Wraz z rosnącym zainteresowaniem samochodami elektrycznymi eksperci twierdzą, że nie do końca weszli do głównego nurtu

Kiedy powiedział swojemu przyjacielowi Seymore Applebaum o wydajności hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in, był zaintrygowany.

Applebaum, mieszkający na północ od Toronto, szukał nowego samochodu. Chociaż funkcje bezpieczeństwa były naszym najwyższym priorytetem, nie można ignorować wysokich kosztów benzyny.

Dlatego w styczniu zastąpił swój samochód całkowicie nowym pojazdem hybrydowym (PHEV), który może być napędzany zarówno energią elektryczną, jak i benzyną. Applebaum mówi, że może przejechać prawie 50 kilometrów na samej baterii – to więcej niż wystarczająco, aby poruszać się po mieście.

Podczas swojej ostatniej podróży do centrum, wspomina: „Przejechałem 45 kilometrów… a jedyne, czego użyłem, to silnik elektryczny i akumulator elektryczny, który zasila samochód”.

Zwykle w taki dzień jak ten [it] Jest to porównywalne z kosztami jazdy 10 i 15 USD”.

Analitycy branży motoryzacyjnej twierdzą, że rosnące ceny gazu skłaniają coraz więcej konsumentów do kupowania pojazdów elektrycznych i elektrycznych.

Ceny gazu wzrosły w całym kraju w ostatnich tygodniach. Według GasBuddy, narzędzia do śledzenia cen paliw, średnia krajowa cena zwykłej benzyny w niedzielne popołudnie wyniosła nieco poniżej 1,98 dolara za litr. (Kirk Fraser/CBC)

Ceny pomp wzrosły w ostatnich tygodniach w całej Kanadzie. Szacuje się, że w ten weekend Vancouver może zobaczyć najwyższe ceny w kraju i prawdopodobnie osiągną 2,34 USD za litr za zwykłe paliwo. Według firmy GasBuddy, monitorującej ceny paliw, średnia krajowa w niedzielne popołudnie wynosiła prawie 1,98 dolara za litr.

„Kanadyjczycy kierują się wyższymi cenami paliwa, ale naprawdę uważają, że to nowa norma”, powiedział Peter Hatgis, krajowy lider sektora motoryzacyjnego w KPMG Canada. Wskazując na ostatnią ankietę przez grupę doradczą.

„Kiedy konsumenci w to wierzą lub postrzegają to jako prawdę, dostosują swoje zachowanie do rodzaju kupowanych pojazdów”.

Kevin Roberts, dyrektor Industry Insights and Analytics dla amerykańskiego rynku samochodowego CarGurus, powiedział: egzamin przełajowy Widział podobny trend.

„Wraz ze wzrostem cen gazu zainteresowanie samochodami elektrycznymi wzrosło niemal wykładniczo z zaledwie dwudniowym opóźnieniem zarówno w przypadku nowych, jak i używanych samochodów” – powiedział.

Ale nawet gdy zainteresowanie samochodami zelektryfikowanymi wzrosło, eksperci twierdzą, że brak opcji – i ekstremalnie wysokie ceny – oznaczają, że nie trafiły one do głównego nurtu.

Tam, gdzie konsumenci w Ameryce Północnej wolą większe pojazdy, takie jak SUV-y i furgonetki znane ze swojej użyteczności, pojazdy elektryczne są zazwyczaj dostępne w modelach kompaktowych lub sedanach. Zakres EV – Dostępność ładowarek Są to również kwestie do rozważenia dla wielu Kanadyjczyków, powiedział Hatgis.

Dostępność stacji ładowania i gamy modeli EV jest najwyższym priorytetem dla kanadyjskich kierowców. (Doug Ives/Kanadyjska prasa)

intensyfikacja produkcji

Jednak znaczące inwestycje w elektryfikację przez głównych producentów samochodów zaczynają się opłacać.

Analitycy twierdzą, że w nadchodzących latach na rynek wejdą różne modele i rozmiary. Poprawia się także żywotność baterii, wiele modeli może przejechać na jednym ładowaniu ponad 400 kilometrów, według szacunków producenta.

„To zdecydowanie punkt zwrotny” – powiedział Hatgis. „Myślę, że istnieje kombinacja czynników, które sugerują alternatywę dla silnika spalinowego”.

Największym testem dla konsumentów będzie to, czy producenci mogą obniżyć ceny na tyle, aby zwabić klientów do salonu — a pojazdy elektryczne są już w drodze — powiedział Greg Mordo, profesor nadzwyczajny i przewodniczący ArcelorMittal ds. zaawansowanej polityki produkcyjnej na Uniwersytecie McMaster w Hamilton w Ontario.

Oglądaj | Odpowiedzi na pytania dotyczące pojazdów elektrycznych:

Odpowiedzi na Twoje pytania dotyczące samochodów elektrycznych

Jeśli myślisz o porzuceniu benzyny i zakupie samochodu elektrycznego, prawdopodobnie masz kilka pytań. Pojechaliśmy na wycieczkę z ekspertem i otrzymaliśmy kilka odpowiedzi.

Podczas gdy kilka modeli zaczyna się poniżej 50 000 USD, wiele z nich biegnie na północ od tej liczby, a niektóre sprzedają się powyżej 100 000 USD.

Idealne miejsce dla kupujących z Kanady? Od 35 000 do 45 000 dolarów, mówi Mordo. Dodał, że kluczem do osiągnięcia tego poziomu cenowego jest masowa produkcja.

„Musimy produkować samochody w Ameryce Północnej na tym poziomie i potrzebujemy samochodów o dużych rozmiarach – a nie kilku, specjalistycznych pojazdów, w których sprzedaje się ich 10 000 lub 15 000 rocznie – ponieważ to wiele pojazdów, które mamy teraz, Tesla chociaż — powiedział Mordo. sprawdzać.

W kwietniu General Motors ogłosił inwestycję w wysokości 2 miliardów dolarów, z Wspierany przez rząd Ontario i rząd federalnyw ramach którego samochody elektryczne zjeżdżają z linii montażowych w Oshawa i Ingersoll w Ontario na początku tego roku.

Podobnie Stylantis jest właścicielem marek takich jak Dodge i Jeep Inwestowanie miliardów w energię elektryczną Jej zakłady znajdują się w Windsor i Brampton w Ontario.

Dostawcy ostrzegają jednak, że ponieważ fabryki zaczną produkować modele elektryczne, zajmie trochę czasu, aby osiągnąć obecną produkcję pojazdów napędzanych gazem.

Seymore Applebaum mówi, że niedawno zakupiona hybryda typu plug-in daje mu elastyczność w dłuższych podróżach, ale może załatwiać sprawunki po mieście bez użycia benzyny. (Ben Nelms/CBC)

Skoncentruj się na efektywności paliwowej

Chociaż zainteresowanie pojazdami elektrycznymi może rosnąć, Hatges przewiduje również zmianę w pojazdach napędzanych gazem.

„Myślę, że zobaczysz dążenie do uczynienia samochodów lżejszymi, bardziej oszczędnymi pod względem zużycia paliwa, nawet jeśli chodzi o energię elektryczną” – powiedział. „Ciężkie pojazdy zużywają więcej energii do napędzania się na drodze, niezależnie od tego, czy jest to energia elektryczna, czy paliwo”.

Dopóki ceny gazu pozostaną wysokie, na rynku może nastąpić przejście z SUV-ów i ciężarówek — które konsumenci i producenci preferowali w ostatnich latach — na modele zasilane gazem.

„Fascynują nas pickupy i SUV-y, tak jak robią to Amerykanie z Ameryki Północnej, a teraz jest ich wiele na drogach… Nie widzę, żeby to się zmieniło w najbliższym czasie” – powiedział.

„Ale w perspektywie średnio- lub krótkoterminowej zobaczycie transformację lub ponowne rozważenie samochodów, które są bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa? Myślę, że tak. Cena na dystrybutorze jest bardzo, bardzo ważna”.

Applebaum zachwalał elastyczność hybryd plug-in, mówiąc, że w ogóle nie przejmuje się zasięgiem. I chociaż jego PHEV kosztuje więcej niż porównywalny model niezelektryfikowany, wymiana jego poprzedniego pojazdu w połączeniu z trzy do czterech lat oszczędności na paliwie sprawiła, że ​​jest on przystępny cenowo.

Ponieważ ceny gazu są teraz wyższe niż w styczniu, powiedział: „to o wiele zdrowsze”. sprawdzać.

Teraz, przyjaciele mówią, uważaj.

„Mówią, że następny samochód, który kupią, będzie samochodem elektrycznym”.


Napisane przez Jasona Vermesa z plikami Abby Pliner.

READ  Wołacz miejski uciszony, gdy Duncan szuka nowego wysłannika Nowości

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top