Niemiecki eksport do Chin w pierwszej połowie gorszy od polskiego – BNN Bloomberg

(Bloomberg) – W pierwszej połowie roku niemieccy eksporterzy wysłali więcej produktów do Polski niż do Chin, co podkreśla wysiłki Niemiec na rzecz dywersyfikacji handlu z drugą co do wielkości gospodarką świata i poprawy bliższych więzi.

Niemiecki eksport do Polski wzrósł o 4,6% do 48,4 miliarda euro (54 miliardów dolarów) w pierwszej połowie 2024 roku, podcinając dotychczasowy eksport do Chin wynoszący 48,2 miliarda euro, podała Organizacja Handlu ds. Wschodnioeuropejskich Stosunków Gospodarczych. Większość importu do Niemiec nadal pochodziła z Chin.

Polska stała się czwartym co do wielkości rynkiem Niemiec. Stany Zjednoczone są największym odbiorcą niemieckich towarów, podał w poniedziałek niemiecki Federalny Urząd Statystyczny, podczas gdy Francja i Holandia są odpowiednio drugim i trzecim co do wielkości rynkiem dla niemieckiego eksportu.

Polska jest obecnie najszybciej rozwijającą się gospodarką w Unii Europejskiej. Natomiast Niemcy przewidują wolniejszy wzrost, a gospodarka odnotowuje spadek eksportu o 1,6%.

Prezydent Olaf Scholes zasygnalizował zamiar poprawy relacji z Polską w tym roku, gdyż rząd premiera Donalda Tuska zabiegał o poprawę relacji z Brukselą i partnerami z UE po napięciach z poprzednim populistycznym rządem.

Wzrost eksportu do Polski i kilku krajów Europy Wschodniej sugeruje dywersyfikację niemieckiego portfela handlowego, ponieważ największa gospodarka Europy lepiej pozycjonuje się z partnerami handlowymi bliżej kraju, stwierdziła grupa. Podała, że ​​na Europę Środkowo-Wschodnią przypada 19% niemieckiego handlu zagranicznego.

„Podwyższona niepewność geopolityczna powoduje, że wiele firm prowadzi produkcję i handel na rynku krajowym” – stwierdził w poniedziałek w przesłanym e-mailu oświadczeniu Volger Dreyer, szef handlu zagranicznego w niemieckim lobby branżowym DIHK.

©2024 Bloomberg LP

READ  Ten srebrny serwis do ryb z Polski ma sto lat. Jaka jest jego wartość?

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *