„Szpiegowska gra wideo” zostanie włączona do krajowego programu nauczania — pierwsze wiadomości

Osadzona w czasie wojny polsko-bolszewickiej Kira Sifro ​​rzuca wyzwanie „Bohaterom polskiego wywiadu” łamiąc bolszewickie szyfry, zabezpieczając radiolinie łączności i neutralizując pociąg pancerny.
IPN

Wieloplatformowa gra wideo, w której gracze stają się „bohaterami polskiej inteligencji”, ma zostać włączona do krajowego programu nauczania, aby uatrakcyjnić polską historię dla młodego odbiorcy.

Osadzona w czasie wojny polsko-bolszewickiej i opracowana przez Biuro Nowych Technologii w Instytucie Pamięci Narodowej (IPN), Kira Cifro rzuca wyzwanie użytkownikom złamania bolszewickich szyfrów, zabezpieczenia łączności radiowej i zneutralizowania pociągu pancernego.

Rozpoczynająca się w Cytadeli Warszawskiej gra przenosi graczy do Korostes (dzisiejsza Ukraina), gdzie ich zadaniem jest odcięcie wojsk radzieckich od stacjonującego tam wojskowego centrum logistycznego.IPN

Zanurzony w dramacie tekst wprowadzający ustawia scenę: „Jest koniec lat dwudziestych. Wojna polsko-bolszewicka trwała prawie dwa lata. Trwa walka o Korosteń, kluczowy węzeł kolejowy i bazę technologiczno-zaopatrzeniową.

Dostępna za darmo i grywalna na komputerach PC, urządzeniach mobilnych i okularach VR, gra jest opisywana jako ekscytujący projekt, który można wykorzystać „jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć”.

Aby uniknąć wykrycia, gracze muszą ukraść tajne dokumenty z przedziału kolejowego oficera, zanim uderzą w zegar, aby wykoleić pociąg pancerny przez tunel kolejowy.IPN

Gra, która składa się z trzech misji, została zaprojektowana tak, aby jak najwierniej oddawać historię, opierając się na materiałach źródłowych i historycznych eksponatach, aby zapewnić dokładność.

Rozpoczynająca się w Cytadeli Warszawskiej gra przenosi graczy do Korostes (dzisiejsza Ukraina), gdzie ich zadaniem jest odcięcie wojsk radzieckich od stacjonującego tam wojskowego centrum logistycznego.

domena publiczna

Gra, która składa się z trzech misji, została zaprojektowana tak, aby jak najwierniej oddawać historię, opierając się na materiałach źródłowych i historycznych eksponatach, aby zapewnić dokładność.domena publiczna

Ukradnij poufne dokumenty z przedziału pociągu oficerów, zanim wybije zegar, aby uniknąć wykrycia i wykoleić pociąg pancerny przez tunel kolejowy.

Wydana w kwietniu, zarówno po polsku, jak i po angielsku (ta ostatnia pod tytułem „Cypher’s Game – War for Everything”), wymownie opisuje przebieg wojny i „wpływ polskiej kryptologii na jej pomyślny wynik”. .

Spotykając się z w dużej mierze pozytywnymi recenzjami, międzynarodowi użytkownicy chwalili go za „wciągającą fabułę i oszałamiającą oprawę wizualną” oraz „zaskakująco wysoką wartość produkcji jak na grę free-to-play”.

„Mógłbym rozmawiać o muzyce godzinami”, pisze inny recenzent, „To nie tylko gra, to spojrzenie w przeszłość”.

Dostępna za darmo i grywalna na komputerach PC, urządzeniach mobilnych i okularach VR, gra jest opisywana jako ekscytujący projekt, który można wykorzystać „jako narzędzie dydaktyczne podczas zajęć”.IPN

Ogłaszając w miniony weekend decyzję o włączeniu sportu do programu nauczania, minister edukacji i nauki Przemysław Zarneck powiedział: „To kolejny krok w modernizacji polskich szkół”.

Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN, dodała: „Kultura nanosekundowa oraz potrzeby i styl życia młodego pokolenia – a także dynamiczny rozwój technologii – sprawiają, że konieczne jest tworzenie nowych modeli edukacyjnych, które są autentyczne i inkluzywne. Świat cyfrowy.

IPN

Wydana w kwietniu w języku polskim i angielskim gra wymownie opowiada historię wojny i jej „ostateczny wpływ na sukces polskiej kryptologii”.IPN

Jan Kowalewski był pierwszym szefem Polskiego CyberBiura, który złamał sowieckie wojskowe szyfry i szyfry podczas wojny polsko-bolszewickiej.domena publiczna

„Jesteśmy dumni, że Cyphers Game będzie służyć nauczycielom i inspirować młodych ludzi do inspirowania się bohaterami polskiej historii. Nie chcemy odpowiadać na współczesne potrzeby młodych ludzi, ale chcemy uczyć i pokazywać, że historia jest najlepszy nauczyciel wartości życiowych – tworzone przez nas technologie pomogą nam wyciągnąć z niego wnioski.

W ramach szerszej inicjatywy zatytułowanej Gry w edukacji Skarneck skorzystał z okazji, by wprowadzić do szkolnego programu nauczania kolejną grę, This War of Mine.

Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii IPN, dodała: „Kultura nanosekundowa oraz potrzeby i styl życia młodego pokolenia – a także dynamiczny rozwój technologii – sprawiają, że konieczne jest tworzenie nowych modeli edukacyjnych, które są autentyczne i inkluzywne. Cyfrowy świat”.Albert Zawada/PAB

Stworzona w 2014 roku przez warszawską firmę 11 Bit Studios gra – dostępna dla absolwentów – od tego czasu zdobyła kilka nagród za swoją wyjątkową wizję.

Justyna Orłowska, dyrektor projektu GovTech Poland, skorzystała z okazji, by obiecać, że rząd będzie badał ideę finansowania rozwijającej się polskiej branży gier wideo, dopóki studia deweloperskie będą przedstawiać projekty o „wysokiej wartości akademickiej”. opłata.

READ  Gdańsk. Nurkowie znaleźli ciało kobiety, której szukali

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top