Stewardesy zgłaszają dużą częstotliwość awanturniczych pasażerów

DALLAS (AFP) – Jedna na pięć stewardes powiedziała, że ​​była w tym roku świadkiem wypadków fizycznych z udziałem pasażerów, a ich związek wzywa do ścigania karnego osób działających w samolotach.

Ankieta związkowa potwierdza to, co powiedzieli linie lotnicze i urzędnicy federalni: w tym roku nastąpił wzrost awanturniczych pasażerów, czasami stając się agresywnymi.

Według ankiety przeprowadzonej przez Flight Attendants Association najczęstszą przyczyną są pasażerowie, którzy odmawiają przestrzegania federalnych wymagań dotyczących noszenia masek na twarz podczas lotów. Alkohol jest drugim co do wielkości czynnikiem, przy czym według związku mają również znaczenie opóźnienia lotów.

Związek powiedział, że prawie 5000 stewardes odpowiedziało na ankietę, którą przeprowadzono od 25 czerwca do 14 lipca, a 85% stwierdziło, że przynajmniej raz w tym roku spotkało się z niesfornym pasażerem. Związek powiedział, że 17% zgłosiło, że było świadkiem „wypadku fizycznego”, w tym dotknięcia, poklepania lub uderzenia stewardesy lub innego pasażera.

Niektórzy twierdzili, że byli obrażani lub krzyczeli, a inni, że byli śledzeni przez lotnisko i nękani po zakończeniu lotu, powiedział Etihad, który reprezentuje stewardesy z United, Alaska, Spirit i kilku mniejszych przewoźników.

Linie lotnicze zakazały kilku tysięcy osób na czas obowiązywania reguły maski, a FAA ogłosiła kary dla kilkudziesięciu osób. Ale przewodnicząca związku Sarah Nelson powiedziała, że ​​więcej pasażerów powinno zostać postawionych w stan oskarżenia.

„Kiedy ludziom grozi więzienie za swoje zachowanie w samolocie, nagle widzimy przebudzenie i potrzebujemy trochę pobudki” – powiedziała reporterom Sarah Nelson, szefowa związku.

Niektóre sprawy doprowadziły do ​​postawienia zarzutów karnych, a załoga czasami prosi policję o spotkanie z samolotem, gdy ląduje. W maju 28-letnia kobieta została aresztowana pod zarzutem kryminalnym w San Diego po tym, jak nagranie wideo pokazało młodą pasażerkę uderzającą w twarz stewardesę z Southwest. Takie sprawy są zazwyczaj wnoszone przez lokalnych prokuratorów – FAA nie ma uprawnień do ścigania przestępstw.

READ  Jak zwiększyć koszt rozmowy telefonicznej bez zwiększania dochodu do opodatkowania

Federalna Administracja Lotnictwa poinformowała w tym tygodniu, że linie lotnicze zgłosiły w tym roku ponad 3600 przypadków buntowniczych pasażerów — dane z poprzednich lat nie zostały zachowane. Prawie trzy czwarte z nich nie zgadza się co do masek. Agencja ogłosiła dziesiątki proponowanych grzywien, z których największa wynosiła 52 500 dolarów dla mężczyzny, który próbował otworzyć drzwi kokpitu, a następnie uderzył stewardesę podczas lotu Delta Airlines w grudniu.

FAA poinformowała, że ​​w tym roku prowadzi dochodzenia w kolejnych 600 sprawach – prawie dwukrotnie więcej niż łączna liczba dochodzeń, które rozpoczęły się w 2019 i 2020 roku. W styczniu administrator FAA Stephen Dixon ogłosił „politykę zerowej tolerancji”, zgodnie z którą pasażerowie mogliby spotkać się z natychmiastowymi działaniami egzekucyjnymi, a nie ostrzeżeniami.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *