Naukowcy opracowują „tani i łatwy” sposób na pozyskiwanie litu z wody morskiej

Aby rozwiązać ten problem, zespół kierowany przez Zhiping Lai eksperymentował z nieużywaną wcześniej metodą ekstrakcji jonów litu. Wykorzystali ogniwo elektrochemiczne zawierające ceramiczną membranę wykonaną z tlenku tytanu litowo-lantanu (LLTO).

Struktura krystaliczna membrany ceramicznej ma otwory wystarczająco szerokie, aby umożliwić przechodzenie jonów litu przy jednoczesnym blokowaniu większych jonów metali

w kartka Opublikowano w czasopiśmie Nauki o energii i środowisku andNaukowcy wyjaśnili, że struktura krystaliczna membrany zawiera otwory wystarczająco szerokie, aby umożliwić przechodzenie jonów litu i blokowanie większych jonów metali.

Z drugiej strony sama komórka zawiera trzy przedziały. Woda morska wpływa do centralnej komory zasilającej, gdzie dodatnie jony litu przechodzą przez membranę LLTO do komory bocznej zawierającej roztwór dielektryczny i katodę miedzi pokrytą platyną rutenem. W tym samym czasie jony ujemne opuszczają komorę zasilającą przez standardową membranę anionowymienną, przechodząc przez trzecią komorę zawierającą roztwór chlorku sodu i anodę platynowo-rutenową.

Lay i jego grupa przetestowali system przy użyciu wody morskiej z Morza Czerwonego. Przy napięciu 3,25 V ogniwo wytwarza gazowy wodór na katodzie i gazowy chlor na anodzie. Powoduje to transport litu przez membranę LLTO, gdzie gromadzi się w komorze bocznej. Ta bogata w lit woda staje się następnie surowcem dla czterech kolejnych cykli przetwarzania, ostatecznie osiągając stężenie ponad 9000 ppm.

Aby produkt końcowy był wystarczająco czysty, aby się spotkał producenci bateriiNastępnie naukowcy dostosowali pH roztworu, aby dostarczyć stały fosforan litu, który zawiera tylko śladowe ilości innych jonów metali.

Według naukowców komórka prawdopodobnie potrzebowałaby energii elektrycznej o wartości 5 USD, aby wydobyć jeden kilogram litu z wody morskiej. Oznacza to, że wartość wodór Chlor wytwarzany przez ogniwo spowodowałby wyrównanie kosztów energii, a pozostała woda morska mogłaby być również wykorzystana w zakładach odsalania do dostarczania świeżej wody.

READ  Kontrowersyjne jarzmo kierownicy Tesla Model S w kratę bije krytyków

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top