Tesla całkowicie zwraca się do Apple i wstrzymuje dostawy samochodów z dołączonymi ładowarkami, które są teraz sprzedawane osobno

Tesla całkowicie zwraca się do Apple i wstrzymuje dostawy samochodów z dołączonymi ładowarkami, które są teraz sprzedawane osobno

Tesla zmieniła swoją długoterminową politykę podłączania każdego pojazdu za pomocą przenośnego kabla ładującego i zamiast tego zaczęła sprzedawać je osobno za 400 USD za ładowanie poziomu 2 i 275 USD za ładowanie poziomu 1.

Ten krok przypomina nam Firma Apple usunęła cegłę ładującą USB dołączoną do iPhone’a.

Ponieważ ładowanie jest jednym z największych problemów kupujących samochody elektryczne, sensowne jest, aby Tesla dołączała kabel do ładowania telefonu komórkowego do każdego sprzedanego samochodu.

Dołączony zestaw do ładowania ewoluował przez lata.

Tesla zawierała kabel ładujący ze złączem NEMA 14-50 (poziom 2) i złączem do zwykłego gniazdka (poziom 1).

Później producent samochodów zdecydował się wyrzucić złącze NEMA 14-50 z dołączonego pakietu i zawierał tylko adapter NEMA 5-15, który jest zwykłym portem. Łącznik poziomu 2 można kupić osobno.

Przy maksymalnej mocy wyjściowej 1,3 kW dołączone złącze umożliwiało ładowanie z prędkością od 2 do 3 mil na godzinę. To niewiele, ale to i tak lepsze niż nic i dobre do nocnego ładowania.

Aby uzyskać coś lepszego, właściciele Tesli będą musieli zainstalować w domu stację ładującą poziomu 2.

Teraz Tesla poszła o krok dalej i postanowiła nie dołączać żadnego kabla ładującego do swoich nowych pojazdów.

Dyrektor generalny Elon Musk powiedział, że Tesla uważa, że ​​zużycie wśród właścicieli było zbyt niskie, aby uzasadnić dostarczanie kabla przy każdej dostawie nowego pojazdu:

„Statystyki użytkowania były dość niskie, więc wydawało się to marnotrawstwem. Po stronie (niewielkich) plusów do naszego przenośnego zestawu złączy dodamy więcej adapterów wtyczek.”

Ten ruch przypomina decyzję Apple o zaprzestaniu dostarczania nowych iPhone’ów z kostkami ładującymi USB kilka lat temu, a firma również odniosła się do ekstrawagancji w tamtym czasie.

Na tym jednak podobieństwa się skończyły. Apple może liczyć na to, że większość klientów ma już kilka kostek USB/Lightning, ale jest to mało prawdopodobne w przypadku nabywców Tesli, zwłaszcza tych nowych w pojazdach elektrycznych.

READ  Gospodarka kanadyjska dodała w grudniu 104 000 miejsc pracy, pokonując wcześniejsze oczekiwania

Ponadto, nawet jeśli większość użytkowników nie korzysta zbyt często z kabli do telefonów komórkowych, pozostanie w samochodzie może być niezwykle korzystne w przypadku najgorszego scenariusza lub na wczesnym etapie posiadania, zanim zainstalujesz domową stację ładowania.

Dodatkowym problemem jest to, że oba złącza telefonów komórkowych Tesli są wymienione jako „niedostępne” na jej stronie internetowej:

Tak więc osoby, które otrzymają nowe samochody Tesla bez dołączonego złącza, będą musiały znaleźć zamiennik gdzie indziej.

Weź elektryczny

Nie jestem fanem tego ruchu. Wiem, że każdy ma inną sytuację, ale znam wielu właścicieli, którzy w pierwszej kolejności używają dołączonej ładowarki do telefonu komórkowego – i oczywiście bardziej, gdy Tesla dołączyła NEMA 14-50.

Osobiście prawdopodobnie wykonałem ponad 80% mojego ładowania na mojej Tesli Model 3 z dołączoną ładowarką.

Myślę, że warto sprzedawać samochód elektryczny z ładowarką – nawet jeśli nie jest to ostatecznie Twój podstawowy produkt do ładowania.

Co jest warte, Tesla nie jest pierwszą firmą, która to zrobiła. my Dowiedziałem się na początku tego roku, że Kia EV6 nie będzie dostarczana z kablem do ładowania A potem powiedzieliśmy:

EV6 nie jest dostarczany z kablem ładującym poziomu 1 lub 2, na lepsze lub gorsze. Rozmawiając z zespołem, myślę, że po co dodawać część za 1000 USD i związaną z nią złożoność, skoro ludzie mają już w domu stację ładującą, mogą nie mieć garażu i/lub mogą wybrać taką, która jest lepiej zaprojektowana dla nich w cenie Tańsze w sklepie internetowym. Dla kogoś takiego jak ja, który ma już w domu pięć różnych ładowarek elektrycznych, ma to sens, ale jako kupujący pierwszy samochód elektryczny znacznie utrudnia to uzyskanie pojazdu elektrycznego. wrzucić Kabel ładujący o wartości 200 USD To będzie miało sens

Wiem, że wielu właścicieli lubi po prostu nosić złącze telefonu komórkowego w samochodzie przez cały czas za niewielką opłatą, w razie potrzeby.

READ  NB Power po cichu porzuca w 2021 r. plan magazynowania energii w oparciu o sól, który określił jako pierwszy na świecie.

Co myślisz? Czy Tesla jest tu chciwa, czy to dobry ruch? Powiedz nam, co myślisz w sekcji komentarzy poniżej.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych, aby zarabiać. jeszcze.


Subskrybuj Electrek na YouTube, aby otrzymywać ekskluzywne filmy i zasubskrybuj notacja dźwiękowa.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *