Urząd skarbowy chce wiedzieć więcej o podatkach dużych firm i wprowadza nowy obowiązek

Polskie firmy są zobowiązane do publikowania transakcji z firmami przez organy podatkowe. To nowy obowiązek dla firm do publikowania informacji o swojej strategii podatkowej.

Spełnienie obowiązku może zająć firmom kilka miesięcy.

Od 1 stycznia 2021 r. Dwie grupy podatników będą zobowiązane do przygotowania i opublikowania na swoich stronach internetowych informacji o strategii podatkowej wdrożonej na dany rok podatkowy. Dotyczy to podatkowych grup kapitałowych (niezależnie od wysokości generowanych przychodów) oraz innych podatników, których dochód w roku podatkowym wynosi 50 50 mln.

– Helena Boktanovska, starszy współpracownik Conceleria Oak Tomsikovsky, mówi w rozmowie z MarketNews24, że firmy muszą publikować strategie podatkowe, między innymi, aby dodawać informacje o transakcjach z firmami z rajów podatkowych.

Co firma powinna zrobić bez strategii podatkowej? Większość firm ma taką strategię, ale często nie jest ona napisana. Warunki nie przewidują obowiązku publikacji takiej strategii. Nie rozwiązuje to jednak praktycznych problemów, z jakimi borykają się firmy.

– Moim zdaniem spółka powinna mieć pisemną strategię podatkową zatwierdzoną uchwałą Zarządu – h. Boktanovska wyjaśnia. – Uważam, że to konieczne.

Istnieje wiele nowych trudności niż firmy. Ponieważ obecnie nie ma dokumentu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów, posłuży on jako wzór do napisania strategii. Może to wynikać z faktu, że strategie podatkowe różnią się w zależności od branży, w której działa firma. Zależy to również od struktury organizacyjnej firmy.

Istnieją jednak zasady dotyczące tego, co należy zawrzeć w informacjach związanych z realizacją strategii. Przykłady obejmują wnioski o wydanie orzeczenia podatkowego i informacje o złożonych schematach MDR.

– Wprowadzenie nowych obowiązków dla firm to efekt chęci organów podatkowych, aby mieć jak największą wiedzę o podatnikach – Conceleria Oak Tomsikowski Mówi Boktanovska. – W ramach urzędu skarbowego to kolejny krok dla przedsiębiorców do ujawnienia swoich tajemnic.

READ  Zbigniew Boniek podsumował upadek Superligi. Wystarczyło jedno zdanie „futbolu”

Brak publikacji dokumentu wdrażającego strategię podatkową w serwisie może skutkować nałożeniem kary finansowej do 250 tys. Zł. P.L.N.

Arzu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top