Ostatni Boeing 747 opuścił fabrykę w stanie Waszyngton – Business News

Ostatni Boeing 747 opuścił fabrykę w stanie Waszyngton – Business News

Po ponad pół wieku temu Boeinga Boeing 747 wyjechał we wtorek z fabryki w stanie Waszyngton.

Jumbo 747 służył w wielu rolach — jako samolot transportowy, komercyjny samolot pasażerski mogący przewozić prawie 500 pasażerów i Air Force One — od swojego debiutu w 1969 roku. Był to największy komercyjny samolot pasażerski na świecie i pierwszy samolot dwunawowy, który nadal góruje nad większość innych. .

Projekt samolotu obejmował drugi pokład rozciągający się od kokpitu na rufie nad pierwszą trzecią części samolotu, co nadało mu charakterystyczny garb, który sprawił, że samolot był natychmiast rozpoznawalny i zainspirował jego przydomek, Wieloryb. Bardziej elegancko, 747 stał się znany jako Królowa Nieba.

Wyprodukowanie pierwszego 747 zajęło ponad 50 000 pracowników Boeinga mniej niż 16 miesięcy. Od tego czasu firma wykonała 1573 kolejne.

Ale w ciągu ostatnich 15 lat Boeing i europejski rywal Airbus wypuścili na rynek nowe dwusilnikowe samoloty szerokokadłubowe zamiast czterosilnikowego 747. Był bardziej oszczędny i opłacalny.

Delta była ostatnim amerykańskim przewoźnikiem, który używał 747 do lotów pasażerskich, które zakończyły się w 2017 roku, chociaż niektóre inne międzynarodowe linie lotnicze nadal go obsługują, w tym niemiecka linia lotnicza Lufthansa.

Ostatecznym klientem jest frachtowiec Atlas Air, który na początku tego roku zamówił cztery frachtowce 747-8. Ostatni samolot miał wylecieć z ogromnej fabryki Boeinga w Everett w stanie Waszyngton we wtorek wieczorem.

Boeing ma swoje korzenie w rejonie Seattle, z zakładami montażowymi w stanie Waszyngton i Południowej Karolinie. firma Ogłoszony w maju Przeniesie swoją siedzibę z Chicago do Arlington w Wirginii.

READ  Google przykłada wagę do Billa C-18, ponieważ gigant technologiczny oferuje szkolenia techniczne o wartości 2,7 miliona dolarów Nowości

Przeprowadzka do Waszyngtonu zbliża jego kierownictwo do kluczowych urzędników rządu federalnego i Federalnej Administracji Lotnictwa, która certyfikuje samoloty pasażerskie i towarowe Boeinga.

Stosunki Boeinga z FAA są napięte od czasu śmiertelnych wypadków jego najlepiej sprzedającego się samolotu, 737 Max, w 2018 i 2019 r. FAA zajęło prawie dwa lata – znacznie dłużej niż oczekiwał Boeing – zatwierdzenie zmian konstrukcyjnych i umożliwienie samolot do powrotu. powietrze.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *