TransLink planuje modernizację kompasu i systemu bramek taryfowych o wartości 216 milionów dolarów

TransLink po raz pierwszy ogłosił w zeszłym miesiącu, że udostępni go Kompasowy system pobierania opłat z aktualizacjąJednak zakres planowanego projektu usprawnień nie został jeszcze wyjaśniony.

Zarząd Transportu Publicznego planuje wydać 216,3 miliona dolarów w dalszej części tej dekady na remont systemu kompasu w ramach 10-letnia priorytetowa strategia rozwoju jest obecnie w trakcie konsultacji społecznych.

Według TransLink system Compass jest „bliski pojemności i wymaga aktualizacji, aby móc oferować nowe produkty taryfowe i inne funkcje”.

Szacowany wysoki koszt projektu wskazuje na kompleksowy remont oprogramowania technologii, instalację nowego i zastępczego sprzętu fizycznego.

TransLink twierdzi, że aktualizacja umożliwi nowe opcje i funkcje produktów taryfowych, które poprawią komfort pasażerów.

Ponadto będzie „wspierać wprowadzenie bardziej sprawiedliwych struktur taryfowych”. To wydaje się być odniesieniem do Rozwinięty TransLink planuje zastąpić trzystrefowy system taryf taryfami SkyTrain i SeaBus, dzięki bramkom taryfowym. Było to przejście do taryfy na podróże dalekobieżne Pierwotnie planowano to na 2020 rokale TransLink później zdecydował, że plik Aby uzyskać umiejętność, wymagana będzie znaczna aktualizacja technologii.

„W karcie nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby zarządzać bardziej złożonym harmonogramem opłat” – powiedział były dyrektor generalny TransLink, Kevin Desmond. 2019. „Aby móc zarządzać znacznie bardziej złożonym harmonogramem taryf, musimy przejść do czegoś, co nazywa się przetwarzaniem opartym na koncie, a to potrwa dłużej”.

Po ustaleniu konieczności modernizacji systemu Compass, TransLink planował sfinalizowanie studium wykonalności projektu w 2020 roku, ale proces ten został opóźniony z powodu pandemii.

Czytnik kart kompasu magistrali TransLink. (walka o akcje)

W ramach programu zdalnego podróżowania miesięczne karnety przedpłacone dla dorosłych, jak wiemy, również wygasną i zostaną zastąpione nową kartą przedpłaconą na podstawie przejechanych kilometrów. Pasażerowie z nowym, opłaconym z góry biletem miesięcznym otrzymają nieograniczoną liczbę lotów Skytrain i SeaBus w zależności od zakupionej odległości. W przypadku lotu, który przekracza odległość przebytą przez bilet, pasażerowie zapłacą różnicę za ten lot, korzystając z wartości zapisanej na karcie kompasu, podobnie jak w obecnym systemie.

READ  Amazon i Visa rozwiązują spór dotyczący opłat za karty kredytowe Amazonka

Oczekuje się, że aktualizacja oprogramowania umożliwi TransLink oferowanie niskich stawek w okresach szczytu, aby zmniejszyć przepełnienie w okresach szczytu. Taryfy w autobusach nie zmienią struktury cen stałych.

Obecny system taryf oparty na trzech regionach nie zmienił się od 1984 roku.

Co więcej, technologię używaną przez kompas można uznać za przestarzałą, ponieważ powstała w 2000 roku. Wiele zmieniło się w technologii przetwarzania i bezpieczeństwie, a także poczyniono postępy w przetwarzaniu opłat za przejazd.

TransLink wyraźnie zauważa również, że nadchodzący remont kompasu obejmuje „Program rozbudowy bramy taryfowej”, prawdopodobnie na stacjach, które wymagają większej przepustowości.

Ponadto wiele portali cenowych, zwłaszcza na mocno zatłoczonych stacjach, zaczyna wyraźnie pokazywać swój wiek od intensywnego użytkowania.

karta kompasu skytrain translink do bramy taryfowej

Czytnik kart kompasu na portalu taryfowym Skytrain. (walka o akcje)

Stosowanie bramek cenowych sterowanych kartami inteligentnymi w publicznych systemach kolejowych jest kluczową cechą głównych sieci w Azji, Europie i coraz częściej w Ameryce Północnej. Od dziesięcioleci jest szczególnie popularny w Azji.

W innych sieciach transportu publicznego systemy kart inteligentnych i bramki cenowe były wymieniane lub modernizowane co 10 do 20 lat.

Kompas i system bramek taryfowych zostały zainstalowane po raz pierwszy od dekady przez Cubic Transportation z San Diego.

TransLink rozpoczął testowanie systemu Compass w 2013 roku, ale ze względu na problemy techniczne powodujące opóźnienia, został on uruchomiony na dużą skalę dopiero w listopadzie 2015 roku, a wszystkie bramki cenowe zamknięto w lipcu 2016 roku. Początkowy koszt instalacji systemu wyniósł 195 mln USD, głównie w kierunku infrastruktury bramy Fare, co wymagało fizycznych modyfikacji kilku mniejszych terminali. Wcześniejszy plan, zgodnie z którym pasażerowie autobusów „korzystali” z pojazdu, został odrzucony z powodu trudności technologicznych, a zamiast tego firma TransLink wprowadziła opłaty ryczałtowe dla autobusów.

W kolejnych latach po pełnym uruchomieniu Compass, TransLink odnotował spadek unikania opłat i odpowiadający mu wzrost przychodów z opłat.

READ  Sheryl Sandberg z Facebooka zabiła wiadomość o zakazie zbliżania się Bobby’ego Kotika

Przed pandemią opłaty tranzytowe były największym źródłem dochodów TransLink, stanowiąc do 44% całkowitych przychodów operacyjnych – pokrywając znaczną część rocznych kosztów obsługi i utrzymania systemu transportu publicznego. Bez opłat konieczne byłoby znaczne wsparcie operacyjne finansowane przez podatników, prawdopodobnie kosztem tworzenia nowych i ulepszonych usług transportu publicznego.

TransLink również wcześniej wskazywał, że anonimowe dane pasażerów firmy Compass zapewniają mu dokładniejszy obraz pasażerów i wzorców podróży, umożliwiając lepsze wdrażanie i planowanie usługi w celu zaspokojenia rzeczywistego zapotrzebowania.

Karta kompasu TransLink

Karta kompasu TransLink. (walka o akcje)

Cubic jest również dostawcą kart inteligentnych i bramą taryfową dla wielu głównych systemów transportu publicznego, w tym Londynu (Oyster), Chicago (Vintra), San Francisco BART (EOG) i Sydney (Opal).

W 2021 r. firma Cubic zakończyła wdrażanie całego systemu kart inteligentnych OMNY w całym systemie transportu publicznego MTA w Nowym Jorku, zastępując kartę Metro Card.

Wcześniej, w 2022 roku, Cubic zawarł porozumienie z nowojorską siecią transportu publicznego PATH w celu zastąpienia swojego systemu kart inteligentnych. Nowy system kart inteligentnych będzie gotowy do 2024 r., zastępując stary system kart inteligentnych PATH, który został zainstalowany przez firmę Cubic w 2007 r.

Również na początku tego roku Firma BC Transit ogłosiła, że ​​wybrała firmę Cubic jako dostawcę nowego cyfrowego systemu płatności za przejazdy Korzystanie z kart inteligentnych i aplikacji na smartfona. Umo, nazwa systemu BC Transit, zostanie wprowadzony do ponad 1000 autobusów obsługujących 130 społeczności w całej prowincji, począwszy od Wiktorii jesienią 2022 roku. Instalacja Umo będzie kosztować 23,2 miliona dolarów, a rząd federalny pokryje 50 %, a rząd Kolumbii Brytyjskiej pokrywa 40%, a samorządy 10%

System Link LRT w Seattle również korzysta z karty inteligentnej, ale stacje nie mają żadnych bramek taryfowych. Zamiast tego, pobieranie opłat opiera się na systemie honoru pasażerów, którzy podsłuchują przy wejściu i wychodzą, kiedy odlatują. Ale od styczeń 2022Organ ds. transportu publicznego odpowiedzialny za Link LRT, Sound Transit, szacuje, że uchylanie się od opłat wzrosło z 4% w okresie przed pandemią w 2019 r. do 40% wszystkich pasażerów w 2021 r., a inne szacunki wskazują, że uchylanie się od opłat wzrosło nawet do 70,%. Przychody z opłat pokrywają teraz tylko 6% kosztów Sound Transit.

READ  Dostałeś nieoczekiwaną przesyłkę? To może być część oszustwa związanego ze szczotkowaniem

ten Ankieta online O projektach, które mają być uwzględnione w 10-letnie priorytety ekspansji TransLink Otwarte do 4 maja 2022 r.

TransLink wskazał, że projekt modernizacji technologii Compass i Price Gateway jest uzależniony od ukończenia studium wykonalności i finansowania od czołowych rządów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top