Siedem generacji Porsche 911 Turbo walczy w wyścigu drag

Siedem generacji Porsche 911 Turbo walczy w wyścigu drag

Które Porsche 911 Turbo jest najlepsze? Odpowiedź na to pytanie jest prawie niemożliwa, ponieważ każde pokolenie ma swoje plusy i minusy. Możemy jednak odpowiedzieć, że Porsche 911 Turbo jest najszybsze w wyścigach drag. Dzięki zespołowi carwow mamy okazję zobaczyć każdą generację 911 Turbo ścigającą się w wyścigach drag. Tak więc, chociaż nie możemy odpowiedzieć, która 911 Turbo jest najlepsza, przynajmniej wkrótce dowiemy się, która z nich jest szybsza na lądowisku dla helikopterów.

Od Porsche 930 Turbo aż do 992 Turbo S, carwow zgromadził skład ze wszystkich siedmiu generacji 911 Turbo. Porsche produkuje 911 Turbo od 1975 roku, kiedy po raz pierwszy wprowadzono silnik 930 Turbo, wykorzystujący technologię turbodoładowania Porsche.

Rozwój Porsche 930 Turbo rozpoczął się w 1972 roku i zadebiutował w 1975 roku, po eksperymentach Porsche z technologią turbodoładowania do zastosowań w sportach motorowych w latach 60. XX wieku. W tym czasie turbosprężarki były dziwnym dodatkiem do silników. Porsche pierwotnie zbudowało 930 Turbo w celach homologacyjnych i planowało wyprodukowanie zaledwie 400 egzemplarzy wcielenia samochodu wyścigowego Porsche 935. Silnik 930 Turbo szybko stał się ulubieńcem entuzjastów, którzy promowali Porsche do pracy nad większą produkcją ponad 1000 samochodów.

Porsche 930 Turbo było napędzane 3,0-litrowym sześciocylindrowym silnikiem turbo, który wytwarzał 256 KM (191 kW) i 243 lb-ft (329 Nm) momentu obrotowego. Moc jest przekazywana przez czterobiegową manualną skrzynię biegów, która kieruje moc na tylne koła.

Z biegiem czasu Porsche kontynuowało rozwój 911 Turbo w obecną generację 992911 Turbo S. Po siedmiu generacjach stale rosnących osiągów i możliwości, 992 Porsche 911 Turbo S jest jednym z najbardziej wyczynowych samochodów, jakie kiedykolwiek wyprodukowała firma Porsche.

992 Porsche 911 Turbo S jest napędzane 3,7-litrowym 6-cylindrowym silnikiem twin-turbo, który rozwija moc 640 KM (477 kW) i moment obrotowy 590 lb-ft (800 Nm). Ta potężna Flat 6 jest połączona z automatyczną skrzynią biegów Porsche PDK z podwójnym sprzęgłem. Ta szybka przekładnia kieruje moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem napędu na wszystkie koła Porsche.

READ  Microsoft Flight Simulator PMDG Boeing 737-900, Cirrus Vision Jet, RV-10, Tajwan Taoyuan i Stockholm Arlanda Pobierz zrzuty ekranu, aktualizacje deweloperskie i zwiastun

To zestawienie nowego i oryginalnego Porsche 911 Turbo pokazuje oszałamiający skok osiągów pierwszorzędnego Porsche 911 w ciągu ostatnich 47 lat.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *