Opóźnienia w podróży: Adwokat wzywa pasażerów Sunwing, którzy utknęli w podróży, do podjęcia kroków prawnych

Podczas gdy setki Kanadyjczyków walczą o powrót do domu po tym, jak loty Sunwing z Meksyku zostały odwołane w zeszłym tygodniu, rzecznik pasażerów twierdzi, że utknęli podróżni powinni rozważyć kroki prawne, jeśli nie otrzymają odszkodowania od linii lotniczej.

Gabor Lukas, prezes i założyciel Air Passenger Rights Group, mówi, że pasażerowie borykający się z odwołanymi lotami i niewystarczającymi informacjami o tym, kiedy zmienić rezerwację, powinni sami kupić bilety do domu u innego przewoźnika i przechowywać dokładną dokumentację i pokwitowania swoich wydatków.

Jeśli Sunwing odmówi im wypłaty odszkodowania zgodnie z federalnymi przepisami dotyczącymi ochrony pasażerów linii lotniczych, powinni skierować sprawę do sądu ds. drobnych roszczeń, powiedział Lukacs w wywiadzie.

„Jesteśmy w takim momencie w Kanadzie, że pozwanie linii lotniczej nie dotyczy tylko twoich własnych pieniędzy, ale zmiany sposobu ich działania. Chodzi o modyfikację zachowania” – powiedział. I w tym miejscu rząd nie wywiązuje się ze swoich obowiązków wobec społeczeństwa.

Powiedział, że pasażerowie powinni również skontaktować się z lokalnym parlamentarzystą i zażądać lepszego egzekwowania praw pasażerów w Kanadzie.

Od niedzieli setki kanadyjskich podróżników utknęło w Cancun w Meksyku po tym, jak Sunwing odwołał ich loty do domu. Niektórzy opisywali, że byli wożeni z hotelu do hotelu, czasami przybywając, by stwierdzić, że nie było dla nich zarezerwowanych pokoi, podczas gdy urzędnicy Sunwing podawali niedokładne i niepełne informacje o tym, kiedy wrócą do domu.

Podobna sytuacja ma miejsce w Puerto Vallarta na zachodnim wybrzeżu Meksyku, powiedział Sheldon de Souza w poniedziałkowym wywiadzie. Powiedział, że poleciał tam z żoną, trojgiem dzieci i trójką przyjaciół 14 grudnia, a lotem powrotnym do domu z Sun Wing 21 grudnia.

Powiedział, że lot został odwołany, chociaż poinformowano tylko niektórych pasażerów. Powiedział, że kilka dni niepełnych informacji i zamieszania nastąpiło po Sunwing.

On i grupa innych pasażerów zostali zabrani do różnych hoteli i kazali wymeldowywać się codziennie i zgłaszać się do holu co godzinę, na wypadek gdyby pojawiły się wieści o locie.

READ  Ford mówi, że Ontario „ogranicza biurokrację” w projektach mieszkaniowych, gdy ceny domów rosną

De Souza powiedział, że urzędnicy Sun Wing w hotelu powiedzieliby, że nadlatuje lot, a kilka godzin później powiedzieli, że został odwołany. Tymczasem powiedział, że loty nie pojawią się w codziennym rozkładzie lotów na lotnisku, co prowadzi de Souzę do przekonania, że ​​został wprowadzony w błąd.

Powiedział, że zarezerwował sobie miejsce na lot Air Canada do Calgary 23 grudnia, co kosztowało go około 1000 dolarów. Powiedział, że jego żonie, dzieciom i przyjaciołom udało się dostać samolotem Sunwing do domu w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia, ale tylko dlatego, że zaczęli pojawiać się na lotnisku, aby lobbować za miejsce.

Powiedział, że zablokowali miejsca w samolocie Sunwing do Edmonton późno w Boże Narodzenie, a nawet dotarli do bramki z kartami pokładowymi. Ale urzędnicy powiedzieli wtedy, że załoga przekroczyła maksymalne dozwolone godziny i samolot został zezłomowany.

„Czułem, że Słoneczne Skrzydło zrezygnowało z nas, nie obchodziło ich to” – powiedział de Souza. „Nie chodzi nawet o to, że się starali, po prostu o nas zapomnieli”.

Powiedział, że kiedy wyjeżdżał, w Puerto Vallarta utknęło „kilkuset” Kanadyjczyków i jest prawdopodobne, że niektórzy z nich nadal tam są.

Przepisy Federalnej Ochrony Pasażerów Lotniczych wymagają, aby linie lotnicze wypłaciły do ​​1000 USD odszkodowania za odwołanie lub znaczne opóźnienie, które wynika z przyczyn zależnych od przewoźnika, jeśli powiadomienie zostanie wysłane na 14 dni lub mniej przed odlotem.

Lukacs powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby Sunwing zapłacił dobrowolnie. Powiedział, że Kanadyjska Agencja Transportu, która działa jako federalny organ regulacyjny dla linii lotniczych, nie robi wystarczająco dużo, aby pociągnąć linie lotnicze do odpowiedzialności, więc nie odczuwają dużej presji, aby przestrzegać zasad.

Ustawodawstwo federalne daje funkcjonariuszom agencji uprawnienia do prowadzenia dochodzeń w firmach i osobach, które ich zdaniem naruszyły przepisy, oraz do nakładania grzywien w wysokości do 25 000 USD.

READ  Akcje odbijają się od dzisiejszych minimów; Obligacje przynoszą zyski

Ze strony internetowej regulatora wynika, że ​​w ciągu ostatnich pięciu lat tylko jeden przewoźnik – WestJet – został ukarany 55 razy pod koniec stycznia – za niewypłacenie pasażerom odpowiedniego odszkodowania. Łączna kara wyniosła 11 000 dolarów.

Lukacs powiedział, że agencja nie nakłada wystarczających kar. „Rząd przymyka oko na niewłaściwe postępowanie linii lotniczych” – powiedział.

Ani Sunwing, ani Transport Canada nie odpowiedziały natychmiast na prośbę o komentarz.

Sunwing powiedział w niedzielnym e-mailu, że odwołał loty z powodu niesprzyjającej pogody i że próbuje sprowadzić ludzi do domu „w nadchodzących dniach”.

„Nasze zespoły ciężko pracują, aby w miarę możliwości ponownie zakwaterować klientów za pośrednictwem drugorzędnych usług lotniczych, a także organizować alternatywne hotele i transfery dla tych, którzy mają nocne opóźnienia” – czytamy w e-mailu.


Ten raport autorstwa The Canadian Press został opublikowany po raz pierwszy 26 grudnia 2022 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top