„Straty są niezliczone”: australijska muzyka kręci się po kontuzji COVID | Wiadomości o sztuce i kulturze

Melbourne Australia Peter Noble pamięta moment, w którym musiał zamknąć swój festiwal muzyczny na kilka godzin przed jego otwarciem.

„To był stan przerażenia i szoku, nie tylko dla mnie, ale dla całego mojego zespołu” – powiedział Al Jazeera.

Noble jest dyrektorem Bluesfest, corocznego australijskiego festiwalu muzycznego, w którym na scenie występują takie gwiazdy jak James Brown, BB King i Norah Jones.

Odbywający się w popularnym nadmorskim kurorcie Byron Bay w północnej Nowej Południowej Walii, wielokrotnie nagradzany Bluesfest przyciąga do tego obszaru około 25 000 osób, generując miliony dla lokalnej gospodarki.

Jednak wpływ COVID-19 spowodował, że festiwal został zamknięty przez australijskie władze ds. Zdrowia w noc przed jego otwarciem, w oparciu o jeden przypadek w okolicy.

Peter Noble musiał odwołać tegoroczny Bluesfest w noc przed jego rozpoczęciem [Courtesy of Peter Noble/Bluesfest]

„Byliśmy gotowi do wyjścia i dyskutowaliśmy do nocy przed odwołaniem w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej” – powiedział Noble. „Wciąż kręcę głową i pytam: 'Czy to jest ten kierunek działania, czy był to jedyny dostępny?’

„Nie tylko zostaliśmy zamknięci, ale cała nasza dzielnica została zamknięta w ciągu godziny jazdy. Straty są nieobliczalne. To nie tylko miliony dolarów, które odłożyliśmy i straciliśmy, to dziesiątki milionów dolarów, które nasza dzielnica straciła z powodu niezdolność do pełnego handlu.”

Odwołanie 2021 nastąpiło wcześniej w tym roku po odwołaniu zeszłorocznej imprezy. W 2020 roku zostali powiadomieni z trzytygodniowym wyprzedzeniem.

Odwołanie wydarzeń muzycznych z powodu wirusa Corona poważnie wpłynęło na australijski przemysł muzyczny.

Zamknięte są nie tylko duże festiwale, takie jak Bluesfest, ale także imprezy bistro, trasy odwołane, a nawet możliwość prób i rejestracji jest ograniczona z powodu trwającego zamknięcia.

Modele ekonomiczne przeprowadzone przez firmę doradczą PwC Australia wskazują, że australijski przemysł muzyczny osiągnął w 2019 roku 1,82 miliarda dolarów (1,36 miliona dolarów) – liczba, która ma spaść nawet o 90% w 2020 roku.

READ  U aktora „Walking Dead” Erika Jensena zdiagnozowano raka w czwartym stadium

Pionierzy australijskiej sceny muzycznej, You Am I, zauważyli, że ich prawie 32-letnia kariera dobiegła końca w marcu 2020 r. w wyniku pandemii.

Członkowie zespołu mieszkają w różnych stanach Australii, a ze względu na ograniczenia w podróżowaniu musieli nawet zdalnie nagrywać swój nowy album.

„Musieliśmy się tylko dostosować” – powiedział Al Jazeera basista i menedżer Andy Kent. „W jakiś sposób udało nam się zdobyć rekord, gdy nie byliśmy nawet w tym samym stanie”.

Australijski przemysł muzyczny tradycyjnie opierał się na trasach koncertowych i występach na żywo, aby generować dochody i zwiększać widoczność artystów.

Ty i ja, którzy zaczęliśmy grać razem w 1989 roku, bardzo dobrze rozumiemy znaczenie występów na żywo dla nowych i wschodzących zespołów.

„Jeśli masz 2000 osób w pokoju, to są twoje dobra are [merchandise] „Sprzedaż wzrośnie” – powiedział Kent. „A jeśli dużo koncertujesz, wiele osób wchodzi z tobą w interakcję, więc twój profil rośnie, a to zwiększa twoje szanse na granie w radiu lub zwiększenie sprzedaży płyt”.

You Am I udało się nagrać nowy album, mimo że wszyscy byli w różnych stanach Australii i nie mogli podróżować przez granicę. [Courtesy of You Am I]

Kent mówi Al Jazeerze, że chociaż miałem szczęście, że mam ponad 30 lat doświadczenia i silną bazę lojalnych fanów, z której mogę czerpać, brak możliwości koncertowania i występów stanowi ogromne wyzwanie dla nowych i wschodzących zespołów.

„Podstawowe granie przed tak wieloma ludźmi jest bardzo ważne dla biznesu muzycznego i zespołów koncertowych” – powiedział.

Transmisja na żywo online

Jednak wschodząca aborygeńska piosenkarka soul Kee’ahn sprostała wyzwaniu, wydając swój pierwszy singiel, Better Things, w połowie 2020 roku.

Kee’ahn uznała, że ​​nadszedł właściwy czas, aby wydać piosenkę, kiedy jej rodzinne miasto, Melbourne, znajdowało się w środku trwającego miesiącami przestoju.

„Pomyślałem: 'Naprawdę chcę wypuścić tę piosenkę, ponieważ ją kocham i myślę, że może się przydać na tym etapie wszystkiego’” – powiedział Kian Al Jazeera.

Bez szans na występ na żywo lub trasę promującą wydanie Better Things, piosenka nadal przyciągała audycje radiowe z samej wersji online, a nawet zdobyła nagrodę podczas National Indigenous Music Awards 2020.

READ  Pary gwiazd na czerwonym dywanie

Wszyscy byli online [due to the lockdown] Powiedział podmiot.

Piosenkarka – której imię oznacza „tańcz, śpiewaj i graj” w ojczystym języku jej rodziny – mówi, że zamknięcie otworzyło możliwości online, o których wielu muzyków mogło wcześniej nie myśleć.

„Osobiście jestem bardzo zainteresowany مهتم [in how] Tik Tok i Instagram wpłynęły na sposób korzystania z muzyki i [how] Artyści mogą skorzystać z transmisji i rozpocząć karierę muzyczną bez koncertowania na żywo.”

„Naprawdę lubię oglądać przestrzeń online na Zoom i IG na żywo. Młodsze pokolenie może dostosować się do przestrzeni online. Nie mówię, że starsze pokolenie nie może, ale myślę, że jest to łatwiejsze [for young people]. „

Kee’ahn chętnie bada możliwości poprzez transmisje na żywo na platformach mediów społecznościowych [Ali MC/Al Jazeera]

Jednak pomimo możliwości, jakie daje udostępnianie online, Kee’ahn również dostrzega ograniczenia.

„To nie to samo, gdy robisz to online przez Zoom” – powiedziała. „Ale podkreślono, w jaki sposób można uzyskać dostęp do muzyki online dla osób, które nie mogą przyjść osobiście [still] Myślę, że muzyka na żywo jest naprawdę ważna”.

Noble pozostaje nieugięty, że australijski przemysł muzyczny potrzebuje wsparcia.

„Nie chcę, żeby to był koniec ważnych wydarzeń muzycznych na żywo w Australii” – powiedział. „Widzę ludzi wchodzących w transmisje i to naprawdę mnie martwi”.

Muzycy i artyści uzyskali dostęp do zasiłku pracowniczego rządu australijskiego, programu opieki społecznej na temat minimalnej płacy, który ma pomóc pracownikom, którzy stracili pracę z powodu skutków ubocznych COVID-19.

Jednak dostęp Jobkeepera już zniknął i chociaż rząd przeznaczył kolejne 135 milionów dolarów australijskich (101 milionów dolarów) na wsparcie branży, jest to znacznie poniżej około 2 miliardów dolarów australijskich (1,5 miliarda dolarów), które są generowane rocznie.

Noble mówi, że w szczególności muzyka na żywo jest niezbędna, nie tylko dla doświadczenia koncertowego dla mas, ale także dla dochodów, jakie przynosi muzykom.

READ  Emily Blunt nie może się doczekać filmu Fantastic Four Future Johna Krasińskiego

„Ponieważ zyski z płyt CD są zasadniczo zerowe, a transmisje na żywo są zerowe, przemysł muzyczny opiera się na występach na żywo” – powiedział Noble.

„A teraz zaczynam widzieć, jak transmisje zastępują wydarzenia muzyczne na żywo. Mogę zagwarantować, że płatności od tych artystów nie są równe ani zbliżone do niczego, co artyści otrzymują za występy na żywo”.

Noble twierdzi, że rząd australijski powinien wspierać przemysł muzyczny w taki sam sposób, w jaki wspierał powrót sportu.

Dziesiątki tysięcy ludzi może teraz brać udział w meczach sportowych, a drużyna olimpijska została wysłana do Tokio, pomimo jednych z najpoważniejszych na świecie ograniczeń w podróżowaniu w wyniku COVID-19 – tak bardzo, że nawet obywatele nie mogli wrócić do domu.

Peter Noble ma nadzieję, że Bluesfest może w końcu ruszyć do przodu w październiku z drużyną z całej Australii [File: Torsten Blackwood/AFP]

Jednak rygorystyczne środki zdystansowania społecznego znacznie ograniczyły możliwości lokali z muzyką na żywo, a także uchwalono przepisy zakazujące tańca.

„W branży krąży żart, że wszyscy muzycy powinni biegać na górę w piłkarskich kurtkach i kopać piłkę w publiczność, a nie zostaniemy odwołani” – powiedział Noble. – Ale w tym dowcipie jest dużo prawdy.

Pomimo wyzwań, jakie stawia COVID-19, Noble organizuje Bluesfest już po raz trzeci.

Teraz, który odbędzie się teraz w październiku z drużyną całkowicie australijską, mówi, że „było nam bardzo trudno wstać i zejść z ringu”.

Festiwal – i muzyka na żywo – mogą być dalej testowane.

COVID-19 pojawia się ponownie, a Sydney jest zablokowane w związku z nową epidemią napędzaną przez bardziej przenośny typ delty.

Luna Nunez

"Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *