Właściciele Tesli w Toronto mogą teraz korzystać z trybu autonomicznej jazdy w centrum miasta. Ale eksperci ds. bezpieczeństwa są zaniepokojeni

Kierowcy Tesli mogą wreszcie korzystać z tej funkcji do autonomicznego kierowania pojazdami w centrum Toronto po tym, jak firma Elona Muska usunęła w tym tygodniu cyfrową barierę dla tej technologii.

Tesla zablokowała korzystanie ze swojego w pełni autonomicznego oprogramowania (FSD) na południe od Bloor-Danforth w marcu, podobno z powodu trudności, jakie FSD miało z zatrzymywaniem się tramwajów TTC i pozostawianiem pasażerów na środku ulicy.

„Oficjalną odpowiedzią, którą otrzymaliśmy od Elona Muska, były tramwaje” – powiedział Chansoo Byeon CBC News po tym, jak entuzjasta Tesli otrzymał osobistą odpowiedź od samego dyrektora generalnego firmy na Twitterze.

CBC Toronto kilkakrotnie próbowało uzyskać od Tesli wyjaśnienie, w jaki sposób aktualizacja oprogramowania rozwiązała problem z tramwajami. Ale teraz, gdy FSD nie jest już zawoalowane, niektórzy krytycy martwią się o bezpieczeństwo na drogach w centrum Toronto.

„Myślę, że istnieje ogromne ryzyko, dopóki nie będziemy lepiej rozumieć, jak działa ten algorytm” – powiedział Brian Patterson, prezes i dyrektor generalny Ontario Safety League.

Mówi, że ruch jest niebezpieczny z wielu powodów, nie tylko z powodu tramwajów. Odnotowuje również natężenie ruchu, obszary zabudowy, pieszych i „mniej niż gwiazdorskich” kierowców.

Tesla nie udzieliła odpowiedzi CBC Toronto na temat tego, w jaki sposób aktualizacja oprogramowania rozwiązałaby problemy z FSD w tramwajach TTC. (Rob Krpavac/CBC)

Patterson mówi, że miasto Toronto powinno porozmawiać z prowincją o potencjalnych problemach związanych z samojezdnymi pojazdami działającymi w centrum miasta.

Departament Transportu Ontario, który reguluje zautomatyzowaną jazdę w prowincji, nie skomentowałby, czy Tesla wyjaśnił poprawkę lub skonsultował się z prowincją przed podjęciem decyzji.

Policjant ostrzega, że ​​Tesla nie jest naprawdę bez kierowcy

Stała kwota. Sean Shapiro, który współpracuje z wydziałem usług drogowych Departamentu Policji w Toronto, mówi, że Tesla ma prawo dokonać zmiany bez przerywania.

„To było już legalne w Ontario” – powiedział.

Jednak Shapiro ostrzega, że ​​kierowcy Tesli nie mogą po prostu usiąść, zrelaksować się i przewijać smartfonów, gdy włączony jest tryb autonomicznej jazdy.

Mówi, że w pojazdach istnieje sześć poziomów autonomii (od 0 do 5), a FSD Tesli spada poniżej poziomu trzeciego (3), co oznacza, że ​​pojazd reaguje na otoczenie i może wykonywać większość funkcji związanych z prowadzeniem pojazdu, ale nadal wymaga wyprzedzania przez człowieka.

Stała kwota. Sean Shapiro mówi, że osoba siedząca za kierownicą samochodu w trybie autonomicznym jest tak samo odpowiedzialna jak kierowca zwykłego samochodu. (CBC)

„Jest to… bardzo coś, co wymaga aktywnego udziału nadzorującego kierowcę”.

Z tego powodu, dodaje Shapiro, osoba siedząca za kierownicą samochodu w trybie autonomicznym jest tak samo odpowiedzialna jak osoba prowadząca zwykły samochód.

„To nie jest czas na wyciąganie komórki” – powiedział Shapiro, dodając, że kierowcy nadal mogą być ładowani tak, jakby prowadzili samochód podczas korzystania z telefonu.

Shapiro mówi, że widział powszechne nadużycia pojazdów samojezdnych podczas patroli.

„Zakładają, że mogą robić inne rzeczy” – powiedział.

„Nadal musisz być aktywnym uczestnikiem, a jeśli tego nie zrobisz, narażasz własne życie i życie innych”.

Eksperci twierdzą, że technologia bez kierowcy jest coraz lepsza

Bilal Farooq, ekspert w dziedzinie pojazdów samojezdnych, mówi, że ludzie powinni być „ostrożnie podekscytowani” postępem technologicznym, o ile branża jest odpowiednio uregulowana.

Jazda próbna FSD Tesli została wprowadzona w Kanadzie w marcu ubiegłego roku. Farouk mówi, że kierowcy z bezpiecznymi rekordami mają możliwość przetestowania i ulepszenia technologii, co sugeruje, że Tesla dotarła do punktu, w którym mogłaby wjechać do centrum miasta.

„Myślę, że teraz czują się komfortowo, wprowadzając to i dlatego to mamy” – powiedział Farouk, adiunkt inżynierii na Toronto Metropolitan University.

Farooq twierdzi, że odnotowano stosunkowo niewiele incydentów z udziałem autonomicznych pojazdów i pieszych.

„Myślę, że sama technologia dojrzewa teraz w bardziej stabilny sposób” – powiedział.

„Należy skupić się na upewnieniu się, że przepisy są na miejscu”.

READ  Niektórzy klienci WestJet wciąż czekają na zwrot pieniędzy za odwołane loty w 2020 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top