Stacja wodorowa North BC jest największą na świecie

Innowacyjna stacja paliw Hydry w Prince George zacznie działać na początku 2024 r.

Hydra Energy rozpoczęła właśnie budowę największej na świecie stacji tankowania wodoru w Prince George, która pomoże zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych z przemysłu ciężkich samochodów ciężarowych.

Jest to pierwszy projekt w ramach korytarza wodorowego Western Canadian Hydrogen Corridor, który będzie obsługiwał ciężkie ciężarówki w Kolumbii Brytyjskiej i Albercie, które zostały przystosowane do zasilania zarówno wodorem, jak i olejem napędowym przy użyciu bezkosztowych zestawów do konwersji współspalania firmy Hydra.

„Zdajemy sobie sprawę, że częścią odpowiedzi na zmiany klimatyczne jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, kiedy tylko jest to możliwe. Hydra Energy ogłosiła zeszłej jesieni, że posiada system technologiczny do zasilania komercyjnych samochodów dostawczych paliwem wodorowym, który obniżył emisje o 40 procent. Prezydent Lheidli T’enneh Dolleen Logan powiedział podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego.

„Teraz, gdy Prince George jest domem dla największej stacji tankowania wodoru na świecie, jest to dokładnie trend redukcji emisji, który nasi członkowie mogą wspierać”.

Nowy zakład tankowania i produkcji wodoru Prince George w Hydrze będzie zlokalizowany na pięciu akrach przy Sench Road i będzie produkował 3250 kilogramów wodoru dziennie i będzie mógł tankować tak szybko jak olej napędowy i do 24 przerobionych ciężarówek na godzinę w czterech zatokach.

Niskoemisyjny wodór jest wytwarzany na miejscu z zainstalowanych na miejscu elektrolizerów o mocy 5 megawatów, a energia elektryczna pochodzi z BC Hydro, głównego zakładu energetycznego Kolumbii Brytyjskiej z 31 elektrowniami wodnymi w całej prowincji.

Trudno jest usunąć węgiel z ciężkich ciężarówek

„Powstająca elektrownia jest opłacalna i zmniejsza emisje, jednocześnie pomagając nam produkować energię na naszych podwórkach” – powiedziała dyrektor generalna Hydra Energy Jessica Verhagen, zauważając, że obszar Prince George jest idealnym miejscem do zademonstrowania technologii konwersji wodoru ze względu na zimną pogodę, trudny teren i duże obciążenia powszechne w okolicy.

READ  Pasażerowie zgłaszali w sobotę duże opóźnienia na lotnisku Pearson

„Nie jest niczym niezwykłym, że inne alternatywne samochody są obecnie w stanie osiągnąć taki poziom niskich temperatur, a inną korzyścią jest waga, więc jeśli na przykład używasz akumulatora, waży on nieco więcej niż nasz zestaw wodorowy i umieść go z tyłu ciężarówki”. Zmniejsza to obciążenie ciężarówki – wyjaśnia Verhagen.

Oto niektóre z korzyści, które widzimy w krótkim okresie. Oczywiście na dłuższą metę potrzebne są wszystkie rozwiązania dużych problemów, ale myślę, że Hydra jest częścią tego rozwiązania.

Arlene Janney, dyrektor generalny firmy przewozowej Lodgewood Enterprises i Diamond Mechanical, jest właścicielką pierwszej ciężarówki na wodór, która w artykule wstępnym opowiada o swoim zastosowaniu tej technologii.

„Cieszę się, widząc postępy w dostarczaniu wodoru i oleju napędowego w tym samym miejscu. To byłoby niesamowite i ogromne. Czas tankowania wynosi teraz mniej niż 10 minut w tych ciężarówkach, a kierowcy nie będą musieli jeździć do dwóch oddzielnych miejsc, aby zdobyć paliwo” – powiedział Jani.

„Nie mogę się doczekać wdrożenia programu, dzięki któremu będzie więcej ciężarówek takich jak mój kraj, a to paliwo jest dostępne i stanie się częścią rozwiązania służącego redukcji gazów cieplarnianych”.

Bruce Ralston, Minister Energii i Innowacji Niskoemisyjnych Kolumbii Brytyjskiej, powiedział, że Hydra nadal penetruje ciężkie ciężarówki, które są sektorem najtrudniejszym do dekarbonizacji.

Stanowią one nieco ponad jeden na każdy ponad 1 procent pojazdów na kanadyjskich drogach, ale stanowią 30 procent emisji gazów cieplarnianych.

„Wodór pobudza wyobraźnię wielu ludzi na świecie w tym czasie, ponieważ spalanie wodoru w odpowiednich warunkach nie powoduje emisji” – powiedział Ralston.

Powiedział, że wyzwaniem jest produkcja wodoru i wprowadzenie go na rynek, aby można go było skomercjalizować.

„Więc ten projekt jest bardzo ekscytujący, ponieważ koncentruje się na transporcie ciężarowym w lokalnym przemyśle poprzez znaczne zmniejszenie emisji. Będzie opłacalny i nie będzie wiązał się z żadnymi nakładami inwestycyjnymi na firmy przewozowe, dzięki czemu mogą one wjechać bez konieczności płacenia ogromnej kwoty kawał pieniędzy” – powiedział Ralston.

READ  Dlaczego ceny gazu nadal rosną w większości guberni?

Zauważył, że technologia Hydry eliminuje również niepokój o zasięg, ponieważ jest w stanie płynnie przełączać się między wodorem a olejem napędowym w zależności od pracy i regionu, w którym pracują.

„Więc nie musisz się martwić, że zabraknie ci ciężarówki i zostawisz ciężarówkę gdzieś wysoko i sucho, powiedzmy West Smithers czy coś”.

Prince George będzie centrum wodorowym przyszłości

„Myślę, że wszystkie elementy są tutaj, aby Prince George był prawdziwym pionierem w dziedzinie wodoru jako przyszłego hubu wodorowego. Myślę, że to bardzo ekscytująca wiadomość dla księcia George’a i regionu oraz naprawdę ekscytująca wiadomość dla Kolumbii Brytyjskiej” – powiedział Ralston.

Burmistrz Prince George Lynn Hall wskazał również, że do miasta przyniesie stacja tankowania wodoru.

„To naprawdę krok naprzód dla Miasta Prince George, naprawdę daje nam szansę w nadchodzących latach na osiągnięcie redukcji emisji gazów cieplarnianych, a to jest ważna część nas” – powiedział Hall.

„To naprawdę stawia nas na mapie świata, nie ma co do tego wątpliwości. Moim zdaniem wzmacnia to fakt, że jesteśmy północną stolicą Kolumbii Brytyjskiej. Możesz spojrzeć na sektor zasobów, który mamy wokół nas, który jest naprawdę prosperuje w tym momencie i nie mam wątpliwości, że nadal będzie to robić”.

Yemi Adefulu, dyrektor wykonawczy BC Center for Clean Energy Innovation, które finansuje innowacyjne rozwiązania w zakresie czystej energii, powiedział, że Hydra była jednym z pierwszych projektów sfinansowanych przez centrum.

„Kiedy myślisz dziś o oleju napędowym i możliwości pewnego rodzaju przejścia, musisz być w stanie zapewnić dekarbonizację bez czekania, aż cała infrastruktura będzie dla nas dostępna” – powiedział Adevlo.

„Hydro zapewnia rozwiązanie, które jest dziś rozwiązaniem, w którym mogą, dzięki współspalaniu, mieć możliwość zmniejszenia zużycia oleju napędowego i zastąpienia go czystym wodorem, a jeśli to zrobią, naprawdę zaczynamy zabierać ciężarówki na drogi i upewnienie się, że te ciężarówki są czystsze niż są teraz”.

READ  Gospodarka Kanady wzrosła w lipcu o 0,1%, ignorując oczekiwania, że ​​się skurczy

Stacja Prince George na Hydrze zacznie działać na początku 2024 roku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top