Tim Sweeney, prezes Epic Games, o Apple, Google, Chinach i „metawersie”

ten CEO Epic Games Rozpoczyna nieustanny atak na Apple po tym, jak gigant technologiczny wyrzucił swoją słynną grę wideo Fortnite z App Store. Apple powiedział wtedy, że Epic złamał zasady płatności cyfrowych, tworząc własny system.
W odpowiedzi firma Epic złożyła pozew przeciwko Apple, który przyciągnął dużą publiczność Doświadczenie. Apple argumentuje, że jego rygorystyczny system płatności ma na celu ochronę bezpieczeństwa i prywatności jego twórców i klientów oraz że stanowi tylko niewielką część rynku gier wideo – i dlatego nie ma monopolu.
Sweeney widzi rzeczy inaczej. Firmy takie jak Jabłko (AAPL) I przeglądarka google (Google)Jak twierdzi, mają ogromną władzę nad rynkiem aplikacji. Ich kontrola uniemożliwia konsumentom i firmom wybór sposobu prowadzenia działalności.
Sprawa wciąż toczy się przed sądami w USA, ale we wrześniu sędzia orzekł, że Apple Nie może już blokować programistów aplikacji Od kierowania użytkowników do opcji płatności poza App Store. Jednak sędzia powstrzymał się od nazwania Apple monopolem, a firma to zrobiła Fortnite zbanowany na swoich urządzeniach Do czasu zakończenia batalii prawnej, co może opóźnić powrót gry na iPhone’y o kilka lat.
CNN Business spotkał Sweeneya w Seulu, gdzie uczestniczył w Globalnej Konferencji na temat Sprawiedliwości Środowiskowej dla Aplikacji Mobilnych – wydarzeniu, którego gospodarzem był południowokoreański prawnik Jo Seunglae. kraj ostatnio wiek prawa Umożliwia deweloperom aplikacji korzystanie z alternatywnych systemów płatności.
Zadaliśmy Sweeneyowi pytania dotyczące tego prawa, oprócz jego toczącej się bitwy z Apple, niepowodzenia Fortnite w wejściu do Chin i jego przemyśleń na temat „metawersu”, wirtualnego świata. Portal społecznościowy Facebook (pełne wyżywienie) widzi swoją przyszłość. Nasze pytania i odpowiedzi zostały skondensowane i lekko zredagowane dla jasności.

Korea Południowa uchwaliła niedawno ustawę, która zakazuje obowiązkowych zakupów w aplikacji i wymaga od firm technologicznych zezwalania na alternatywne płatności. Co myślisz?

Bardzo się ucieszyłem, że Korea objęła prowadzenie na początku. Korea jest jedną z wiodących światowych potęg technologicznych, z Samsung (SSNLF) I wszyscy wspaniali twórcy gier z całej Korei. Wspaniale jest widzieć, jak Korea naprawdę broni programistów, w tym wszystkich koreańskich programistów, przed tymi złymi praktykami. [by] Apple i Google.

Ile biznesu i przychodów straciła firma Epic Games w wyniku uruchomienia z ekosystemu Apple?

READ  Redmi Note 10S Cosmic Purple Color Variant już jutro w Indiach; Oczekiwane ceny, funkcje i specyfikacje

Fortnite zarobił setki milionów dolarów, a wraz z wyjściem z systemu iOS Fortnite traci teraz znacznie więcej. Ale na szczęście Fortnite odnosi sukcesy również na PC i konsolach do gier. Tak więc praca nadal jest silna, mimo że jest poza iOS.

Ale to tylko pokazuje, ile mocy ma Apple i jest w stanie całkowicie wyeliminować obecność gry na iOS. Żadna firma platformowa nie powinna mieć takiej mocy, prawda? Konsumenci powinni mieć swobodę instalowania oprogramowania. Deweloperzy powinni mieć swobodę tworzenia oprogramowania, a firma tworząca platformę nigdy nie powinna stać między nimi.

Czy żałujesz, jak zakończyły się prawne batalie z Apple i Google?

Zawsze wiedzieliśmy, że będzie to powolna i skomplikowana sprawa. Zarówno Apple, jak i Epic od początku wiedzieli, że cokolwiek wydarzy się w sądzie okręgowym… decyzja zostanie odwołana do Dziewiątego Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych i, jeśli to możliwe, do Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych w celu ostatecznego rozstrzygnięcia. Było więc nieuniknione, że zajmie to wiele lat.

Czy masz coś do powiedzenia osobom, które mają wpływ na ten problem w Stanach Zjednoczonych?

W końcu to walka o prawa konsumentów. Chociaż spory toczą się głównie między firmami i rządami, chodzi o prawo właściciela smartfona do instalowania oprogramowania z wybranych przez siebie źródeł i prowadzenia interesów bezpośrednio z twórcami bez dodawania przez firmę platformy podatków i opłat do każdego z nich. transakcja. … chodzi o podstawową wolność każdego do wspólnego prowadzenia interesów, jeśli tak zechcą.

Myślę, że to obecnie najważniejsza bitwa o prawa cyfrowe w branży. Ponieważ coraz więcej naszego życia odbywa się online i cyfrowo – wszystkie nasze cyfrowe interakcje są w coraz większym stopniu kontrolowane przez Google i Apple.

Jeśli pozwolimy dwóm najpotężniejszym firmom na świecie kontrolować nasze życie w Internecie, staną się siłą potężniejszą niż sam rząd.

READ  Motorola Edge 2021 uruchomiona z Snapdragon 778 SoC; Ceny, funkcje i specyfikacje

Epic spędził dużo czasu pracując nad uruchomieniem Fortnite w Chinach, ale tak się nie stało. Czy ten czas i wysiłek były tego warte?

Cieszę się, że spróbowaliśmy. Zawsze istniała duża niepewność co do przyszłości stosunków amerykańsko-chińskich i niestety były one napięte w ciągu ostatnich kilku lat. A w Chinach nie widzieliśmy realistycznej perspektywy uzyskania aprobaty. więc my przestań próbowaćAle myślę, że to był dobry wysiłek.
& # 39;  Fortnite & # 39;  W Chinach jest zamknięty

Zespół wykonał świetną robotę i żałuję, że nie było sposobu, ale myślę, że będzie dużo czasu na oddzielenie usług konsumenckich w Chinach i na świecie.

Czym jest dla ciebie „metawers”?

Są to rozrywki 3D w czasie rzeczywistym, które mają charakter społecznościowy. Ty i Twoi przyjaciele jesteście razem w świecie 3D, bawiąc się na wiele różnych sposobów. Możesz grać w gry takie jak Fortnite Battle Royale, chodzić na koncerty, tańczyć lub po prostu stać i rozmawiać. To wszelkiego rodzaju interakcje społeczne, które możemy mieć w czasie rzeczywistym w 3D z naszą grupą przyjaciół.

Jaką przyszłość wyobrażasz sobie w Metaverse? Czy naprawdę zmieni zasady gry, tak jak Internet, kiedy został wprowadzony?

Myślę, że dotarcie do punktu końcowego zajmie dekadę lub dłużej, ale myślę, że tak. A doświadczenie online będzie jeszcze lepsze niż to, które mamy dzisiaj. Odniesiesz sukces, bo tak jest lepiej.

Metaverse nie wymaga wymyślnego nowego sprzętu. Nie wymaga tych wszystkich urządzeń rzeczywistości lub [virtual reality] Lub rzeczy, które nie zostały jeszcze wynalezione. Możesz przejść do trybu online i zacząć próbować już teraz.

Następnym krokiem w tej ewolucji metaverse jest odblokowanie szerszych doświadczeń, aby przyciągnąć następny miliard użytkowników.

Jakie są podrzędny Największe przeszkody, aby to się stało?

Metaverse nie zostanie stworzony przez jedną firmę. Tworzą go miliony deweloperów, z których każdy buduje swoją część.

READ  Drużyny NHL mają więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej; Odkrycie tego, co się liczy, to nowy test

Kolejnym wyzwaniem jest budowanie gospodarki. Aby miliony programistów tworzyły dla metaverse, musisz mieć firmę, w której mogą zarobić tyle samo lub więcej pieniędzy z tego wysiłku, i rozwijać oprogramowanie wspierające ich działalność.

Roblox chce przejąć kontrolę nad metaverse

Musimy wygrać bitwę z monopolami platformy, ponieważ Apple i Google mają obecnie zasady uniemożliwiające metaverse w sklepie Google Play i na iOS. Mają zasady, które uniemożliwiają obecność przeglądarek internetowych – możesz używać tylko ich przeglądarki internetowej.

Nie pozwalają na handel bezpośrednio z użytkownikami. Nie pozwalają na uruchomienie kodu na komputerze lokalnym, jeśli nie został on sprawdzony przez Apple i Google. Metaverse musi obsługiwać wszystkie te rzeczy, więc naprawdę musimy wygrać tę bitwę, aby odblokować platformy, zanim metaverse naprawdę zaistnieje.

– Rishi Iyengar i Jill Disis przyczynili się do powstania tego raportu.

Poprawka: Wcześniejsza wersja tej historii zawierała błąd w pisowni miesiąca, w którym sędzia wydał orzeczenie w sprawie Epic przeciwko Apple.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top