Niektórzy klienci WestJet wciąż czekają na zwrot pieniędzy za odwołane loty w 2020 r.

Niektórzy klienci WestJet wciąż czekają na zwrot pieniędzy za odwołane loty w 2020 r.

Dwa lata po tym, jak pandemia zniszczyła ich plany podróży, wielu sfrustrowanych klientów WestJet twierdzi, że nadal czeka na zwrot pieniędzy – lub potwierdzenie, że się do niego kwalifikują – po tym, jak linia lotnicza odwołała ich loty lub pakiety wakacyjne w 2020 roku.

Klienci skarżyli się na trudności w komunikowaniu się z WestJet w sprawie ich problemów i wskazywali, że linia lotnicza starała się utrudnić im odbiór pieniędzy.

„Myślę, że po prostu próbują zatrzymać nasze pieniądze”, powiedziała Susan Andrews z Mississauga w stanie Ont.

Andrews i jej mąż, Jim Scott, zapłacili 7031 USD za pakiet wakacyjny dla siebie i dwóch członków rodziny do Cancun, wyjeżdżając w kwietniu 2020 r. Z powodu pandemii WestJet odwołał podróż i przyznał parze kredyt na podróż.

Zamiast tego chcieli zwrotu pieniędzy i próbują go odebrać od prawie dwóch lat.

„Czujemy się totalnie oszukani,” powiedział Andrews. „Nie dbają o nas”.

Kiedy pandemia została ogłoszona w marcu 2020 r., WestJet zawiesił wszystkie loty międzynarodowe i zaoferował poszkodowanym klientom kredyty na przyszły lot. Po ogólnym płaczulinia lotnicza zmieniła melodię w październiku 2020 r., ogłaszając, że zaoferuje klientom zwrot pieniędzy za loty odwołane przez linię lotniczą.

„Jesteśmy linią lotniczą, która zbudowała naszą reputację na stawianiu ludzi na pierwszym miejscu” – powiedział Ed Sims, ówczesny dyrektor generalny. w obecnej sytuacji.

W lipcu 2021 roku linia lotnicza rozszerzyła ofertę zwrotu pieniędzy na osoby, których pakiety wakacyjne zostały odwołane.

WestJet przeprasza za duże opóźnienia

Andrews i jej mąż początkowo złożyli wniosek o zwrot pieniędzy w czerwcu 2020 r., ale prośba została odrzucona. Zgłosili się ponownie w listopadzie 2021 r.

READ  Nie ma miejsca na nienawiść: 21 października

Andrews powiedział, że para wielokrotnie kontaktowała się z WestJet, a kiedy w końcu skontaktowali się z firmą w mediach społecznościowych, powiedziano im tylko, że ich zamówienie zostało wstrzymane i nie zostało jeszcze sprawdzone. Tak jest nadal, WestJet powiedział CBC News w tym tygodniu.

„Pracowałem w branży obsługi klienta przez całe życie i nigdy nie widziałem czegoś takiego” – powiedział Andrews, agent ubezpieczeniowy na pół emerytury.

Oglądaj | WestJet przeprasza za brak zwrotu:

Klienci są sfrustrowani, gdy WestJet nie zapewnił zwrotów za odwołane loty

Klienci są sfrustrowani, że WestJet oferuje kredyty tylko wtedy, gdy linia lotnicza anuluje lub przesunie lot, mimo że ustawa o prawach pasażera linii lotniczych wymaga zwrotu pieniędzy za odwołane loty. 1:51

W e-mailu do CBC News WestJet przyznał, że ma „zaległości we wnioskach o zwrot pieniędzy”, obwiniając pandemię i pracowity sezon wakacyjnych podróży. Przeprosił klientów, którzy doświadczyli długich opóźnień.

„Rozumiemy frustrację, jaką odczuwają niektórzy nasi goście, gdy pracujemy nad przyspieszeniem oczekujących wniosków o zwrot pieniędzy” – powiedziała Madison Krueger, rzecznik WestJet.

Prospect mówi, że linia lotnicza „tylko gra w gry”

Nie ma wątpliwości, że Julie Galbert pochodzi z Minedusa, MAN. , ma prawo do zwrotu pieniędzy za odwołany lot powrotny z Winnipeg do St Maarten, który miał odlecieć w marcu 2020 r.

Początkowo dostałem kupon podróżny o wartości 769 USD, który zapłaciłem za podróż. Zamiast tego Galbert złożył wniosek o zwrot pieniędzy w listopadzie 2020 r., A rok później WestJet potwierdził e-mailem, że otrzyma zwrot pieniędzy.

Prawo do Julie Galbert z Minedusa, MAN. , zwraca pieniądze za odwołany lot w obie strony WestJetem do St Maarten, ale twierdzi, że nie może skontaktować się telefonicznie z linią lotniczą, aby odzyskać pieniądze. (Dostarczone przez Julie Galbert)

Ale aby odebrać swoje pieniądze, Galbert powiedziano, że będzie musiała skontaktować się z obsługą klienta WestJet. Powiedziała, że ​​próbowała to zrobić kilka razy, ale jej telefon zawsze przerywał, czasami po kilkugodzinnym czekaniu.

READ  Raport dotyczący rynku wynajmu odnotowuje rosnące koszty, które mocno uderzają w Manitoba – Winnipeg

„Myślę, że próbują wykorzystać klienta i mam nadzieję, że się poddamy, ponieważ jest to bardzo skomplikowana sprawa” – powiedział Galbert, który w końcu skontaktował się z CBC News w celu uzyskania pomocy.

WestJet powiedział CBC News, że nadał priorytet pilnemu zatrudnianiu agentów call center i że czas oczekiwania na połączenie „drastycznie się poprawił”.

Linia lotnicza poprosiła również o numer telefonu Gilberta i powiedziała, że ​​„skontaktuje się z nią pilnie”.

We wtorek rano CBC podało numer WestJet. Do piątkowego popołudnia Gilbert powiedziała, że ​​wciąż czeka na wieści linii lotniczych.

„Dla mnie oni tylko grają”.

Neil Tucker z Edmonton wciąż czeka, aby zwrócić Cancun pakiet wakacyjny o wartości 4000 USD, który WestJet anulował w 2020 roku. (Dostarczone przez Neila Tuckera)

Prośby o zwrot pieniędzy w trybie rezerwacji

Klient WestJet Neil Tucker z Edmonton również jest zawieszony.

Linia lotnicza odwołała pakiet wakacyjny z Edmonton do Cancun za 4027 dolarów, który Tucker zarezerwował dla swojej rodziny. Miała wyjechać 24 marca 2020 roku.

W październiku 2021 r., po dowiedzeniu się, że WestJet oferuje zwrot pieniędzy za odwołane loty, Tucker złożył wniosek o jeden i wciąż czeka na swoją gotówkę.

„Dlaczego to trwa tak długo?” Spytał. „Myślę, że chcą, abym wykorzystał kredyty, które dali”.

WestJet powiedział CBC News w poniedziałek, że we wniosku o zwrot pieniędzy Tuckera brakuje niektórych szczegółów i zasugerował, aby ponownie złożył formularz wniosku.

Kiedy CBC przekazało tę informację Tuckerowi, był zaskoczony i opisał sytuację jako „całkowicie absurdalną”.

„Czego więcej informacji ode mnie potrzebują? Mają moje dane kontaktowe”.

Tucker powiedział, że zadzwonił do WestJet we wtorek i odczekał cztery godziny, zanim mógł porozmawiać z agentem obsługi klienta. Powiedział, że agent powiedział mu, że jego formularz nie zawierał brakujących informacji i że jego sprawa nie została jeszcze rozpatrzona z powodu zaległości.

„Jestem zmęczony spędzaniem czasu bez wynagrodzenia, próbując rozwiązać ten problem”, powiedział sfrustrowany Tucker.

READ  Fed nigdy nie podniósł stóp w czasie recesji i spodziewamy się, że rynki akcji spadną o kolejne 50% – Todd „Bubba” Horowitz

„Naprawdę chcę, żeby to się skończyło”.

inne opcje

Duże opóźnienia są niedopuszczalne, powiedział Daniel Tsai, prawnik konsumencki i biznesowy w Toronto.

Powiedział, że klienci mogą skorzystać z innych opcji, aby spróbować zwrotu pieniędzy, takich jak Wnieść skargę Z Transport Kanada, Kontrowersje wokół oskarżenia z wystawcą karty kredytowej lub sprzeciwić się obciążeniu na mocy przepisów o ochronie konsumentów w ich hrabstwie.

Ale Tsai powiedział, że te opcje mogą również wiązać się z długim lub kłopotliwym procesem, lub w przypadku sporów dotyczących karty kredytowej klienci zazwyczaj mają ścisły limit czasowy na złożenie wniosku.

Tsai powiedział, że klienci powinni mieć możliwość „odzyskania pieniędzy za podróże, które nigdy się nie odbyły… bez konieczności przechodzenia przez uciążliwe procedury”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *