Ustawa zezwalająca amerykańskim liniom wycieczkowym na ominięcie przepustek Victorii wymaga podpisu prezydenta

W czwartek Izba Reprezentantów Stanów Zjednoczonych zatwierdziła przepisy zezwalające statkom wycieczkowym wyruszającym w tym roku ze stanu Waszyngton na Alaskę, aby ominąć ich regularne przystanki w Victorii i Vancouver.

Teraz do prezydenta USA Joe Bidena należy podpisanie ustawy.

Obszar Ogden Point w Victorii zazwyczaj odwiedza ponad 200 statków wycieczkowych rocznie, przewożących pasażerów i załogę do centrum miasta i do głównych atrakcji. Ale pandemia zamknęła granice, a Kanada ogłosiła zakaz odwiedzania dużych statków wycieczkowych do przyszłego roku, co oznacza, że ​​firmy zorientowane na turystykę stracą dwa lata na zwykle lukratywnym rynku rejsów wycieczkowych.

Amerykańskie ustawodawstwo wymaga, aby zarejestrowane zagraniczne statki wycieczkowe pływające między portami USA zatrzymywały się w Kanadzie, ale nowa ustawa tymczasowo zniesie ten wymóg, umożliwiając liniom wycieczkowym oferowanie rejsów ze stanu Waszyngton bezpośrednio na Alaskę, która opiera się na działalności handlowej wielkich statków.

„COVID-19 zdewastował przemysł turystyczny na Alasce” – powiedziała senator Alaski Lisa Murkowski w oświadczeniu po głosowaniu. „ Po nieobecności w sezonie 2020 z powodu ograniczeń w podróżowaniu przez COVID-19, Alaskanie w całym stanie odczuwali strach, niepokój i niepewność, czy ich praca – ich źródło utrzymania – może przetrwać odwołany sezon statków wycieczkowych.

Murkowski, inny senator Dan Sullivan i kongresman Don Young kierowali legislacją.

Sullivan powiedział, że setki właścicieli małych firm na Alasce są „na skraju upadku”, ponieważ krótki sezon statków wycieczkowych ponownie zbliża się do odwołania. „Nasi przyjaciele w Kanadzie mogliby nam pomóc tutaj, kiedy naprawdę ich potrzebowaliśmy, i szkoda, że ​​w końcu tego nie zrobili”.

Jeśli przejdzie zgodnie z oczekiwaniami, zwolnienie z zatrzymania w Kanadzie będzie obowiązywać do 2022 r.

Young wskazał na Kolumbię Brytyjską, mówiąc premierowi Johnowi Horganowi na Twitterze: „Nie lekceważ Dona Younga i delegacji z Alaski! Nasza ustawa,„ jasny punkt ”, jak powiedziałem, jest teraz na dobrej drodze do podpisania jej. w sezonie pasażerowie statków wycieczkowych będą bezpiecznie pływać. Do naszego stanu, aby wspierać miejsca pracy i gospodarkę na Alasce, a nie w Kolumbii Brytyjskiej ”.

READ  Globalne obligacje, akcje spadają wraz z eskalacją obaw o inflację: Zamykają się rynki

Ian Robertson, dyrektor generalny Greater Victoria Port Authority, powiedział, że chociaż projekt ustawy jest tymczasowy, „zawsze istnieje możliwość, że coś tymczasowego stanie się trwałe”.

W związku z tym, że niektórzy senatorowie ze Stanów Zjednoczonych chcieliby, aby wymagania Kanady dotyczące międzylądowań zostały trwale zmniejszone, Robertson powiedział, że BC musi nakłonić Transport Canada do zezwolenia na „techniczny” postój w Kolumbii Brytyjskiej, pod warunkiem spełnienia wszystkich środków bezpieczeństwa. Postój techniczny pozwoli statkowi wycieczkowemu zacumować w Kanadzie, a pasażerowie i załoga pozostaną na pokładzie.

Robertson powiedział, że trwający od trzech do czterech godzin postój techniczny statkiem wycieczkowym wskazywałby, że Victoria jest nadal główną częścią trasy na Alasce.

Nie jest jednak jasne, czy linie wycieczkowe chcą to zrobić, czy też będą omijać Victorię przez resztę roku.

Nie wiadomo też, ile linii wycieczkowych zaoferuje w tym roku rejsy na Alaskę.

Norweskie linie wycieczkowe promują wycieczki na Alaskę od sierpnia i oferują bilety w specjalnej cenie.

Donna Spalding, rzeczniczka International Cruise Lines Association – Northwest and Canada, powiedziała, że ​​przygotowanie statków do tegorocznego sezonu na Alasce będzie wymagało ominięcia wielu przeszkód przez linie wycieczkowe.

Po pierwsze, będą musieli osiągnąć wskaźnik szczepień bliski 100 procent, aby spełnić wymagania dotyczące szczepień pasażerów i załogi. Statki będą również musiały zbierać członków załogi, którzy przybywają z różnych części świata.

Spalding powiedział, że przygotowanie statków do żeglugi zajmie od 60 do 90 dni po ograniczeniach trwających ponad rok. Niektóre statki znajdują się w Kalifornii, niektóre po zachodniej stronie Kanału Panamskiego, a niektóre na Florydzie i gdzie indziej.

Spalding wskazał również, że jeśli Kanada otworzy swoje granice przed 2022 r., Zrzeczenie się propozycji nie będzie skuteczne.

Jeśli chodzi o przyszłość turystyki na statkach wycieczkowych w obszarze metropolitalnym, powiedziała, że ​​Victoria jest portem „namiotowym”, portem, który otrzymuje „bardzo dobre oceny” w ankietach dotyczących pasażerów.

READ  Czym są WasteSharks i co robią w porcie w Toronto?

Powiedziała, że ​​jeśli to się utrzyma, nie ma powodu, by sądzić, że Victoria zostanie usunięta z trasy rejsu.

[email protected]

© Copyright Times Colonist

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *