W Internecie szerzą się antysemickie spiski. Studenci i eksperci dzielą się sposobami ich zwalczania

W Internecie szerzą się antysemickie spiski.  Studenci i eksperci dzielą się sposobami ich zwalczania

Jacqueline Sneedman Strain, uczennica liceum z Toronto, nie jest obca antysemityzmowi, od ludzi, którzy wzywają Hitlera i rysują swastykę, by drwić z żydowskiego ucznia – „uważają, że to zabawne” – po przeglądanie kanałów społecznościowych i oglądanie komentarzy i filmów szerzenie teorii spiskowych o narodzie żydowskim.

„Widziałem w mediach społecznościowych, że Żydzi popełnili ataki 11 września. Żydzi prowadzą media społecznościowe. Kierują rządem. Kontrolują pogodę. ” powiedział gazeta, uczeń klasy 12. Jego konta społecznościowe obejmują Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter i Pinterest.

„Ci faceci nawet nie wiedzą, o czym mówią, ale i tak postanowili to powiedzieć, ponieważ widzą to na innych platformach”.

Powiedziała, że ​​podczas gdy uczniowie szkół publicznych zazwyczaj otrzymują jakąś edukację na temat Holokaustu, nie wystarczy skonfrontować się z antysemickim przekazem, który młodzi ludzie widzą i udostępniają w Internecie, czy to celowo, czy z ignorancji.

„Do dziesiątej klasy uczymy się o Holokauście w szkolnym programie nauczania, a nawet wtedy niewiele się uczymy”.

Gdy wydarzenia rozpoczęły się w ramach Tygodnia Edukacji o Holokauście, CBC News rozmawiało ze studentami i ekspertami o antysemityzmie, z jakim spotykają się młodzi ludzie w dzisiejszych przestrzeniach internetowych, oraz o potrzebie lepszej edukacji, aby pomóc w poruszaniu się w szkodliwych dezinformacjach wszechobecnych w tych obszarach społecznych.

Oglądaj | Nastolatki, eksperci w zwalczaniu antysemickich filmów, komentarze w mediach społecznościowych:

Uczniowie widzą w Internecie szerzące się antysemickie treści

Podczas Tygodnia Edukacji o Holokauście uczniowie opowiadają o antysemityzmie, który widzą wszędzie, od sekcji komentarzy w mediach społecznościowych po gry wideo. Wychowawcy twierdzą, że dzieci, które publikują lub lubią treści antysemickie, mogą nie rozumieć w pełni szkód, jakie wyrządzają.

Co się teraz za tym kryje?

W czasach niepokoju i niepokoju na całym świecie ludzie często szukają kogoś, kogo można winić, mówi Dara Solomon, dyrektor wykonawczy Toronto Holocaust Museum, które zostanie otwarte wiosną 2023 roku.

READ  Objawy wariantu Omicron: co zrobić po negatywnym wyniku testu

„Naprawdę widzieliśmy Niefortunny wzrost nienawiści wszelkiego rodzaju Odkąd COVID naprawdę się zaczął i Obserwujemy niefortunny wzrost antysemityzmu szczególnie. Powiedziała, że ​​dużo o tym jest w Internecie i tam są nasze dzieci.

Badacz dezinformacji, Abby Richards, zgadza się z tym, mówiąc, że wśród wielkich wstrząsów społecznych, politycznych i ekonomicznych niektórym łatwiej jest zrobić kozła ofiarnego z określonej grupy.

Richards wyjaśnił: „To sposób na kierowanie złości, złości i poczucia niesprawiedliwości… Właściwie nie musisz naprawiać zepsutego systemu. Po prostu musisz uciskać tę grupę”. Amerykański TikToker Jego obszar studiów obejmuje badanie teorii spiskowych, które rozprzestrzeniły się na wszechobecnej platformie społecznościowej.

Gdzie dzieci widzą te treści?

Według Richardsa antysemityzm i toksyczna nienawiść mogą być widoczne na alternatywnych platformach mediów społecznościowych, ponieważ są one albo mniej, albo całkowicie nieocenzurowane. Jednak nawet na umiarkowanych głównych platformach „nadal to widzisz” – powiedziała.

„Gdziekolwiek ludzie o antysemickich przekonaniach wchodzą w przestrzeń cyfrową, niosą ze sobą antysemityzm”.

Chociaż określone tematy mogą być często przedmiotem antysemickich komentarzy (na przykład wideo omawiające Izrael i Palestynę), pojawia się również w nieoczekiwanych miejscach. W zeszłym roku Richards zbadał pozornie „zabawną teorię spiskową na temat Antarktydy”. Niektóre wykopaliska ujawniły mity neonazistowskie.

Obejrzane Według posła, platformy mediów społecznościowych powinny zrobić więcej, aby zwalczać antysemityzm:

Międzynarodowa Grupa Zadaniowa ds. Antysemityzmu otrzymuje informacje od firm zajmujących się mediami społecznościowymi

Liberalny poseł Anthony Hausfather, współprzewodniczący Międzyparlamentarnej Grupy Zadaniowej, mówi, że platformy internetowe muszą być bardziej przejrzyste i podlegać niezależnym kontrolom. „W tej chwili nie widzimy postępów” – powiedział.

Filmy, które małe dzieci oglądają w Internecie, powinny również znajdować się na radarze dorosłych, dodał Sneidman Strain.

Klip wideo może być przesyłany z świnka Peppa Do Świnki Peppy w swastyce i nazistowskim kostiumie – w ciągu kilku sekund – bo ludzie myślą, że to zabawny żart. i Tytuł może być normalny, ale potem zamienia się w coś takiego.”

READ  Rosja rozważa wyzwanie kandydata USA na prezesa Banku Światowego | Biznes i ekonomia

Ponieważ media społecznościowe są dziś tak dużą częścią życia większości ludzi, bardzo łatwo jest rozpowszechniać irytujące treści i dezinformacje, podkreśla koleżanka z klasy Maya Klimitz.

„Nie ma znaczenia, ile masz wykształcenia lub ile już wiesz na ten temat…. [Social media] Daje ludziom możliwość dzielenia się swoimi informacjami z milionami ludzi” – powiedział 10-klasista z Toronto.

Koleżanka z klasy Yves Pascoe, również w 10. klasie, uważa, że ​​za antysemickim materiałem, w którym uczestniczyła, krył się jakiś cel.

„Te konta są jak ludzie, którzy się nie ujawniają. Nie mają imion. Nie mają żadnych filmów z samymi sobą, więc myślę, że wiedzą, że to, co robią, jest złe”.

Wymagane pilne działanie

Dyrektor muzeum Solomon obawia się, że ten rodzaj treści rozpowszechnianych w mediach społecznościowych normalizuje antysemityzm wśród młodych ludzi.

„Dzieci to widzą”, powiedziała. „Niekoniecznie wiedzą, co to jest i po prostu wiedzą, że to tabu. Więc jest to dla nich atrakcyjne i zaczynają używać go do graffiti i tego typu rzeczy”.

„Częścią naszej pracy jest pozwalanie [students] Wiedz, że te symbole są naprawdę związane z historią i muszą zrozumieć, że samo umieszczenie ich w szkole i… wydrapanie na tablicy nie jest dobre. ”

Według Richardsa, wielokrotne narażenie ma realny wpływ.

„Im więcej widzisz coś, tym bardziej wydaje się to prawdą. Im częściej widzisz coś ekstremalnego lub radykalnego, tym mniej wydaje się ekstremalne lub ekstremalne”.

Strategie dla rodziców i nauczycieli

Richards zaleca dorosłym, aby najpierw stworzyli atmosferę, w której dzieci czują się bezpiecznie, dzieląc się tym, co widzą w Internecie, zanim będą z nimi regularnie rozmawiać o przewijaniu tego.

Uśmiechnięta kobieta kuca na krześle wyściełanym turkusową tapicerką, z grupą wiszących roślin doniczkowych wyeksponowanych na geometrycznej biblioteczce z tyłu.
Abby Richards jest badaczką dezinformacji i TikTokkerem, która obala teorie spiskowe. (Aleksiej Rebman)

„Muszą zdać sobie sprawę, że dzieje się to w przestrzeniach cyfrowych, którymi będą się poruszać” – powiedziała.

READ  Amalia Knavs: Zmarła matka Melanii Trump

„Upewnij się, że skontaktujemy się z dziećmi… o tym, co widzą i jak te narracje mogą wyrządzić krzywdę w prawdziwym świecie, to dyskusje, które musimy prowadzić nieustannie… nie tylko teraz, nie tylko w tym tygodniu, ale przez cały czas”.

Według Solomona, zasoby edukacyjne dostosowane do wieku mogą pomóc w przeciwdziałaniu dezinformacji w Internecie na temat narodu żydowskiego i Holokaustu, który mówi: „Edukacja jest najważniejszym narzędziem, nie tylko dla naszych dzieci, ale także dla dorosłych i rodziców”.

wskazał na Zasoby Centrum Edukacji o Holokauście Neuberger Który przedstawia historię Holokaustu z wielu perspektyw i poprzez zeznania ocalałych, niezależnie od tego, czy odwiedzają klasy, czy są egzaminowani online. Dla rodziców i nauczycieli uczniów gimnazjów, Nowy program Z Krótkie filmy animowane oparte na prawdziwych wydarzeniach Angażowanie uczniów ma na celu nauczenie skutków antysemityzmu.

Kobieta w niebieskich okularach, czarnej kurtce i makach Memorial Day uśmiecha się, siedząc w dużym, jasnym wewnętrznym foyer.
Częścią pracy organizacji jest „pozwalać [students] Wiesz, że te symbole są tak naprawdę związane z historią i… wydrapanie jednego z nich na planszy nie jest dobre. (Doug Hosby/CBC)

Solomon dodał, że jeśli uczniowie nie znają społeczności żydowskiej, to nie tylko dorośli nie powinni się spieszyć i rozpocząć Holokaustu.

„Wprowadzanie żydowskiego dziedzictwa, kultury, tradycji i lokalnej historii zamiast zagłębiania się w antysemityzm Holokaustu [first]…zacznij od kultury, jak każda inna grupa.”

Zamiast próbować cofnąć czas do ery przedinternetowej, przed-społecznej mediów, Richards powiedział: „powinniśmy zagłębić się w 'Dlaczego ludzie czują się bezradni i poza kontrolą, a następnie w pierwszej kolejności zwrócić się do teorii spiskowych?’” „

„Potrzeba będzie dużo wzmocnienia społecznego, dużo edukacji, aby przejść przez to i zmienić nasz dyskurs. Ale to nie znaczy, że jest to niemożliwe”.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *