Robert Kubika i jego drużyna wygrywają! Wykona najważniejszą pracę. Pomysł

Aż trudno uwierzyć, że doszło do tak wielkiego wyścigu Robert Kubica W wyścigach długodystansowych miał do tej pory wielkie nieszczęście. Brał udział w dwóch – 24-godzinnym turnieju w Dubaju w 2017 roku i rundzie Daytona na początku tego roku. Obie są jednym W Daytona nawet nie wybrał ścieżki.

Obejrzyj wideo
Zmiany F1 można dokonać po wypadku krokodyla. Nie wszystko działało

Do tej pory Kubika miał problemy tylko z wyścigami długodystansowymi. W Barcelonie wszystko szło dobrze

Jego trudności z tego typu gatunkami na tym się nie skończyły – Pierwszy zakład na N ர்ப rburgring Longstream Series został odwołany na słynnym torze Nortsleaf Circuit w marcu. Wszystko przez okropną pogodę – w noc przed wyścigiem spadło dużo śniegu, który rano topił się na torze, uniemożliwiając start. W Barcelona Ale wszystko od początku szło zgodnie z planem ekipy WRT. W rundzie Catalunya Kubika nigdy nie stanął na scenie – V Formuła 1 Był tu czwarty w 2007 i 2008 roku. Teraz jego drużyna miała duże szanse na dobry koniec. Zaczął z drugiego pola po doskonałych kwalifikacjach Szwajcara Louisa Deltrasa. Był tylko 0,079 sekundy za pozycją polarną.

Deltras był pierwszy w samochodzie podczas wyścigu, jeżdżąc w Formule 2 przez cztery sezony i będąc kierowcą testowym zespołu. Haas W F1. Start nie był najlepszy dla WRT: zajęli drugie miejsce, ale Roman Rusinov oddalał się od pola startowego z bolidem G-Drive nr 26. Kierowcy również zaczęli go ścigać z następnych pozycji, ale Belgowie mieli trochę pecha – gdy rozbił się samochód United Autosports, wjechał samochód ochrony, co dało Deletrasowi szansę na odzyskanie sił po restarcie.

Doskonała kwalifikacja dla drużyny Roberta Kubicy. Byli tylko 0,079 sekundy poniżej poziomu polarnego

Najlepsza praca graczy zespołowych Kubiki. Główny manewr Delatras

Tak to się stało. Szwajcar podszedł do Rusina na pół sekundy i piętnaście minut później go wyprzedził. Rosyjski Broniąc się, WRT próbował zepchnąć samochód na pobocze, ale Delatras zachowywał się dobrze i odważnie, choć w pełni kontrolowany, robiąc objazd wokół G-Drive na pierwszym zakręcie. To ważny manewr – dał Belgom prowadzenie i trzeba ich doprowadzić do końca meczu.

READ  Rekordowa liczba nowych domów oddanych w Polsce w 2021 r.

Deltras wykonał świetną robotę. W decydującym momencie wykorzystał ponad 30 sekund i nie popełnił błędu. Dostał nawet czas, kiedy kierowcy podwajali się. G-Drive 26 pokazał, jak radzić sobie z problemami na torze, który przejęto po Rusinie Argentyna Franco Colopindo. Załoga została oskarżona o przejeżdżanie przez pas serwisowy za naruszenie procedury rozruchu – Rusinow zrobił to zbyt wolno, potem trzy kolizje na pasie Colopindo, a na jednym pasie serwisowym jego samochód został zmieniony na nr 25, gdy było to niefortunne wystarczająco dużo, aby złapać oponę wcześniej, za co następnie przejechali pasem do rowów. Zostali ukarani mandatem za kolejny przejazd. WRT Nic takiego się nie wydarzyło. Szczególnie podczas postojów działał lepiej w optymalnych momentach i bez większych strat.

Robert KubicaDrużyna Roberta Kubicy była szybka przed kwalifikacjami. Czy Polak nie sprawdza się w „jeździe na czas”?

Deltras zakończył jazdę Barcelona Po godzinie i 38 minutach. – To świetny początek wyścigu. Zostałem popchnięty i próbowałem zdobyć prowadzenie. Początkowo samochód G-Drive prowadzony przez Romana Rusinowa dziwnie szedł przede mną, ruszył bardzo wolno, a potem stracił prędkość, nie mogąc go pokonać. Ale udało nam się dojść do poziomu lidera wyścigu, na którym nam zależy – podobał mu się wywiad z oficjalnymi wiadomościami ELMS deltras. Szwajcarów zapytano też o Kubikę. – Robert ma duże doświadczenie i możemy się od niego wiele nauczyć. Może zacznie swoją przygodę w wyścigach długodystansowych, ale myślę, że jego długa kariera w motorsporcie pomoże mu tutaj lepiej wypaść – obiecał kierowcy.

Jednak Polak musiał poczekać na swoją pozycję – musiał jechać ostatni. Drugim zawodnikiem w aucie numer 41 jest tegoroczny mistrz Yifi Yeh Seria Plik Były mistrz Mons i Euro Formula Open oraz francuski F4 w Azji. Podobnie jak Deltros, Chińczycy od dawna przewyższają swoich rywali, a on na tym skorzystał nawet przez minutę. Zajął drugie miejsce w samochodzie nr 65 firmy Panis Racing, prowadzonym przez byłego kierowcę Formuły 1, Willa Stevensa, w ponad 30 sekund, ale jednocześnie został wciągnięty w przepaść, więc WRT nawet nie stracił przewagi. Na 46 minut przed końcem wyścigu Robert Kubica ostatecznie wszedł do Oresii 07.

READ  Polska: Czego można się spodziewać po krajowym finale🇵🇱

Kubika z hitem intro. Doprowadził samochód do mety

Dostał więc mniej czasu na torze, ale i najważniejsze zadanie – doprowadzić samochód na pierwszym miejscu do końca wyścigu. Na początku jechał pozytywnie przez około 32 sekundy, tracąc nawet siedem sekund z tego, co jechał przez następne osiem minut, mimo że wiele samochodów podwoiło ten czas. Pod koniec wyścigu było 30 minut i dodatkowe okrążenie, więc Polak musiał być przyspieszony. Przez następne kilka okrążeń był faworytem przez około 24 sekundy, gdy jego rywale znaleźli się na tym samym torze. Ale to dało WRT dużą ochronę przed ostatnimi minutami meczu.

Wypadek z udziałem Alberto „Wei” SabadyTragiczne zakończenie zawodów motocrossowych. Po drodze zginął Alberto Sabada

Jednak Kubika utrzymał swoje tempo i prędkość około 25 sekund szybciej niż jego rywale. Pięć razy przed końcem wyścigu obchody rozpoczęły się w garażu zespołu WRT, bez przerw. Polak jako pierwszy wjechał na linię mety, 22 sekundy przed bolidem nr 65 Panis Racing i jedną minutę 29 sekund przed bolidem numer 72 United Autosports. To pierwsze zwycięstwo Kubiki w sportach motorowych od czasu wygrania Grand Prix Kanady w sezonie 2008. F1.

Wśród innych polskich akcentów w Barcelonie zespół Inter Europol jest najlepszy. Ich samochód zajął trzecie miejsce na 14 miejscu LMP3. Ósme miejsce przypadło drugiemu zespołowi zespołu – Car nr 13, a siódme miejsce polskiemu Teamowi Vrez. Euro International było na 11. miejscu, a Mathews Kaprsik prowadził z 15. na 8. miejsce na początku zmiany. Następnie zespół przeniósł się o dwa kolejne poziomy. Cool Racing Car nr 19 (Nicholas Malini, Matthew Bell i Nicholas Crutton) wygrał wyścig na LMP3.

Wprowadzenie WRT jest wyjątkowe, ale to dopiero początek długiego sezonu ELMS. Kolejne rundy odbędą się 16 maja na torze Red Bull Ring w Austrii, 6 czerwca na Paul-Ricard we Francji i 11 lipca na Monzie. WłochyW 24-godzinnym wyścigu Le Mans 21 sierpnia, 19 września w Spa w Belgii i 24 października w Portima w Portugalii.

READ  Partia rządząca Polską ujawnia ściśle tajny plan będący chwytem kampanii - POLITICO

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *