Subway vs Budway: sklep z konopiami traci sprawę dotyczącą praw autorskich

Sklep z konopiami indyjskimi w Vancouver czeka na wysoki rachunek za używanie logo podobnego do logo Subway.

Sklep z konopiami indyjskimi w Vancouver czeka na wysoki rachunek za używanie logo podobnego do logo Subway.

Sklep Budway, Cannabis and Wellness właśnie utracił orzeczenie dotyczące praw autorskich dla ogromnej sieci kanapek, ponieważ sędzia orzekł, że logo, którego używali w ciągu ostatniego roku, było zbyt podobne do żółto-zielonego napisu ze strzałkami, których używał Subway dekady. Sprawa została przesunięta do przodu, chociaż przedstawiciele Budway nigdy nie odpowiedzieli. W rzeczywistości jedna (Miłosierna Wspólnota Wschodniego Wybrzeża) już nie istnieje.

W tej sprawie adwokat Subway przytoczył posty na Reddicie i Instagramie jako dowód.

Posty na Instagramie reprodukowane w [Subway]Oświadczenie pokazuje również, że @budwayonclark używa amuletu w postaci podwodnej kanapki wypełnionej liśćmi konopi, z czymś, co wydaje się przekrwione i na wpół otwarte. Ten amulet pojawia się na filmie, paląc coś, co ma być kostką, z legendą, że to droga, pod którą pojawia się pączek” – pisze sędzia Nicholas McAfee.

Jednym z zagadnień, które się pojawiły, była sprzedaż żywności. . Prawa autorskie do logo Subway wyraźnie stwierdzają, że obejmuje ono żywność i wyznacza granicę między wypiekami dostępnymi przez obie firmy.

„Jak zauważa Subway, chociaż ich składniki mogą się różnić, obie strony dostarczają konsumentom składniki odżywcze i produkty jadalne” – napisał McAfee.

Kolejną kwestią, którą poruszyli, było „uszkodzenie”. [Subway’s] dobre intencje.”

„… pozwani (Bodeway) wydają się prowadzić aptekę konopi bez regionalnej licencji na to, i z pozycji [Subway’s lawyer] Jak pisze McAfee, jest on nieco opisywany jako „raczej niskoprofilowy”.

Hrabstwo nie wymienia Budway jako licencjonowanego sprzedawcy konopi Jego strona internetowa.

w jego osądzieMcAfee zauważył, że roszczenie dotyczące praw autorskich przeszło przez tłum, który polega na ocenie, czy przeciętny konsument w pośpiechu może uznać obie firmy za powiązane. Zauważył również jego podobieństwo do innej sprawy, w której orzekał między sklepem z zabawkami Toys R Us a Herbs R Us, który również sprzedawał produkty z konopi indyjskich.

READ  Fidelity, FedEx, UPS, Airbnb i inne strony internetowe ulegają awarii

W tym przypadku wygrał Toys R Us, a tym razem orzeczenie McHaffie również faworyzowało firmę, która wystąpiła z roszczeniem. Budway i właściciel William Matovu otrzymali rozkaz zaprzestania używania logo i zniszczenia wszelkich produktów opatrzonych tym logo. Subway jest również winny 15 000 $ odszkodowania i 25 000 $ kosztów sądowych.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top