom następujące produkty, dopóki leczenie nie będzie dostępne::
• Oszczędzaj wypożyczony samochód i przechowuj go za darmo
• Zwrot kosztów tankowania poniesionych podczas eksploatacji oferowanego wypożyczonego pojazdu
• Zapewnić całkowite saldo w wysokości 5000 USD na spłatę pożyczki/wynajmu lub ceny zakupu, jeśli pojazd jest w całości opłacony
• Zapewnij dodatkowy bezpłatny czas ładowania na wszystkich należących do EVgo i obsługiwanych przez EVgo stacjach publicznych w całym kraju do 31 grudnia 2024 r.
• Zaoferuj rozszerzenie Ograniczonej Gwarancji Nowego Pojazdu Twojego pojazdu w oparciu o okres, w którym pojazd nie może być prowadzony z powodu wycofania (od daty ogłoszenia wycofania 23 czerwca 2022 r. do przyszłej daty ogłoszenia naprawy).
Alternatywnie, jeśli nie chcesz postępować w sposób opisany powyżej, Toyota zaoferuje odkupienie Twojego pojazdu. Warunki odkupu mogą się różnić w zależności od konkretnego przypadku i okoliczności.
Specjalista bZ4X skontaktuje się z Tobą w najbliższych dniach, aby omówić te opcje. Jeśli chcesz porozmawiać z kimś wcześniej, zadzwoń do nas pod numer 1-800-331-4331 i wybierz trzecią opcję, między 8:00 a 20:00 od poniedziałku do piątku oraz w godzinach 9:00–19:00 w soboty ET.
Szczerze przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogła spowodować ta sprawa.
Sprzedaż samochodów Toyota, USA

Najważniejsze, które tutaj widzimy, to to, że właściciele nie powinni jeździć tymi pojazdami i powinni zwrócić je Toyocie tak szybko, jak to możliwe, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, że Toyota nie znalazła jeszcze lekarstwa na problem i nie ma harmonogramu kiedy to może się zdarzyć, a Toyota oferuje właścicielom opcję między kilkoma zachętami (pożyczkobiorca ze spłatą paliwa, kredytem 5000 USD, bezpłatną wysyłką i rozszerzoną gwarancją) lub całkowitym wykupem pojazdu.

READ  Chiny rozszerzają zakaz Didi na 25 aplikacji prowadzonych przez Ride-Hailing Giant

Wielu zakładało, że Toyota znajdzie stosunkowo łatwe rozwiązanie, biorąc pod uwagę długą historię produkcji około 10 milionów samochodów rocznie z kołami, które nie odpadają.

Istnieją również doniesienia online, że niektórzy właściciele próbują negocjować z Toyotą w celu uzyskania większej uwagi, na przykład próbując odzyskać identyfikator dealera, który musieli zapłacić przy zakupie samochodu.

Ta oferta wycofania i odkupu pojawia się w czasie, gdy nowi właściciele samochodów nie mają wielu opcji wymiany. Popyt na pojazdy elektryczne jest wysoki, a podaż niska, co prowadzi do niższych zapasów i wyższych marż zysku. Nowe i używane samochody napędzane gazem również mają wyższe ceny, ponieważ pandemia COVID-19 nadal wpływa na światowe dostawy samochodów.

Tak więc nawet właściciele bZ4X, których powstrzymuje ta saga o wycofaniu, mogą trzymać się oferty pożyczkobiorcy, przynajmniej częściowo ze względu na brak innych opcji wymiany.

A ci, którzy mają samochód na zamówienie, utknęli w zawieszeniu, zastanawiając się, czy anulują swoje zamówienia i próbując znaleźć lub przyczepić się do innego samochodu na ciasnym rynku, mając nadzieję na szybką naprawę, aby nie musieli uciekać z powrotem w całorocznym zestawie okresów zapotrzebowania na pojazdy elektryczne na nowe modele.

Weź elektryczny

Jechałem bZ4X, pomimo krótkiej jazdy po kilku przecznicach. Nie było w tym nic złego, ale było to trochę mało inspirujące dla tego długoletniego kierowcy EV. Wyglądało to na początkowy wysiłek firmy – nadal ma wiele zalet samochodu elektrycznego, które czynią go lepszym niż samochód benzynowy, ale bez niektórych ulepszeń, które można zobaczyć po bardziej dojrzałym wysiłku drugiej lub trzeciej generacji.

Ale właściciele Toyoty niekoniecznie chcą czegoś inspirującego. Chcą tylko dobrego, niezawodnego samochodu, który zabierze ich z punktu A do punktu B w rozsądnej cenie… bez wypadania kół.

W ciągu ostatnich półtorej dekady posiadania pojazdów elektrycznych jedna rzecz, którą często słyszałem, idzie w parze z „No cóż, kiedy wielcy producenci samochodów zdecydują się na przejście na elektryczne, z łatwością zmiażdżą start-upy dzięki ich doskonałej jakości i pomysłowości produkcyjnej. ” Słyszałem to w kółko, niezależnie od aktualnego stanu branży w tamtym czasie.

READ  Międzynarodowa Agencja Energii: Spadek popytu zmienia wszystko dla rynków ropy

A oto Toyota, największy na świecie producent samochodów o jednej z najwyższych reputacji pod względem jakości — firma, która przedstawiła światu filozofię produkcji Kaizen i wpłynęła na producentów w różnych branżach — a oni całkowicie to schrzanili.

Na szczęście jednak sprawa nie ma tu nic wspólnego z układem napędowym EV, co przemawia za ogólną prostotą układów napędowych EV, ponieważ silniki elektryczne są znacznie mniej złożone niż silniki gazowe. Ale to tylko sprawia, że ​​sytuacja staje się zadziwiająca – dlaczego Toyota, mając tak duże doświadczenie w produkcji, miałaby problem z czymś tak podstawowym, jak koła? A jak to trwa tak długo, aby to naprawić?

Po wielu latach zachowywania się tak, jakby wiedzieli lepiej niż reszta branży o pojazdach elektrycznych (gdy nabierający wiele kroki przeciwko ich), jest to ogromna gaffa Toyoty, która z dnia na dzień jest coraz gorsza. Wielokrotnie powtarzaliśmy, że Toyota musi współpracować nad pojazdami elektrycznymi i nadal jest to prawdą – w obu przypadkach W trosce o Japonię.

Nie byłoby tak źle, gdyby było 2700 losowych pojazdów, ale tak jest Wszystko Toyota Pierwszy samochód elektrycznyI nawet bez problemów z układem napędowym jest to ogromny cios dla ich programu EV, który nie pozostawi ich dalej w wyścigu, w którym już pozostają w tyle za wszystkimi innymi.

Przedstawione tutaj leczenie wydaje się wystarczająco rozsądne. Są robione dobrze przez tych klientów, przynajmniej z tym, co mają.

Ale to, czego ci klienci najprawdopodobniej chcą, to Samochód, który kupiliA leczenie nie daje im tego jeszcze, ani nie określa harmonogramu, kiedy to może się zdarzyć. Nie daje im nawet auta elektrycznego, bo Toyota Nie ma innych samochodów elektrycznych Mogą dać (hybryda plug-in RAV4 Prime jest ich najbliższym analogiem).

READ  Oszustwo związane z wynajmem oszukuje potencjalnych najemców z 4300 USD i pozostawia właścicielom szokującą niespodziankę

Czy jesteś właścicielem lub właścicielem aplikacji bZ4X? Co sądzisz o tej ofercie przywołania? Chcesz zaciągnąć pożyczkę lub odkupić? Jeśli byłeś wnioskodawcą, czy to wycofanie wpłynęło na twoje przemyślenia na temat tego, czy kontynuować? Daj nam znać w komentarzach.


Subskrybuj Electrek na YouTube, aby otrzymywać ekskluzywne filmy i zasubskrybuj notacja dźwiękowa.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top