Setki ludzi utknęły na autostradzie przez prawie dzień po zamieci w Wirginii

Setki kierowców desperacko czekało na pomoc we wtorek po zimowej burzy, która nawiedziła ruch uliczny w Wirginii i pozostawiła niektórych kierowców na prawie 24 godziny w mrozie na nieprzejezdnym odcinku autostrady na południe od Waszyngtonu.

Problemy zaczęły się w poniedziałek rano, kiedy ciężarówka eksplodowała na Interstate 95, głównej autostradzie północ-południe wzdłuż wschodniego wybrzeża, rozpoczynając szybką reakcję łańcuchową, ponieważ inne pojazdy straciły kontrolę, podała policja stanowa. Przejścia zostały zablokowane w obu kierunkach na 65-kilometrowym odcinku I-95 na północ od Richmond.

Gdy mijały godziny i zapadała noc, kierowcy zamieszczali w mediach społecznościowych wiadomości o wyczerpywaniu się paliwa, żywności i wody.

Mira Rao i jej mąż Raghavendra jechali do domu z odwiedzin córki w Północnej Karolinie, kiedy utknęli w poniedziałek wieczorem. Byli tylko 30 metrów od wyjścia, ale nie mogli się ruszać przez około 16 godzin.

„Ani jeden policjant (oficer) nie przyszedł w ciągu 16 godzin, kiedy utknęliśmy” – powiedziała. „Nikt nie przyszedł. To było szokujące. Będąc w najbardziej rozwiniętym kraju na świecie, nikt nie wiedział, jak oczyścić jeden pas, abyśmy wszyscy wydostali się z tego bałaganu?”

Nie było natychmiastowych doniesień o poważnych obrażeniach lub zgonach.

O świcie ekipy drogowe zaczęły pomagać kierowcom wysiąść „na każdym możliwym skrzyżowaniu”, napisał na Twitterze Departament Transportu Wirginii.

Ekipy sprzątające drogi

Na konferencji prasowej urzędnicy nie byli w stanie powiedzieć, ile wolnych mil zostało, ani ile samochodów nadal utkwiło.

„Nie potrafiłam sobie nawet wyobrazić, ile ich było” — powiedziała Marcy Parker, inżynier z Departamentu Transportu Wirginii, która prowadzi prace nad oczyszczeniem autostrady.

Kierowcy czekają na zwolnienie ruchu, ponieważ samochody osobowe i ciężarowe utknęły we wtorek na odcinkach międzystanowych 95 w Carmel Church w stanie Wirginia. Prawie 77 kilometrów autostrady zostało zamkniętych z powodu lodu i śniegu. (Steve Helper/The Associated Press)

Fotograf Associated Press, który leciał helikopterem wzdłuż 80-kilometrowego odcinka autostrady, zauważył we wtorek po południu kilkanaście grup unieruchomionych pojazdów.

Parker powiedział, że załogi najpierw próbowały ewakuować pojazdy, które mogły poruszać się samodzielnie. Następnie przeciągną niepełnosprawnych lub opuszczonych i orzą, powiedziała, dodając, że droga ma być oczyszczona w godzinach szczytu w środę rano.

Można było zobaczyć ludzi spacerujących po pasach ruchu, które wciąż były pokryte lodem i śniegiem.

Krytyka reakcji państwa

Gubernator Ralph Northam powiedział, że jego zespół reagował przez całą noc, wysyłając wiadomości alarmowe, aby sprowadzić kierowców na pokład z pomocą i współpracując z lokalnymi urzędnikami, aby w razie potrzeby ustawić schrony grzewcze. Urzędnicy powiedzieli dziennikarzom, że personel pomagał w dystrybucji żywności, wody i paliwa.

Ludzie utknęli w nocy, a ich rodziny zaatakowały Northham na Twitterze, pytając, dlaczego Gwardia Narodowa nie została wysłana.

Northham powiedział w wywiadzie, że zdecydował się nie prosić o pomoc Gwardii Narodowej, ponieważ problemem, z jakim borykają się załogi państwowe, nie był brak siły roboczej, ale trudność w doprowadzeniu pracowników i sprzętu przez lód i śnieg tam, gdzie ich potrzebowali. Powiedział, że te wysiłki komplikowały uszkodzone pojazdy, mróz i lód.

Parker powiedział, że uszkodzony odcinek autostrady nie został wstępnie oczyszczony, ponieważ ulewny deszcz poprzedzał śnieg, który czasami spadał z prędkością pięciu centymetrów na godzinę.

„To było dla nas po prostu za dużo, by nadążyć” – powiedziała.

Kierowcy stoją we wtorek na autostradzie międzystanowej 95 w pobliżu Fredericksburga w Wirginii. Uszkodzone ciężarówki wywołały reakcję łańcuchową w poniedziałek, gdy inne pojazdy straciły kontrolę i zamknęły pasy w obu kierunkach na autostradzie. (WJLA/Associated Press)

Burza spowodowała również, że pasażerowie pociągów Amtrak utknęli w Wirginii. Amtrak Crescent wyjechał z Nowego Orleanu w niedzielę do Nowego Jorku i potknął się w pobliżu Lynchburga w poniedziałek rano, kiedy drzewa liściaste utrzymywały szyny.

Pasażer Sean Thornton powiedział Associated Press, że Amtrak dostarczył jedzenie, ale toalety były przepełnione, a pasażerowie byli źli. Amtrak zaplanował, że pociąg zakończy podróż, gdy tylko tory zostaną oczyszczone.

Po powrocie na autostradę Rao powiedział, że wyłączali silnik samochodu co najmniej 30 razy, aby oszczędzać paliwo, i włączali ogrzewanie tylko na tyle, by się ogrzać. Mieli trochę chipsów, orzechów i jabłek, ale Rao nie chciał pić wody butelkowanej, ponieważ miała skręconą kostkę i nie sądziła, że ​​uda jej się zdążyć do prowizorycznej toalety.

Wreszcie, około południa we wtorek, kierowca holownika pojawił się i odśnieżał, pozwalając Raosowi i innym samochodom wjeżdżać i wyjeżdżać.

Rao powiedział: „Był posłańcem od Boga”. „Dosłownie płakałem”.

Senator wśród osieroconych

Według National Weather Service, podczas poniedziałkowej burzy na tym obszarze spadło do 28 centymetrów śniegu, a policja stanowa ostrzegła ludzi, aby unikali jazdy, chyba że jest to absolutnie konieczne.

Według Departamentu Transportu kamery drogowe przestały działać, ponieważ duża część środkowej Wirginii straciła zasilanie podczas burzy.

Robotnicy usuwają we wtorek samochody i ciężarówki, które utkwiły na odcinkach autostrady międzystanowej 95 w Carmel Church w stanie Wirginia. (Steve Helper/The Associated Press)

Senator Tim Kaine, który mieszka w Richmond, powiedział, że utknął w swoim samochodzie 21 godzin po rozpoczęciu dwugodzinnej jazdy na Kapitol o 13:00 w poniedziałek.

„To było nieszczęśliwe doświadczenie”, powiedział Kane WTOP. Powiedział, że ruch uliczny jest tak zatłoczony, że pojazdy ratunkowe mają trudności z usunięciem nieużywanych samochodów osobowych i ciężarowych.

Kane opisał koleżeństwo utkniętych, w tym rodzinę z Connecticut wracającą z wakacji na Florydzie, która szła w kolejkach zaparkowanych samochodów dzieląc się torbą pomarańczy.

Późnym wtorkowym popołudniem, powiedział ćwierkanie W końcu dotarł do Kapitolu „po 27 godzinach w drodze”.

Daryl Walter z Bethesda w stanie Maryland utknął na 10 godzin, jadąc do domu z wakacji na Florydzie z żoną, synem i psem Brisketem.

Mieli kilka butelek wody, kilka torebek chipsów, koc, żeby się ogrzać i drobne zajęcia dla zabicia czasu. Walter powiedział, że najgorszą częścią tej męki była niewiedza, jak długo to potrwa.

Walter powiedział, że czuł się szczęśliwy, że mogli wrócić do domu, gdy dowiedzieli się, że wielu innych utknęło na dłużej. Minęli długą linię samochodów jadących na południe, które nie były w stanie wyprzedzić ciężarówek z dźwigami.

„Powinno być 15 wolnych mil” – powiedział.

Zawsze pakuj baton Snickers.

Godzina jazdy samochodem z domu jej rodziców zamieniła się w 16-godzinny koszmar dla Susan Phelan, kiedy utknęła na północnych pasach I-95 i nie ruszała się przez prawie 10 godzin.

Po mroźnej nocy bez snu, jedzenia i wody pojechała podjazdem do swojego domu w Alexandrii w stanie Wirginia, tuż przed południem we wtorek.

„Moja mama miała rację: zawsze pakuj snickersa” – powiedział Phelan, były federalny oficer ds. komunikacji.

„W pewnym momencie impasu musiałem zacząć pukać do okien, aby poprosić o wodę. W tym momencie wszyscy pomagali wszystkim. Jeśli czegoś potrzebowałem, nie stanowiło to problemu”.

Koń idzie we wtorek na odcinku międzystanowym 95 w kościele Carmel. (Steve Helper/The Associated Press)

Reporter NBC News, Josh Lederman, również jest uwięziony Porozmawiaj na NBC Dziś pokazać We wtorek na taśmie wideo swojego samochodu. Powiedział, że utknął około 50 km na południe od Waszyngtonu od poniedziałku o godzinie 20:00.

W Prince William County w stanie Wirginia ekipy ratunkowe odpowiedziały we wtorek na 10 telefonów od kierowców, w tym na skargi dotyczące hipotermii i diabetyków obawiających się przedłużających się niedoborów żywności, powiedział Matt Smolsky, zastępca komendanta straży pożarnej. Żadne z połączeń nie zagrażało życiu, ale czterech pacjentów zostało przeniesionych.

Powiedział, że załogi korzystały z szybkich pasów, które oddzielają korytarze północ-południe, aby dotrzeć do pacjentów.

Parker powiedział, że położenie kopii zapasowych ruchu w stosunku do pasów ekspresowych oznaczało, że nie były one zbyt pomocne w usuwaniu korków.

Kelly Hannon, rzeczniczka Departamentu Transportu, przeprosiła kierowców i powiedziała, że ​​wydział przyjmie „holistyczny pogląd” na wypadek.

READ  Dym z zachodnich pożarów buszu sięga 2600 mil w głąb Grenlandii

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top