Polska Żabka testuje w pełni elektryczny samochód dostawczy

Polska Żabka testuje w pełni elektryczny samochód dostawczy

Polski sklep Żabka Test Ciężarówka elektryczna Scania 25P, która służy do dostarczania towarów do sklepów w Warszawie i okolicach.

Detalista dąży do unowocześnienia swojej logistyki wokół idei inteligentnych i zielonych miast poprzez umożliwienie cichego, bezemisyjnego transportu miejskiego.

Samochody dostawcze Scania

Scania 25P B4X2NB to ciężarówka elektryczna o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 19 ton.

Jego bezemisyjny napęd elektryczny pozwala na jednorazową podróż do 250 km.

Ciężarówka ma dziewięć akumulatorów o pojemności 300 kWh, których ładowanie zajmuje mniej niż 100 minut.

Dodatkowo akumulatory są ładowane podczas jazdy przez regenerację.

Ponieważ pojazd jest cichszy od tradycyjnych ciężarówek, można nim jeździć po tak zwanych „zielonych strefach” i używać go w nocy do ruchu o dużym natężeniu ruchu, zmniejszając tym samym obciążenie infrastruktury drogowej w ciągu dnia.

Kabina pojazdu została zaprojektowana do jazdy miejskiej, ponieważ jest mniej nachylona, ​​co zapewnia lepszą widoczność na zatłoczonych ulicach.

Wojciech Rowiński, prezes Scania Polska SA, powiedział: „Bardzo się cieszymy, że firmy takie jak Żabka, bazując na częstych i terminowych dostawach towarów do sklepów, obecnie testują i podejmują konkretne kroki, aby odejść od pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi.

„W Scanii nadal rozwijamy przyjazne dla środowiska rozwiązania transportowe, w tym biopaliwa, oszczędne układy napędowe i pojazdy zelektryfikowane. W przyszłości cały transport, w tym w Polsce, będzie mógł przejść na elektryczny, dlatego wspieramy się w tym procesie poprzez zapewnienie klientom kompleksowych usprawnień w zakresie: systemów ładowania i tras transportowych W pełni elektryczna ciężarówka z analityką umożliwi realizację zadań transportu miejskiego i regionalnego.”

Czytaj więcej: Żabka dodaje do floty bezemisyjną ciężarówkę elektryczną

Żabka walczy ze zmianami klimatu

Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska dodał: „Zwalczanie zmian klimatycznych to globalne wyzwanie. Z tej perspektywy bardzo ważne jest tworzenie efektywnych partnerstw w walce z tym zjawiskiem, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy z kolejnym liderem rozwiązań transportowych. .

READ  Spojrzenie Guardiana na gorące lato polityczne w Polsce: zmieniająca się pogoda | Redakcyjny

„To nasz kolejny krok w ochronie środowiska i redukcji naszego śladu węglowego, co jest bardzo ważne na terenach miejskich, a szczególnie na terenach narażonych na zanieczyszczenie powietrza – Warszawie i jej okolicach, gdzie pojazd będzie testowany przez najbliższe dwa tygodnie.”

Wraz z pojazdem Żabka otrzyma również ładowarkę mobilną Go z wtyczką DC firmy Scania opracowaną przez Ekoenergetykę-Polska SA.

Ładowarka może służyć do ładowania wszystkich pojazdów elektrycznych (150-1000V) oraz posiada funkcję ograniczenia mocy ładowania.

Bezemisyjne pojazdy dostawcze

Od 2019 roku sieć testuje bezemisyjne samochody dostawcze, a w 2021 roku zaprezentowała całkowicie elektryczny samochód dostawczy z klimatyzowaną zabudową, który dostarcza towary do sklepów na Śląsku.

Zainwestowała również we własne stacje ładowania samochodów elektrycznych w swoich centrach logistycznych w Żabce, Nadarzynie i Plewiskach oraz w swojej siedzibie.

Sieć sukcesywnie unowocześnia swoje samochody i prowadzi eksperymenty mające na celu zastępowanie samochodów spalinowych pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi.

© 2022 Europejski Dziennik Supermarketów – Twoje źródło najnowszych łańcuch dostaw Aktualności. Artykuł autorstwa Conora Farrelly’ego. Kliknij Zarejestrować Aby zarejestrować się do ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *