Kierowcy Tesli mogą wreszcie korzystać z tej funkcji do autonomicznego kierowania pojazdami w centrum Toronto po tym, jak firma Elona Muska usunęła w tym tygodniu cyfrową barierę dla tej technologii.
Tesla zablokowała korzystanie ze swojego w pełni autonomicznego oprogramowania (FSD) na południe od Bloor-Danforth w marcu, podobno z powodu trudności, jakie FSD miało z zatrzymywaniem się tramwajów TTC i pozostawianiem pasażerów na środku ulicy.
„Oficjalną odpowiedzią, którą otrzymaliśmy od Elona Muska, były tramwaje” – powiedział Chansoo Byeon CBC News po tym, jak entuzjasta Tesli otrzymał osobistą odpowiedź od samego dyrektora generalnego firmy na Twitterze.
CBC Toronto kilkakrotnie próbowało uzyskać od Tesli wyjaśnienie, w jaki sposób aktualizacja oprogramowania rozwiązała problem z tramwajami. Ale teraz, gdy FSD nie jest już zawoalowane, niektórzy krytycy martwią się o bezpieczeństwo na drogach w centrum Toronto.
*BREAKING* FSD beta 69.3.1 otwiera centrum Toronto 🇨🇦💪💪💪💪💪💪💪💪. Przejdźmy dalej elonmusk CałyMarsBlog JedźTeslaca @akidesir TeslaPodcast @Teslarati pic.twitter.com/o8r1jyVGyL
i[مدش].@pracownik
„Myślę, że istnieje ogromne ryzyko, dopóki nie będziemy lepiej rozumieć, jak działa ten algorytm” – powiedział Brian Patterson, prezes i dyrektor generalny Ontario Safety League.
Mówi, że ruch jest niebezpieczny z wielu powodów, nie tylko z powodu tramwajów. Odnotowuje również natężenie ruchu, obszary zabudowy, pieszych i „mniej niż gwiazdorskich” kierowców.
Patterson mówi, że miasto Toronto powinno porozmawiać z prowincją o potencjalnych problemach związanych z samojezdnymi pojazdami działającymi w centrum miasta.
Departament Transportu Ontario, który reguluje zautomatyzowaną jazdę w prowincji, nie skomentowałby, czy Tesla wyjaśnił poprawkę lub skonsultował się z prowincją przed podjęciem decyzji.
Policjant ostrzega, że Tesla nie jest naprawdę bez kierowcy
Stała kwota. Sean Shapiro, który współpracuje z wydziałem usług drogowych Departamentu Policji w Toronto, mówi, że Tesla ma prawo dokonać zmiany bez przerywania.
„To było już legalne w Ontario” – powiedział.
Jednak Shapiro ostrzega, że kierowcy Tesli nie mogą po prostu usiąść, zrelaksować się i przewijać smartfonów, gdy włączony jest tryb autonomicznej jazdy.
Mówi, że w pojazdach istnieje sześć poziomów autonomii (od 0 do 5), a FSD Tesli spada poniżej poziomu trzeciego (3), co oznacza, że pojazd reaguje na otoczenie i może wykonywać większość funkcji związanych z prowadzeniem pojazdu, ale nadal wymaga wyprzedzania przez człowieka.
„Jest to… bardzo coś, co wymaga aktywnego udziału nadzorującego kierowcę”.
Z tego powodu, dodaje Shapiro, osoba siedząca za kierownicą samochodu w trybie autonomicznym jest tak samo odpowiedzialna jak osoba prowadząca zwykły samochód.
„To nie jest czas na wyciąganie komórki” – powiedział Shapiro, dodając, że kierowcy nadal mogą być ładowani tak, jakby prowadzili samochód podczas korzystania z telefonu.
Shapiro mówi, że widział powszechne nadużycia pojazdów samojezdnych podczas patroli.
„Zakładają, że mogą robić inne rzeczy” – powiedział.
„Nadal musisz być aktywnym uczestnikiem, a jeśli tego nie zrobisz, narażasz własne życie i życie innych”.
Eksperci twierdzą, że technologia bez kierowcy jest coraz lepsza
Bilal Farooq, ekspert w dziedzinie pojazdów samojezdnych, mówi, że ludzie powinni być „ostrożnie podekscytowani” postępem technologicznym, o ile branża jest odpowiednio uregulowana.
Jazda próbna FSD Tesli została wprowadzona w Kanadzie w marcu ubiegłego roku. Farouk mówi, że kierowcy z bezpiecznymi rekordami mają możliwość przetestowania i ulepszenia technologii, co sugeruje, że Tesla dotarła do punktu, w którym mogłaby wjechać do centrum miasta.
„Myślę, że teraz czują się komfortowo, wprowadzając to i dlatego to mamy” – powiedział Farouk, adiunkt inżynierii na Toronto Metropolitan University.
Farooq twierdzi, że odnotowano stosunkowo niewiele incydentów z udziałem autonomicznych pojazdów i pieszych.
„Myślę, że sama technologia dojrzewa teraz w bardziej stabilny sposób” – powiedział.
„Należy skupić się na upewnieniu się, że przepisy są na miejscu”.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”