Pierwsze spojrzenie: Polak Voima eMTB ma 190 mm skoku i akumulator 725 Wh

po istnieniu Jest w dużej mierze rozwijany na oczach opinii publicznejMamy teraz pełne informacje na temat nowego Voima eMTB Polaka i jego systemu zawieszenia Sensei.

Voima to pierwszy krok potentata w świat eMTB i na pewno nie zrobił czegoś w połowie. Zamiast wziąć istniejący model i wcisnąć w niego silnik, jak robiło to wiele marek, gdy po raz pierwszy przekraczał świat elektryczny, Paul zrobił krok w tył i zbudował nową ramę i łącznik, aby dopasować się do najlepszych intencji motocykla.

Szczegóły wytrzymałości elektrody

Materiał ramy: 7075-T6 aluminium
Podróżować: 190 mm przód i tył
rozmiar koła: 29 cali z przodu iz tyłu
kąt główki: 63,5 stopnia
silnik: Bruce S Mag (90 Nm)
bateria: BMZ V10 (725Wh)
Waga: 23,5 kg / 51,8 funta (rozmiar K2, bez pedałów)
Cena £: rama – 5990 euro; Kompletna budowa – 8990 euro

Zaczynamy dostrzegać rozwój dwóch odrębnych kategorii w przestrzeni eMTB. Po pierwsze, istnieją lekkie rowery o nieco mniejszej mocy i wadze, które są zaprojektowane tak, aby lepiej naśladować zwykłe rowery, podczas gdy druga kategoria ma maszyny wspomagające zaprojektowane tak, aby jak najszybciej dostać się na szczyt wzgórza i z przyjemnością jedziesz kara wagowa za to. Ten rower wygodnie należy do tej drugiej kategorii.
Voima oznacza po fińsku „siła”, a ten rower ma znaczenie pik. Polak wybrał silnik Brose 90 Nm S Mag, ponieważ wierzy, że zapewnia on najlepszy transfer mocy bez przeciążania go. Silnik został sparowany z istniejącym akumulatorem BMZ V1010 Uruchomiony w zeszłym roku i używa 21700 wzór komórek Aby wyprodukować 725 watów mocy.

Polak bardzo zadbał o ochronę elektroniki tego roweru. Sam silnik jest montowany całkowicie wewnątrz ramy, a akumulator jest ładowany od góry dolnej rury, aby nie dopuścić do brudu. Zamiast instalować punkt ładowania w pobliżu akumulatora, Pole umieścił gniazdo zasilania w pobliżu główki ramy roweru, aby chronić go przed zanieczyszczeniami i umożliwić łatwiejsze ładowanie. Silnik posiada również czteroletnią gwarancję producenta.

READ  Algoma Steel świętuje kwartalne zyski

Komentarz Senseia

To pierwszy rower, w którym zastosowano nowy drążek zawieszenia Sensei firmy Pole. System został pierwotnie zaprojektowany, aby zapewnić odpowiednią mobilność roweru z silnikiem lub skrzynią biegów, ale widzieliśmy też Polak testuje go też na bardziej zwykłych rowerach.

Korelacja to czteropaskowy system, który według Paula ma wirtualny punkt obrotu, który unosi się w pobliżu linii łańcucha. Nowy system wydaje się oferować ulepszone wartości zapobiegające przysiadom i jest na tyle progresywny, że można go obsługiwać z amortyzatorem powietrznym lub gwintowanym. Połączenie wykorzystuje amortyzator montowany z boku, aby zmniejszyć naprężenia na tulejach i wspomóc system zawieszenia. W połączeniu, cały system zapewnia skok 190 mm dla Voimy, co pasuje do przedniego widelca 190 mm. Wygląda na to, że Polak od jakiegoś czasu czekał na zbudowanie roweru o skoku 190 mm, ale czekał tylko na widelec, który spełni jego ambicje.
Budownictwo i inżynieria

Chociaż eMTB to nowy projekt dla fińskiej marki, tutaj również jest wiele podobieństw do poprzednich rowerów Pole. Jak można się spodziewać, rower jest wykuty z aluminium 7075-T6 w Finlandii i wykorzystuje tę samą metodę budowy, co poprzednie słupy, z rowerem uformowanym w dwie połówki, a następnie połączonym. Ta metoda konstrukcji jest teraz stosowana również na złączu, a także na przednim trójkącie.

Inną rzeczą, którą możesz rozpoznać w innych rowerach biegunowych, jest geometria ciągu obudowy. Rower jest dostępny w czterech rozmiarach z zasięgiem 535 mm dla największego rozmiaru. Pełna gama obejmuje kąt główki ramy 63,5 stopnia i kąt rury podsiodłowej 80 stopni. Co ciekawe, rower jest wolny od niskiego suportu mimo toczenia się na 29-calowych kołach z przodu i z tyłu – co oznacza, że ​​toczy się dłużej minimum, zwalnia kierunek i ma wyższy suport niż większość rowerów w swojej klasie.

READ  BC zgłosił 342 nowe przypadki COVID-19, ale nie ma nowych zgonów w najnowszej aktualizacji

Ceny i dostępność

Słup podlega takim samym opóźnieniom, jak reszta branży, więc Voima będzie na razie produkowana tylko jako zestaw ramek, z pełnymi wersjami później w 2021/na początku 2022 r., kiedy poziom globalnego łańcucha dostaw spadnie. Zestawy opon będą kosztować początkową cenę 5490 euro, a kompletne wersje 8490 euro i pojawią się na początku 2022 roku. Po okresie wstępnym zestawy będą kosztować 5990 euro, a kompletne wersje 8990 euro. Produkcja ma się rozpocząć jesienią, a zestawy ramek K2 i K3 będą dostępne tylko w ograniczonym zakresie. Miejsca na budowanie ramek można teraz zabezpieczyć za 200 € kaucji.

Więcej informacji, Tutaj.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top