Rozwój inteligencji zbiorowej

Źródło: Cambridge University كامب

Okres poprzedzający pojawienie się behawioralnie współczesnych ludzi był naznaczony dramatycznymi zmianami klimatycznymi i środowiskowymi – tymi naciskami na przestrzeni setek tysięcy lat, które ukształtowały ludzką ewolucję.


Nowe badania opublikowane dzisiaj w Czasopismo Archeologiczne w Cambridge Proponuje nową teorię ludzkiego poznania ewoluował zatytułowany „Postrzeganie komplementarne”, który sugeruje, że adaptując się do dramatycznych zmian środowiskowych i klimatycznych, nasi przodkowie ewoluowali, aby specjalizować się w różnych, ale uzupełniających się sposobach myślenia.

Główny autor, dr Helen Taylor, Research Associate na University of Strathclyde i Associate Researcher w Instytucie Badań Archeologicznych MacDonald na Uniwersytecie Cambridge, wyjaśniła: “Ten komplementarny system poznawczy działa w sposób podobny do ewolucji na poziomie genetycznym. Ale raczej niż leżąca u podstaw adaptacji fizycznej, może leżeć u podstaw ogromnej zdolności naszego gatunku do tworzenia adaptacji behawioralnych, kulturowych i technologicznych. Zapewnia wgląd w ewolucję unikalnych ludzkich adaptacji, takich jak język, wskazując, że ewoluowały one zgodnie ze specjalizacją w ludzkie poznanie. “

Teoria komplementarnego poznania sugeruje, że nasz gatunek przystosowuje się wspólnie i rozwija kulturowo poprzez system kolektywnych poszukiwań poznawczych połączonych z badaniami genetycznymi, które umożliwiają adaptację fenotypową (teorię ewolucji Darwina poprzez dobór naturalny można interpretować jako proces „badań”) i badania poznawcze, które umożliwia adaptację behawioralną.

Dr Taylor kontynuował: “Każdy z tych systemów badawczych jest zasadniczo metodą adaptacji wykorzystującą kombinację budowania, wykorzystywania i odkrywania w celu modernizacji poprzednich rozwiązań; w rezultacie widzimy ewolucję tych rozwiązań w czasie. Jest to pierwszy badanie, aby zbadać ideę, że jednostki naszego gatunku są specjalistami z Neurokognitywnego aspektu komplementarnych strategii badań poznawczych.

Urzeczywistnienie komplementarne może leżeć u podstaw wyjaśnienia niezwykłego poziomu adaptacji kulturowej naszego gatunku i stanowić ramy wyjaśniające dla pojawienia się języka. Język można postrzegać jako ewolucję jako środek ułatwiający wspólne badania oraz jako mechanizm dziedziczenia umożliwiający dzielenie się bardziej złożonymi wynikami komplementarnych badań kognitywnych. Język jest integralną częścią komplementarnego systemu poznania.

Komplementarna teoria poznania łączy obserwacje z różnych dyscyplin, pokazując, że można je postrzegać jako różne oblicza tego samego fundamentalnego zjawiska.

Dr Taylor kontynuował: „Na przykład forma poznania obecnie postrzegana jako zaburzenie, dysleksja, wydaje się być dyscypliną neurokognitywną, której natura z kolei przewiduje, że nasz gatunek ewoluował w wysoce niejednorodnym środowisku. Jest to zgodne z wnioskami wiele innych dyscyplin, w tym dowody archeologiczne potwierdzające, że tygiel ewolucji naszego gatunku był bardzo zmienny”.

Nick Bosford, dyrektor naczelny Brytyjskiego Towarzystwa Dysleksji, powiedział: „Jako wiodąca organizacja charytatywna zajmująca się dysleksją, witamy z zadowoleniem przełomowe badania dr Helen Taylor dotyczące rozwoju poznania komplementarnego. Chociaż nasze obecne środowisko edukacyjne i pracy często nie jest zaprojektowane tak, aby jak najlepiej wykorzystać myślenie dyslektyczne. Mamy nadzieję, że te badania będą punktem wyjścia do dalszej eksploracji korzyści ekonomicznych, kulturowych i społecznych, jakie społeczeństwo jako całość może odnieść dzięki wyjątkowym zdolnościom osób z dysleksją”.

Jednocześnie może to również zapewnić wgląd w zrozumienie rodzaju kumulacyjnej ewolucji kulturowej, którą obserwujemy u naszego gatunku. Specjalizacja w komplementarnych strategiach badawczych i adaptacji opartej na współpracy znacznie zwiększyłaby zdolność grup ludzkich do wytwarzania wiedzy adaptacyjnej, umożliwiając nam ciągłe dostosowywanie się do bardzo zmieniających się warunków. Jednak w okresach większej stabilności i obfitości, gdy wiedza adaptacyjna nie staje się przestarzała w takim tempie, może się kumulować i jako takie uzupełniające poznanie może być również głównym czynnikiem wyjaśniającym kumulatywną ewolucję kulturową.

Poznanie komplementarne umożliwiło nam przystosowanie się do różnych środowisk i może być podstawą sukcesu naszego gatunku, umożliwiając nam adaptację szybciej i skuteczniej niż jakikolwiek inny wysoce złożony organizm. Może to być jednak również największa słabość naszego gatunku.

Dr Taylor podsumował: “Wpływ działalności człowieka na środowisko jest najbardziej przekonującym i wyraźnym tego przykładem. Wyzwanie współpracy i adaptacji opartej na współpracy na dużą skalę stwarza wiele trudności i być może nieumyślnie ustanowiliśmy wiele systemów kulturowych i praktyki, szczególnie w edukacji, które osłabiają naszą zdolność do adaptacji.Te narzucone sobie przez nas ograniczenia zakłócają naszą zdolność do komplementarnych badań poznawczych i mogą ograniczać naszą zdolność do znajdowania innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań oraz do działania na ich podstawie.

Poznanie komplementarne powinno być postrzegane jako punkt wyjścia do odkrywania bogatego regionu ewolucja człowieka oraz jako cenne narzędzie pomagające w tworzeniu adaptacyjnego i zrównoważonego społeczeństwa. Nasz gatunek może zawdzięczać nasze niesamowite osiągnięcia technologiczne i kulturowe neuronauce poznawczej i współpracy percepcyjny badania, ale nasz dotychczasowy sukces adaptacyjny może być sprzeczny ze znaczeniem zrównoważenia podejścia. Jeśli ten system stanie się niemodyfikowalny, może szybko doprowadzić do oszałamiających niepowodzeń w adaptacji – i przetrwaniu, bardzo ważne jest, aby ten system był dalej badany i rozumiany”.


Naukowcy: kultura bardziej napędza ludzką ewolucję niż genetyka


więcej informacji:
Ewolucja komplementarnego poznania: ludzie wspólnie dostosowują się i ewoluują poprzez kolektywny system badań poznawczych, Czasopismo Archeologiczne w CambridgeA doi: 10.1017/S0959774321000329

cytat: Większa niż suma naszych części: ewolucja zbiorowej inteligencji (2021, 15 czerwca) Pobrano 15 czerwca 2021 z https://phys.org/news/2021-06-gictures-sum-evolution-intelligence.html

Niniejszy dokument podlega prawu autorskiemu. Bez względu na jakiekolwiek uczciwe postępowanie w celach prywatnych studiów lub badań, żadna część nie może być powielana bez pisemnej zgody. Treść udostępniana jest wyłącznie w celach informacyjnych.

READ  Silne wsparcie rady w wysokości 400 000 USD na przestrzeń Muzeum w Centrum Sztuki

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top