Nowy rok przynosi podróżnym więcej odwołanych lotów

Dla podróżnych samolotem nowy rok zakończył się tam, gdzie skończył się stary – z dużą frustracją.

Późnym sobotnim popołudniem na Wschodnim Wybrzeżu odwołano ponad 2600 lotów w USA i prawie 4600 lotów na całym świecie, według serwisu śledzącego FlightAware.

Jest to jak dotąd najwyższy jednodniowy wynik w USA od czasu tuż przed Bożym Narodzeniem, kiedy linie lotnicze zaczęły obwiniać braki kadrowe za wzrost zakażeń COVID-19 wśród personelu pokładowego. Od 24 grudnia odwołano ponad 12 000 lotów do USA.

Jednak sobotnie zakłócenia nie wynikały tylko z wirusa. Zimowa aura sprawiła, że ​​Chicago – z prognozami 9 cali (23 cm) śniegu – jest najgorszym miejscem w kraju dla podróżnych. Ponad 800 lotów zostało odwołanych na lotnisku O’Hare i ponad 250 na lotnisku Midway.

Rzeczniczka linii lotniczej powiedziała, że ​​Southwest Airlines zawiesiły operacje na dwóch lotniskach w Chicago ze względu na oczekiwania. Powiedziała, że ​​Southwest nauczyła się przez lata pracy w Midway, że silne wiatry i zamiecie utrudniają szybkie powrót samolotów w powietrze.

Southwest odwołał ponad 450 lotów w całym kraju, czyli 13% swojego rozkładu. American Airlines i Delta Air Lines odwołały ponad 200 lotów, a United Airlines ponad 150 lotów.

SkyWest, regionalna linia lotnicza obsługująca loty pod nazwami American Eagle, Delta Connection i United Express, uziemiła 480 lotów, co stanowi jedną czwartą swojego rozkładu. Rzecznik obwinił pogodę w Chicago, Denver i Detroit oraz choroby COVID-19.

Wśród międzynarodowych linii lotniczych, China Eastern odwołało ponad 500 lotów, czyli około jednej czwartej całości, a Air China odwołało ponad 200, czyli jedną piątą swojego rozkładu, według FlightAware.

W niedziele, kiedy wielu podróżnych planuje powrót do domu z wakacyjnych wyjazdów, również staje się to trudne. Ponad 1900 lotów, w tym ponad 1000 w Stanach Zjednoczonych, zostało odwołanych późną sobotą. Oczekuje się, że zimowa burza z obfitym śniegiem przesunie się na północny wschód, gdy nowa burza uderzy w północno-zachodni Pacyfik, według National Weather Service.

READ  Kryzys diesla pogarsza się, gdy zapasy spadają do niebezpiecznych poziomów

Linie lotnicze twierdzą, że podejmują kroki w celu zmniejszenia liczby odwołań. United oferuje trzykrotne lub wyższe pensje pilotów za otwarte loty przez większą część stycznia. Jak poinformowała rzeczniczka związku, Spirit Airlines osiągnęło porozumienie ze Stowarzyszeniem Stewardów, aby do wtorku wypłacać podwójne pensje personelowi pokładowemu.

Kiedy na początku tego tygodnia zimowa pogoda nawiedziła Pacific Northwest, Alaska Airlines wezwała klientów do opóźnienia wszelkich „nieistotnych” lotów zaplanowanych na ten weekend. Ponieważ loty były pełne w okresie świąt noworocznych, linia lotnicza powiedziała, że ​​nie jest pewna, czy będzie w stanie zmienić rezerwację unieruchomionych pasażerów na co najmniej trzy dni.

Linie lotnicze mają nadzieję, że dodatkowe opłaty i skrócone rozkłady lotów w okresie wakacyjnym zepchną je w sam środek stycznia, kiedy popyt na podróże zwykle spada. Sezonowy spadek może być w tym roku bardziej dotkliwy niż zwykle, ponieważ większość osób podróżujących służbowo nadal przebywa na miejscu.

Również podróżnicy, którzy trzymali się dróg zamiast nieba, stanęli przed wyzwaniami. Urzędnicy ds. transportu na Środkowym Zachodzie ostrzegają kierowców, że połączenie deszczu i śniegu może powodować śliskość dróg i zmniejszać widoczność, co prowadzi do niebezpiecznych warunków jazdy.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *