Ottawa wydaje 500 milionów dolarów na fabrykę akumulatorów do samochodów elektrycznych w Windsor, Ontario, ujawnia tweet Rep

Ottawa wydaje 500 milionów dolarów na fabrykę akumulatorów do samochodów elektrycznych w Windsor, Ontario, ujawnia tweet Rep

Politycy federalni i Ontario otwarcie powiedzieli, ile pieniędzy rząd inwestuje w zabezpieczenie nowej fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) w Windsor w Ontario, ale parlamentarzysta z obszaru Toronto napisał na Twitterze, że wkład Ottawy wynosi 500 milionów dolarów.

Podczas środowego ogłoszenia tzw.Największa inwestycja samochodowa w historii,Czołowi politycy – w tym premier Ontario Doug Ford i federalni ministrowie transportu i innowacji – nie ujawnią bodźców fiskalnych, jakie rząd zaoferował w celu zabezpieczenia wartej 4,9 miliarda dolarów fabryki w Kanadzie.

Kiedy zapytano Forda o kwoty w dolarach, powiedział: „Nie mogę powiedzieć. Zagroziłoby to niektórym negocjacjom, które będą prowadzone z innymi firmami, ale to ogromna inwestycja i setki milionów dolarów”.

W środowe popołudnie przedstawicielka Toronto-Danforth Julie Dabrosin, która również uczestniczyła w ogłoszeniu w Windsor, powiedziała, że ​​rząd federalny przeznacza na ten projekt 500 milionów dolarów.

Ten tweet został usunięty przez Dabrusina w czwartek. (Julie Dabrosin/Twitter)

Dziś w imieniu Ministra [Jonathan Wilkinson]Dołączyłem do ministrów [Francois-Philippe Champagne] A [Omar Alghabra] W Windsor ogłosimy 500 milionów dolarów funduszy federalnych na wsparcie przełomowej inwestycji LGES i Stellantis o łącznej wartości 5 miliardów dolarów” – powiedział na Twitterze Dabrusin, który pełni również funkcję sekretarza parlamentarnego przy ministrze zasobów naturalnych.

Do połowy czwartku rano poseł usunął tweeta.

„To największa w historii kanadyjska inwestycja w kanadyjskim sektorze motoryzacyjnym, która pozwoli wyprodukować baterie do pojazdów elektrycznych (EV) w domu i stworzy ponad 2500 miejsc pracy” – powiedział Dabrusin w kolejnym tweecie.

Projekt jest wspólną umową między producentem samochodów Stellantis a południowokoreańskim producentem akumulatorów LG Energy Solution i ma stworzyć 2500 nowych miejsc pracy w regionie. Oczekuje się, że zacznie działać w 2024 roku.

Projekt poparły wszystkie szczeble rządowe, w tym pakiet stymulacyjny miasta Windsor, który zawiera umowę gruntową dla ogromnego zakładu, który ma mieć wielkość 112 lodowisk hokejowych NHL.

Przemawiając w tle, członek biura Champaign powiedział, że ostateczna wielkość inwestycji rządu federalnego nie została jeszcze sfinalizowana z firmami, dlatego nie została potwierdzona publicznie.

READ  Inwestorzy wracają do „beztroskiej śpiączki” w firmie energetycznej: Nuttall

W poprzednich iteracjach takich transakcji około 10 procent inwestycji znajdowało się w zakresie, podało źródło.

Wysoka konkurencja w celu zabezpieczenia inwestycji

W środowe popołudnie Minister Innowacji, Nauki i Przemysłu Francois-Philippe Champagne powiedział na temat CBC władza i polityka Nie mógł również ujawnić tych szczegółów, ponieważ rząd prowadzi ostateczne negocjacje z dwoma firmami w wysoce konkurencyjnym sektorze.

„Pod względem kwoty będziemy partnerem strategicznym, jesteśmy w ostatniej rundzie negocjacji z firmą, ale myślę, że docenisz, jest to bardzo konkurencyjny sektor, więc niektóre z tych warunków są wrażliwe komercyjnie” Szampan powiedział Vassi Capellos z CBC.

Champagne powiedział, że rząd konkuruje z wieloma stanami w Stanach Zjednoczonych i innych krajach Europy o zabezpieczenie elektrowni.

Zegarek | Champagne opowiada o władzy i polityce o nowej fabryce:

Premier Ford: To największa inwestycja samochodowa w historii naszego hrabstwa

Minister ds. Innowacji, Nauki i Przemysłu François-Philippe Champagne dołącza do Power & Politics, aby omówić informacje o nowym zakładzie akumulatorów do samochodów elektrycznych przybywającym do Windsor w Ontario. 9:21

Flavio Volpi, prezes Stowarzyszenia Producentów Części Samochodowych, powiedział, że wydatki rządowe w sektorze motoryzacyjnym na inne projekty, podobnie jak ogłoszone niedawno miliony Modernizacja fabryki Hondy w Ontariood 10 do 20 proc.

Powiedział, że rządy prawdopodobnie pracują nad zabezpieczeniem innych inwestycji i nie chcą pokazywać swoich kart zbyt wcześnie.

„Muszą z tym wyjść, więc myślę, że zrobią to we właściwym czasie. Ale myślę, że ludzie prawdopodobnie mają na myśli tę samą kwotę inwestycji Hondy w zeszłym tygodniu, która wynosiła około 10 procent na poziomie rządu – powiedział Volpi.

Flavio Volpi, prezes Stowarzyszenia Producentów Części Samochodowych, mówi, że rządy prawdopodobnie wkrótce ujawnią swoją inwestycję w nową fabrykę akumulatorów. (Chris Ensing/CBC)

„Szczerze, to właśnie musisz zrobić, aby licytować te franczyzy z głównych lig, a przez lata widzieliśmy, że liczba ta wzrosła do 50 procent w innych miejscach”.

Volpe powiedział, że Kanada nie będzie musiała posuwać się tak daleko, aby wesprzeć 50 procent projektu inwestycyjnego, ale inwestycja w wysokości od 10 do 20 procent może być opłacalna.

READ  W ogarniętej kryzysem Europie pojawiają się wąskie gardła związane z LNG

„To, co od lat mówimy ludziom w rządzie, to to, że 10 lub 20 procent inwestycji rządowych pożycza 25 lat inwestycji firm” – powiedział Volpi. „A zwrot podstawy opodatkowania z podatków osobistych płaconych przez pracowników i podatków od osób prawnych wynosi zwykle około czterech lub pięciu lat, a to nie jest zły zwrot”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *