Rogers Communications powiedział, że sprzeda Freedom Mobile Quebecorowi za 2,85 miliarda dolarów

Rogers Communications powiedział, że sprzeda Freedom Mobile Quebecorowi za 2,85 miliarda dolarów

Rogers Communications Inc. będzie sprzedawać. Freedom Mobile Inc. Do Quebecor Inc. za 2,85 miliarda dolarów w umowie, która, jak ma nadzieję, zadowoli federalnych regulatorów sprzeciwiających się proponowanemu przejęciu Shaw Communications Inc.

Umowa została zawarta po tym, jak regulator antymonopolowy powtórzył, że sprzeciwia się planowi Rogersa, aby kupić Shaw, i podlega zatwierdzeniu przez kanadyjski urząd ds. konkurencji oraz Federalne Ministerstwo Innowacji, Nauki i Rozwoju Gospodarczego, podały firmy.

Dodali w oświadczeniu, że witryna obejmuje wszystkich klientów bezprzewodowych, internetowych, infrastrukturalnych, widmowych i detalicznych noszących markę Freedom.

Rogers z Toronto złożył ofertę kupna Shawa z Calgary za 26 miliardów dolarów, a także zaoferował sprzedaż mobilnej jednostki Shaw’s Freedom, aby rozwiać obawy związane z konkurencją w ramach umowy.

Firmy twierdzą, że umowa zapewnia „realną i zrównoważoną” konkurencję.

Biuro ds. Konkurencji stwierdziło, że sprzedaż osłabi działalność Freedom, zmniejszy „dyscyplinę konkurencyjną” wśród krajowych przewoźników i doprowadzi do transferu bogactwa z grup o niskich i średnich dochodach do zamożnych rodzin Rogers i Shaw.

Rogers, Shaw i Kibecourt argumentowali, że ich umowa skutecznie rozwiąże te obawy i utrzyma przy życiu czwartego „silnego i zrównoważonego” operatora bezprzewodowego w Kanadzie, ponieważ umowa rozszerzy operacje bezprzewodowe Quebecu na cały kraj.

„Obie strony mocno wierzą, że umowa skutecznie rozwiązuje problemy… związane ze zrównoważoną i zrównoważoną konkurencją bezprzewodową w Kanadzie” – stwierdziły obie firmy w oświadczeniu, odnosząc się do zastrzeżeń organu nadzoru konkurencji i ministra przemysłu.

W ramach umowy firmy będą również świadczyć usługi transportowe i roamingowe dla Kibekor.

„Z niecierpliwością czekamy na uzyskanie wyjątkowych zgód regulacyjnych na naszą fuzję z Shaw, dzięki czemu będziemy mogli zapewnić znaczące długoterminowe korzyści kanadyjskim konsumentom, firmom i gospodarce” — powiedział Tony Staveri, dyrektor generalny Rogers.

Kibekor pokonał kilka innych stron, aby osiągnąć porozumienie. Globalive Capital podpisał umowę o współdzieleniu sieci i widma z Telus Corp. w maju, aby wzmocnić swoją ofertę kupna Freedom. Wcześniej znana jako Wind Mobile, została założona przez założyciela i prezesa Globalive Anthony’ego Lacavera w 2008 roku.

READ  Hyundai wzywa do serwisu 1,6 miliona pojazdów napędzanych gazem ze względu na możliwe pożary pojazdów – Ars Technica

La Cavira powiedział w sobotę w oświadczeniu, że Globalive zaoferował 900 milionów dolarów więcej niż Kibecourt zaoferował zakup Freedom. Powiedział, że jego oferta została odrzucona, ponieważ Globalive był „prawdziwym, długoterminowym niezależnym konkurentem narodowym”.

„Rogers boi się konkurencji. Sprzedali tę umowę szeregowi przyjaznych miliarderów i przyjaciół, którzy nigdy nie chcieliby z nimi konkurować”. [and] Chętnie sprzedam im Wolność w każdej chwili.

Prawo kanadyjskie pozwala na zatwierdzanie fuzji, które szkodzą konkurencji, jeśli firmy mogą wykazać, że łączenie jest efektywne w gospodarce.

Transakcja Rogers-Shaw ogłoszona w marcu 2021 r. została już zatwierdzona przez udziałowców Shaw oraz Radio, Television and Communications Canada. Wciąż jednak podlega ocenie Urzędu Konkurencji oraz Ministra Innowacji, Nauki i Rozwoju.

Kobieta przechodzi obok sklepu Freedom Mobile w Toronto na tym zdjęciu z 2016 r. Rogers Communications twierdzi, że sprzeda Freedom Mobile w ramach transakcji, która, jak ma nadzieję, zadowoli organy regulacyjne sprzeciwiające się przejęciu Shaw Communications, jego najbliższego konkurenta. (Nathan Dennett/Kanadyjska prasa)

Biuro Zawodów rozszerzyło swój sprzeciw wobec propozycji przejęcia Shawa przez Rogersa w nowych wnioskach złożonych w piątek do Sądu Konkurencji.

W dokumentach prawnych opublikowanych po zamknięciu rynków agencja zakwestionowała twierdzenia Rogersa dotyczące wydajności i stwierdziła, że ​​uzyskanie najbliższego konkurenta jest antykonkurencyjne i zaszkodzi konsumentom poprzez wyższe ceny, niższą jakość usług i utratę innowacyjności.

Argumentował również, że proponowana sprzedaż Freedom Mobile przez Shaw nie była „skutecznym środkiem zaradczym”, ponieważ nie zastąpiłaby zwiększonej konkurencji Shaw Mobile w Albercie i Kolumbii Brytyjskiej i uczyniła Freedom „słabszym konkurentem później”, niż miałoby to miejsce w innym przypadku.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *