Nowy URS LT BMC dodaje przednie zawieszenie do przyszłościowo myślącego roweru szutrowego

Wydany w 2019 roku, UR Było to formalne wejście BMC w przestrzeń żwiru i zrobiło to na wiele sposobów przyszłościowego myślenia. Teraz BMC wypuściło URS LT – rower, który dodaje specjalny przedni widelec amortyzowany z przodu jednego z naszych samochodów Ulubione terenowe rowery szutrowe.

Z 20 mm sprężyną śrubową i przednim zawieszeniem z tłumieniem olejowym, nowy widelec BMC MTT do jazdy po szutrze jest bardzo interesujący i tworzy coś w rodzaju roweru szutrowego z pełnym zawieszeniem. Estetyczny projekt z pewnością sprawi, że zapamiętamy wczesne rzeczy Cannondale HeadShock.

Pomiędzy szosowymi mistrzostwami świata a blokadami nie mogliśmy uczestniczyć w premierze tego nowego roweru, ale mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości będziemy mogli go zrecenzować. W międzyczasie oto, co należy wiedzieć o nowym URS „Long Travel” BMC.

Streszczenie UR

Unrestricted, w skrócie URS, to rower szutrowy, który łączy w sobie wiele koncepcji BMC ze świata rowerów szosowych i górskich. Nasza relacja i recenzja pierwszego lotu z oryginału uruchom UR To wymaga głębokiego przyjrzenia się wielu technologii i naszej najnowszej URS Trzy Recenzja Wielu popiera te wstępne ustalenia.

Wprowadzony na rynek dwa lata temu oryginalny URS był pionierem na szutrze.

Zbudowany na zasadach nowoczesnej inżynierii rowerów górskich, URS oferuje dłuższą przednią sztycę, która pasuje do krótszego mostka. Z przodu mamy kąt główki 70 stopni i bardzo długi torowy kształt.

URS równoważy mocowanie łańcucha 425 mm z prześwitem gumowym 700 x 45 mm, ale kompromis polega na tym, że rama jest kompatybilna tylko z układami napędowymi 1x. To była zdecydowanie polaryzacyjna decyzja projektowa, ale od tego czasu poprawiły się opcje odpowiedniego zakresu biegów 1x.

Nowy URS LT ma tę samą geometrię, co oryginalny URS.

Po raz pierwszy zastosowany w hardtailu Teamelite 01 firmy BMC, URS posiada amortyzator na bazie elastomeru zintegrowany ze sztycami ramy. Nazywany MTT, zapewnia 10 mm „ruchu” na tylne koła, który został zaprojektowany z myślą o poprawie przyczepności i komfortu z tyłu roweru. Jest to funkcja, która robi różnicę w terenie żądnym władzy.

READ  EA pozwoli programistom bezpłatnie korzystać z technologii ułatwień dostępu, takiej jak system pingowania Apex Legends

Inne cechy oryginalnego URS obejmują wykorzystanie zintegrowanego prowadzenia kabli BMC ICS przez stery, sztycę w kształcie litery D, która zwiększa komfort jazdy, wiele punktów mocowania i stosunkowo niską wagę ramy.

Oryginalny BMC MTT to miękki ogon oparty na syntetycznej gumie.

Widelec o długości 407 mm jest dość długi, a BMC zasugerował kilka lat temu, że rower jest zaprojektowany do pracy z widelcem amortyzowanym. W tamtym czasie opcje były dość ograniczone, ale teraz jasne jest, że BMC było zajęte gotowaniem czegoś w kuchni.

I to prowadzi nas do URS LT (Long Travel) — nowego modelu, który ma tę samą ramę z włókna węglowego URS, ale ma nowy widelec.

URS LT i MTT

Dostępny tylko z URS LT, nowy widelec BMC MTT oferuje 20 mm zwijanego, uszkodzonego olejem zawieszenia z kilkoma działającymi komponentami ukrytymi wewnątrz rury sterowej. I tak, można go zamknąć.

BMC skorzystało z pomocy HiRide przy projektowaniu, tej samej włoskiej firmy odpowiedzialnej za Małe zawieszenie znalezione na rowerze szosowym Pinarello Dogma FS Stworzony z myślą o Roubaix. Jednak BMC jako pierwsze wprowadza tę technologię do świata żwiru.

Nowy widelec MTT przesuwa się 20 mm w dół główki ramy.

Pokrętło blokujące znajduje się nad trzpieniem i zapewnia stopniową regulację zamiast podwójnego włączania/wyłączania.

Zawieszenie wykonane jest z aluminium i stali, z amortyzatorem hydraulicznym na dole i sprężynami stalowymi ułożonymi powyżej. W porównaniu z bardziej typowym widelcem amortyzowanym, konstrukcja BMC ma na celu zmniejszenie tarcia, aby być skutecznym na wybojach o wysokiej częstotliwości. Pomaga to wyjaśnić wybór sprężyny śrubowej w porównaniu z resorem pneumatycznym, a także dlaczego teleskopy systemowe na łożyskach igiełkowych w porównaniu z tulejami często używanymi w widelcach amortyzowanych.

Na papierze projekt wygląda trochę jak FutureShock znajduje się w Specialized Diverge, ale jego umieszczenie pod główką ramy oznacza, że ​​konstrukcja BMC powinna pomagać zarówno w przyczepności, jak i komforcie, w przeciwieństwie do tego ostatniego.

Dzięki oryginalnej koncepcji MTT z tyłu wielu rowerów BMC, firma ma wyraźne doświadczenie w integracji lekkich tworzyw sztucznych. Jednak jeśli chodzi o widelec, BMC uznało, że elastomery są zbyt ograniczone ilością zawieszenia i opcji tuningowych, których szukali.

READ  Battlegrounds Mobile India iOS prawdopodobnie wystartuje 20 sierpnia 2021 r.: Raport

Zawieszenie MTT jest przykręcone do aluminiowej korony widelca, a poniżej znajdują się golenie z włókna węglowego, które mają estetykę podobną do twardego widelca URS. Szwajcarska firma twierdzi, że dodaje około 800 g do twardego widelca URS i została zaprojektowana tak, aby konkurować z innymi opcjami rynkowymi. Chociaż firma nie podała dokładnej liczby, spodziewam się, że widelec będzie miał około 1250-1300g.

Bez regulowanej sprężyny pneumatycznej sztywność sprężyny i napięcie wstępne (twardość) sprężyny można regulować za pomocą trzech różnych sprężyn i trzech różnych uszczelek z tworzywa sztucznego o naprężeniu wstępnym. Wykonanie takiej modyfikacji wymaga specjalnego narzędzia, które najwidoczniej otrzyma Twój lokalny dealer BMC.

Dzięki ruchomym elementom wewnątrz rura sterowa ma o 1/4 cala większą średnicę. Ten rozmiar powoli staje się drugą najpopularniejszą ofertą w branży, ponieważ takie modele jak Canyon i Giant są używane w wielu wyczynowych rowerach szosowych, w wyniku czego marki takie jak Zipp i Ritchey oferują również kompatybilne opcje mostków na rynku wtórnym. BMC twierdzi, że system pozwala na regulację wysokości mostka do 4 cm, rurę sterową można najwyraźniej przyciąć w podobnym stopniu, a docisk sterów uzyskuje się za pomocą gwintowanej nakrętki znajdującej się pod pokrętłem blokującym.

Dzięki elementom zawieszenia wypełniającym główkę ramy, URS LT nie ma w pełni ukrytych przewodów hamulcowych i linek przerzutek (w stosownych przypadkach), zamiast tego są one odsłonięte między kierownicą a modułowym portem w dolnej rurze.

Widelec MTT ma taką samą długość jak oryginalny twardy widelec URS, więc geometria roweru pozostaje niezmieniona.

Pytania dotyczące usługi

Zwykle istnieją trzy oczywiste wady, które wiążą się z dodatkową złożonością ruchomych komponentów. Dodatkowa waga to łatwa do zmierzenia waga. Dodatkowy koszt to inna sprawa. Jednak wprowadzenie konserwacji i zużycia jest często pomijanym minusem procesu zakupu roweru.

READ  Branża turystyczna odczuwa ulgę, że Kanada opracowuje plan ponownego otwarcia granic

„Ze względu na konstrukcję systemu, czasy serwisowania są bardzo długie, znacznie ponad dwa lata przy intensywnym użytkowaniu” – powiedział przedstawiciel BMC. To naprawdę długa rama czasowa dla komponentu komentarza, zwłaszcza gdy RockShox i Fox zwykle sugerują usługi co 50-100 godzin użytkowania. Ponieważ jednak do wymiany sprężyn wymagane jest specjalne narzędzie, oczekuje się, że ostateczna obsługa tego widelca będzie nieco skomplikowana.

W tym momencie, zapytani o przydatność widelca MTT do istniejących wcześniej rowerów URS, BMC zasugerowało, że choć jest to możliwe, jest to zadanie zaawansowane, dlatego postanowili nie oferować widelca jako osobnego komponentu do prądu.

Dwie opcje modelu

BMC ma dwa modele nowego URS LT, które mają ten sam zestaw opon i są dostępne w czterech opcjach rozmiaru. Oba modele są już dostępne.

URS LT One (7 999 USD / 7 999 EUR) jest na szczycie asortymentu dzięki grupie osprzętu Mullet SRAM Force AXS, która wykorzystuje tylną przerzutkę X0 Eagle w celu rozszerzenia zakresu kasety 10-52T. Rower toczy się na charakterystycznych dla BMC kołach karbonowych przystosowanych do zastosowania bezdętkowego, owiniętych 40-milimetrowymi oponami WTB Raddler. Dla porównania, podobnie wyposażony stalowy URS 01 Two kosztuje 7499 euro, a przednie zawieszenie MTT jest przeznaczone do ukrytych kabli.

Wyceniony na 6 299 USD / 5 999 EUR, URS LT Two przechodzi na kombinację SRAM Rival/GX AXS „Mullet”, aby zapewnić taki sam zakres przełożeń jak powyżej. Koła to DT Swiss G1800 Spline, które obraca się na piaście szwajcarskiego współpracownika z serii 370.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top