Spodnie dresowe na zawsze? Dlaczego trend w modzie „sportowej” może przetrwać poza pandemią

Rozmiar twojego dresu to nie jedyna rzecz, która rośnie w czasie tej pandemii — liczba sklepów sprzedających modne, wygodne ubrania rozszerza się jak elastyczny pas.

Kiedy miliony mieszkańców biur masowo przeniosły się do pracy z domu we wczesnych dniach pandemii, spowodowało to również zmianę trendów w modzie, ponieważ ludzie nie potrzebują już tych samych ubrań do tych samych czynności, co kiedyś.

Mężczyźni w klasycznych biurowych garniturach i krawatach drapali koszule z Oxfordu i trzyczęściowe koszule z tyłu szafy, ściskając coś mniej puszystego na zebrania batalionu Zoom.

A kobiety, które zazwyczaj efektownie ubierają się w bluzkę i szorty lub mini spódniczkę, teraz noszą w pracy coś wygodniejszego.

To zmusiło również sprzedawców odzieży do zmiany tego, co robią.

Sprzedaż odzieży w Kanadzie generalnie spadła w 2020 r., ale w tym roku powróciła o 20 procent, według Tamary Szamis, konsultanta branżowego ds. mody i handlu detalicznego w firmie badawczej NPD Group.

„To kategorie odzieży sportowej i komfortu, które wiodą prym”, powiedziała w wywiadzie, używając torby z odzieżą branży przeznaczonej do aktywności sportowej i codziennego życia.

Dwa lata temu taka „aktywna” odzież stanowiła około 25 procent odzieży kupowanej przez Kanadyjczyków. To już ponad jedna trzecia, powiedział Szamis, a sprzedaż rośnie dwa razy szybciej niż inne rodzaje odzieży.

Nic dziwnego, że detaliści próbują wykorzystać ten trend. Pionier dżinsu Levi Strauss ogłosił na początku tego miesiąca, że: Kup poza jogą Za nieujawnioną kwotę, powołując się na potrzebę „dywersyfikacji swojego biznesu” poza słynne dżinsy.

The Gap, wraz ze swoimi markami Old Navy i Banana Republic, szybko się zmienia, Zamykanie sklepów i wzmacnianie ich działalności online.

To bolesny zwrot, który sprawił, że od 2019 roku wszechobecna sieć detaliczna zamknęła ponad 200 sklepów Gap w Ameryce Północnej. Ale teraz ma również prawie tyle samo sklepów fizycznych dla swojej marki Athleta.

READ  Akcje odbijają się od dzisiejszych minimów; Obligacje przynoszą zyski
Analityk handlu detalicznego Tamara Szamis twierdzi, że wzrost sprzedaży w kategorii odzieży sportowej wyprzedza wszystkie inne rodzaje odzieży. (Jacqueline Hansen/CBC)

Athleta otwiera dwa nowe, flagowe kanadyjskie sklepy – w Toronto i Vancouver – ponieważ są przekonani, że sportowy trend się utrzyma.

„Wiemy, że kanadyjska klientka jest bardzo aktywna… wędruje, pływa, a nasz produkt lifestylowy umożliwia wykonywanie wszystkich tych czynności w naprawdę wygodnej odzieży sportowej o właściwościach użytkowych” – powiedziała Jennifer Steichen, wiceprezes ds. sieci Ameryka północna. Kierownik sklepów i operacji.

Firma Steicher, mając obecnie 199 sklepów, przewiduje, że do 2023 roku kategoria odzieży sportowej podwoi się.

Athleta skierowana jest do osób, które chcą być stylowe i wygodne będąc aktywnymi – niekoniecznie tych, którzy cały dzień siedzą w domowym biurze.

I chociaż firma opiera się na fakcie, że sportowy trend się utrzyma, nie oznacza to, że schlubby jest tutaj.

daleko stąd.

Michelle Watson jest założycielką i dyrektorem kreatywnym Michi, etycznie stworzonej marki odzieżowej, która określa siebie jako producenta „odzieży aktywnego stylu życia, która łączy wysoką wydajność z modą”.

Ponad dekadę temu, mieszkając w Nowym Jorku, wpadła na pomysł wygodnej, dobrze wykonanej i stylowej odzieży sportowej. Po kilku wczesnych pozytywnych recenzjach swoich ręcznie robionych prototypów, firma wróciła do Kanady w 2012 roku, aby spróbować się rozwijać.

Dziś jej ubrania są sprzedawane w domach towarowych na całym świecie, w tym w domach towarowych The Bay, Holt Renfrew i Selfridges.

Popularna torba na zakupy Gap może spadać, ale skupiona na jodze marka Athleta szybko się rozwija, m.in. w Kanadzie, z dwoma flagowymi sklepami otwartymi tej jesieni w Toronto i Vancouver. (Justin Sullivan/Getty Images)

Podczas gdy pandemia pod wieloma względami utrudniła sprawy, Watson powiedział, że pomogła w inny sposób, podsycając obecne trendy w kierunku większej liczby zakupów online i pragnienie bardziej zróżnicowanej i wygodnej odzieży.

„Zawsze wierzyłam w tworzenie produktów, które można nosić na siłowni podczas najcięższych treningów, ale są również wbudowane w twoją standardową garderobę” – powiedziała. „Noszę ten produkt do pracy każdego dnia, pracuję bardzo długo i nie mogę wrócić do niczego innego”.

Nie jest sama.

W Yorkdale Mall w Toronto, gdzie Athleta ma zostać otwarta w przyszłym miesiącu, klientka Sarah Mohaver powiedziała, że ​​wygodne ubrania stały się jej ulubionym miejscem podczas pracy w domu w cieniu pandemii.

„Nie wiem nawet, czy mogę wrócić do noszenia formalnych spodni” – zażartowała.

Moda zawsze zmienia się na nowo, a Szamis powiedział, że naciskanie na nowego konsumenta, aby wymagał komfortu i stylu w strojach biurowych, jest tylko przedłużeniem tego, co było wcześniej.

„Widzieliśmy, jak trend zaczyna się od ludzi noszących Lululemons do sklepu spożywczego lub w weekendy – i naprawdę ewoluował i przeniknął do naszej codziennej garderoby” – powiedziała.

„Widzimy teraz, że coraz więcej sportów przenosi się do innego segmentu rynku i zaczynamy widzieć, jak przenoszą się na wyjścia, a nawet ubrania robocze” – powiedziała.

Wszędzie, gdzie pojawia się pragnienie eleganckiego komfortu, Watson nazywa to pomysłem, którego czas nadszedł.

„Komfort to ruch… nie kierunek” – żartuje. “Jest tutaj, aby zostać.”

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top