Niedobory samochodów elektrycznych utrzymują się przy rosnących cenach gazu | Wiadomości CTV

TORONTO – Przyklejony wstrząs na pompie podczas jazdy Coraz więcej Kanadyjczyków w kierunku Kupowanie samochodu elektrycznego. Jednak producenci mają problemy z nadążaniem za popytem, ​​co prowadzi do długich czasów oczekiwania na kupujących.

W niektórych częściach kraju ceny gazu Przekroczono 2 dolary za litr w zeszłym miesiącu W obliczu silnego światowego popytu na ropę, któremu towarzyszyła inwazja Rosji na Ukrainę. Jeremy Bernardin, przedstawiciel handlowy pojazdów elektrycznych z Halifax, powiedział, że zauważył eksplozję zainteresowania pojazdami o zerowej emisji, odkąd cena paliwa zaczęła rosnąć.

„Myślę, że jest wielu ludzi, którzy od bardzo dawna myślą o samochodach elektrycznych i potrzebują tego dodatkowego impulsu” – powiedział Bernardine, który jest również prezesem firmy. Stowarzyszenie pojazdów elektrycznych Atlantic Canadapowiedział CTVNews.ca telefonicznie w środę.

Przy tak niewielu samochodach elektrycznych w salonach samochodowych Kanadyjczycy, którzy chcą kupić nowy samochód o zerowej emisji, będą musieli wpłacić kaucję i czekać. Czas oczekiwania może wynosić do trzech lat, w zależności od producenta i sprzedawcy, powiedział Bernardin.

Tesla, która produkuje najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Kanadzie według ulotka samochodowa Fotograf silnikaMówi, że czasy dostaw jej pojazdów wahają się od trzech miesięcy do jednego roku, w zależności od modelu. Ale niektórzy producenci, tacy jak Nissan, już wyprzedali wszystkie swoje samochody elektryczne na 2022 rok.

Niedobór samochodów elektrycznych istniał na długo przed niedawną podwyżką cen gazu. W marcu 2021 r Raport na zlecenie Transport Canada Odkrył, że ponad połowa kanadyjskich dealerów nie ma na stanie pojazdów elektrycznych. W raporcie stwierdzono również, że czas oczekiwania przekroczył sześć miesięcy w 31 procentach dealerów bez pojazdów o zerowej emisji w swoim asortymencie.

Zainteresowanie używanymi samochodami elektrycznymi również wzrosło w związku z rosnącymi cenami gazu. rynek samochodów używanych Witryna AutoTrader.pl Mówi, że liczba wyszukiwań pojazdów elektrycznych w marcu 2022 r. wzrosła o 89 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy liczba zapytań wysyłanych do sprzedawców pojazdów elektrycznych za pośrednictwem platformy wzrosła o 567 procent.

READ  Potencjalne ekspozycje na COVID-19 w 3 firmach St John's, St Clair Hospital, Public Health

„Zrozumiałe, że kiedy ceny gazu są tak drogie, konsumenci chcą kupować i wsiadać do pojazdów elektrycznych”, powiedział Baris Akyurek, dyrektor ds. informacji marketingowych AutoTrader.ca, w wywiadzie telefonicznym w środę.

Ciągłe problemy z łańcuchem dostaw

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi pojawia się również w czasie epidemii Brak mikroprocesorów Wpłynęło to ogólnie na przemysł motoryzacyjny od końca 2020 r. Nowoczesne samochody mogą zawierać setki mikrochipów, które kontrolują wszystko, od klimatyzacji po wspomaganie kierownicy, a braki w tych podstawowych komponentach zmniejszyły liczbę budowanych samochodów.

„Samochody elektryczne podlegają problemom w łańcuchu dostaw, tak jak wszystko inne. W tej chwili pandemia COVID zakłóca globalne łańcuchy dostaw. W szczególności przemysł samochodowy doświadcza niedoboru mikroprocesorów, z którym zmagał się przez ostatni rok lub dwa „. powiedziała Joanna Kyriazis, starszy doradca ds. polityki na Uniwersytecie Simona Frasera: „ czysta energia kanadaw rozmowie telefonicznej z CTVNews.ca we wtorek.

Co więcej, Kyriasis twierdzi, że ponad 80 procent światowych dostaw pojazdów elektrycznych trafia do konsumentów w Chinach i Unii Europejskiej.

Chiny mają ścisły mandat dotyczący pojazdów o zerowej emisji (ZEV), który wymaga od producentów samochodów zapewnienia, że ​​pewien procent ich pojazdów będzie napędzany energią elektryczną lub wodorem. W Europie producenci samochodów są również zmuszeni sprzedawać tam więcej samochodów elektrycznych, aby spełnić rygorystyczne unijne normy emisji dla całej floty.

„Nie mamy jeszcze tych samych ścisłych przepisów, które zmuszałyby producentów samochodów do nadania priorytetu rynkowi kanadyjskiemu podczas decydowania, gdzie alokować swoje zapasy pojazdów elektrycznych i gdzie sprzedawać pojazdy elektryczne” – powiedział Kyriazis.

Kyriasis powiedziała również, że wierzy, że niedobory litu i innych minerałów potrzebnych do produkcji baterii prawdopodobnie będą problemem w ciągu najbliższych pięciu lat.

„Ale rozumiem, że światowy rynek nie stoi jeszcze w obliczu kryzysu dostaw”, powiedziała. „W krótkim okresie może pojawić się problem z dostawami. Ale jeszcze nas tam nie ma”.

W celu zapewnienia odpowiedniego zaopatrzenia w minerały do ​​produkcji baterii, rząd federalny w Jego najnowszy budżet Zobowiązał się do zaoszczędzenia do 3,8 miliarda dolarów w ciągu ośmiu lat, aby stworzyć „Kanada’s First Significant Minerals Strategy”. Strategia ma na celu zwiększenie wydobycia i produkcji kanadyjskiego niklu, litu i innych metali wykorzystywanych jako komponenty w pojazdach elektrycznych i ich akumulatorach.

Harry Konstatin, Prezes Stowarzyszenie pojazdów elektrycznych Vancouverw rozmowie telefonicznej z CTVNews.ca w poniedziałek.

Dostępność pojazdów elektrycznych „LOPSIDED” na terenie całych prowincji

Dostępność pojazdów elektrycznych jest również bardzo zróżnicowana w poszczególnych prowincjach. BC i Quebec są obecnie jedynymi hrabstwami z mandatami ZEV, co spowodowało, że producenci samochodów nadali priorytet dostawom pojazdów elektrycznych w tych dwóch regionach.

„Jeśli rozejrzymy się po Kanadzie, zobaczymy, jak niezrównoważona jest sytuacja w przypadku pojazdów elektrycznych” – powiedział Kyriasis.

Raport Transport Canada wykazał, że około 60 procent dealerów w Kolumbii Brytyjskiej i 70 procent w Quebecu miało co najmniej jeden ZEV w magazynie. Stwierdzono również, że 41 procent agentów Ontario miało co najmniej jednego ZEV.

Jednak w pozostałej części Kanady ankieta wykazała, że ​​82 procent dealerów nie miało w swoim asortymencie ani jednego ZEV.

„To bardzo frustrujące dla tych, którzy nie mieszkają w tych dwóch prowincjach, które mają mandaty ZEV, ponieważ nie mają dostępu do takiej samej liczby pojazdów i nie mają dostępu do tych samych modeli, co nasi kanadyjscy koledzy (BC i Quebec )”, powiedział, dodając, że niektóre modele, takie jak Toyota RAV4 Prime i Volkswagen ID.4, nie są sprzedawane w Atlantic Canada.

Niektórzy producenci przeznaczają swoje zapasy pojazdów elektrycznych prawie w całości na te dwie prowincje. Badanie Transport Canada wykazało, że ponad 80 procent pojazdów elektrycznych produkowanych przez Volkswagena, Kię i Hondę, a także 98 procent Fordów ZEV jest przydzielonych do Kolumbii Brytyjskiej i Quebecu.

Rząd federalny jest gotowy do wdrożenia własnego Mandat sprzedażowy ZEV w ciągu kilku lat, zgodnie z najnowszym budżetem federalnym. Ottawa planuje zamówić co najmniej 20 proc. nowych samochodów osobowych i lekkich ciężarówek do 2026 r., a do 2035 r. 100 proc.

Ale Bernardin chce także, aby regionalny przydział był częścią federalnego mandatu ZEV, aby zapewnić, że producenci samochodów nie będą wysyłać większości dostaw pojazdów elektrycznych do dwóch hrabstw.

„Jeśli jest przydzielany regionalnie, to naprawdę gwarantuje równość wszystkim Kanadyjczykom” – powiedział.

Wytchnienie w zasięgu wzroku?

Kyriazis spodziewa się, że wraz z nadchodzącym federalnym mandatem sprzedaży ZEV, a także nowymi inwestycjami producentów samochodów, niedobór pojazdów elektrycznych zmniejszy się w nadchodzących latach.

„Ponieważ wprowadzimy odpowiednią politykę, aby zwiększyć dostawy krytycznych minerałów i pomóc producentom samochodów w przebudowie ich obiektów i przejściu na produkcję pojazdów elektrycznych na dużą skalę, problemy z łańcuchem dostaw będą krótkotrwałe” – powiedziała.

Już teraz producenci samochodów przeznaczają coraz więcej pieniędzy na produkcję samochodów elektrycznych. Toyota powiedziała w grudniu zeszłego roku, że zainwestuje 45 miliardów dolarów kanadyjskich na samochody elektrycznez celem posiadania 30 nowych modeli bezemisyjnych do 2030 roku. Volkswagen planuje również zainwestować 120 miliardów dolarów w technologię pojazdów elektrycznych w ciągu najbliższych pięciu lat.

Producenci samochodów również zainwestowali tutaj w Kanadzie. Stellantis i LG ogłosili W marcu zainwestują 5 miliardów dolarów w Zakład produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych W Windsor, Ontario; A na początku tego miesiąca General Motors ogłosił, że będzie eksploatował Ingersoll, Ont. Pierwsza montownia w Kanadzie Fabryka samochodów elektrycznych na dużą skalę do końca 2022 roku.

„Producenci samochodów mogą być inteligentni i być w stanie odegrać kluczową rolę w reagowaniu na rosnące zapotrzebowanie” – powiedział Kyriazis.

Constantine powiedział, że uważa, że ​​obecny niedobór może być również pozytywny, ponieważ daje rządom federalnym i prowincjonalnym więcej czasu na rozbudowę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

„To prawie błogosławieństwo w nieszczęściu” – powiedział. „Ten rodzaj niedoboru w łańcuchu dostaw naprawdę kupuje czas, aby ominąć te obręcze polegające na wprowadzaniu ładunków (stacji) do budynków, a także w dalszym budowaniu naszej sieci ekspresowego transportu towarowego”.

Z aktami kanadyjskiej prasy.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top